Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door misspetra
#2694242
[quote="chiva"]
Das erg duur  :-X :-X , oke als verkooppunt verdien je niets op lotgering , dus moet je er wel wat op doen.

In de buurt van Roermond zijn ook verkooppunten van Kivo, heeft ook genoeg variaties en kosten rond de € 2,25 een kilo.
De zalm kan je eventueel ook van Kiezebrink geven , eventueel als je geen verkooppunt van Kiezebrink in de buurt kunt vinden,  kan je dat bij Caroba.nl bestellen, leveren vanaf € 25,00 gratis.
Darf zou je daar ook mee kunnen bestellen

Ze hebben sinds kort ook een eigen merk, waarmee je leuk kan afwisselen.
Combineer zoveel smaken en merken als die je kan krijgen en je hondje krijgt echt geen tekorten, ook de smuldier kip kan je met een gerust hart geven.
In een week komt je hond echt geen tekorten, daarna heb je misschien genoeg variatie in huis om af te wisselen.

Hier komt er persoonlijk geen brok in, ze groeien hier mooi geleidelijk op vlees.
De jongste nu net 15 maanden , had in het begin ook rond de 10% nodig, en nu met 15 maanden en 55 kg zit hij op ongeveer 3% .
De teef had al snel genoeg aan 2% en zit nu al jaren op maar 1,25% per dag.
[/quote]

Dank je voor deze tips..ik heb nog een anders adres van lotgering gebeld in Buggenum en die vroeg voor dezelfde krat van 18 kilo 31,50. Dusdaar heb ik 2 kratjes van besteld met geloof 5 soorten. Verder zal ik ook jou sites eens gaan bekijken. Probeer om nog een merk erbij te doen en de smildier kip. Denk dat ik dan redelijk in de richting zit.

Nogmaals bedankt.

Gr
Petra
Door misspetra
#2694247
[quote="M@rina"]
Kijk even naar dit topic Petra:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 1.html#new

Ik ben al geen fan van Lotgering maar dit zegt mij weer meer dan genoeg.
[/quote]

Jeetje zeg, dat is me ook wat....nou ja heb nu twee kratjes besteld en zie wel.
Maar dat moet toch niet mogen dat er bedorvenvlees geleverd wordt....
Ben er een beetje stil van en zal de verkoper hier volg week wel over aanspreken als ik het vlees ga halen...

Dank je voor de link

Petra
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2694265
[quote="misspetra"]
Jeetje zeg, dat is me ook wat....nou ja heb nu twee kratjes besteld en zie wel.
Maar dat moet toch niet mogen dat er bedorvenvlees geleverd wordt....
Ben er een beetje stil van en zal de verkoper hier volg week wel over aanspreken als ik het vlees ga halen...

Dank je voor de link

Petra
[/quote]

Vorige week nog totaalvoer pens en totaalvoer wild gehaald bij mijn verkooppunt in Amersfoort.
Zag er prima uit en stonk ook niet, maar zal morgen eens bellen wat ze daar meer van weet.
Door misspetra
#2694310
[quote="Lazy Garfield"]
Vorige week nog totaalvoer pens en totaalvoer wild gehaald bij mijn verkooppunt in Amersfoort.
Zag er prima uit en stonk ook niet, maar zal morgen eens bellen wat ze daar meer van weet.
[/quote]

Ben ik toch benieuwd wat je voor antwoord krijg.
Laat je het me weten?

Zal waarschijnlijk dit dan ma avond lezen,  ga nl morgen vroeg voor 4 dgn naar Parijs..:-)

De meningen zijn erg verdeeld omgrent Lotgering lees ik.

Gr
Petra
Door misspetra
#2694314
[quote="HoochieHummie"]
Ook ik herken deze klachten niet van Lotgering, maar voer het ook nog niet zo lang.
15 kratjes, geen stank geen verrotte pakjes tot nu toe.
[/quote]

Sooww dat zijn veel kratjes zeg...
Ik dacht probeer er eerst eens 2...:-)
Het moet toch ook niet kunnen,,,wel dan?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2694316
[quote="misspetra"]
Ben ik toch benieuwd wat je voor antwoord krijg.
Laat je het me weten?

Zal waarschijnlijk dit dan ma avond lezen,  ga nl morgen vroeg voor 4 dgn naar Parijs..:-)

De meningen zijn erg verdeeld omgrent Lotgering lees ik.

Gr
Petra
[/quote]

Ja zal ik doen.
Het verkooppunt waar ik haal is één van de grootste van het land, als daar bedorven vlees zou worden afgeleverd, gaat het linea recta retour denk ik.
Maar welllicht heeft ze erover gehoord.
Door M@rina
#2694460
[quote="misspetra"]
Ben ik toch benieuwd wat je voor antwoord krijg.
Laat je het me weten?

Zal waarschijnlijk dit dan ma avond lezen,  ga nl morgen vroeg voor 4 dgn naar Parijs..:-)

De meningen zijn erg verdeeld omgrent Lotgering lees ik.
Gr
Petra
[/quote]

Klopt Petra! Zoals ik al eerder schreef ik ben geen fan van Lotgering. Het is zo spotgoedkoop dat ik me zorgen maak over de kwaliteit van de producten die er in verwerkt worden. Zelfs mensen die zelf samenstellen en dus overal goedkoop vlees vandaan halen kunnen hun honden nog niet zo goedkoop voeren. dat geeft mij te denken. De voorstanders zijn echter heel happy met Lotgering.

Tja, je moet doen wat je zelf wilt en wat je kunt betalen, maar zeker voor een pup van 11 weken zou ik voor iets meer kwaliteit gaan.
Door Ghali
#2694473
Hoi,

Ik heb een pup van 5 maanden nu (Ridgeback van inmiddels 28 kilo), hij krijgt Lotgering en Carnibest afgewisseld met af en toe Alaska. Hij groeit super mooi op, altijd goede ontlasting en mooi vacht. Ook mijn oudere hond staat op 1 maaltijd Lotgering en 1 maaltijd Carnibest of Alaska.

Door af te wisselen met Lotgering blijft het betaalbaar met twee grote honden, pup eet inmiddels 1100 gram op een dag. mijn oudere teefje 600 gram per dag.
Mijn pupje was met de leeftijd van jouw pup ook heel dun hoor, maakte ik me ook wel zorgen om. Maar ze groeien zo hard, en nu met 5 maanden zie hij er super uit! Liever ietsje te dun dan te dik, straks als de ergste groei eruit is komen ze vanzelf wat aan ( ;D moet je weer oppassen dat ze niet te dik worden). Als jouw pup vrolijk, energiek is en goede ontlasting heeft zou ik lekker genieten van de kleine!

Dus mijn advies lekker Kvv afwisselen door een goedkopere en een wat duurdere, voordeel is ook dat je met verschillende merken veel verschillende diersoorten kunt afwisselen!
Ik geef zelf ook 1 x per week de zalm van Alaska vinden ze nu heerlijk hier!
Door misspetra
#2697409
[quote="M@rina"]
Klopt Petra! Zoals ik al eerder schreef ik ben geen fan van Lotgering. Het is zo spotgoedkoop dat ik me zorgen maak over de kwaliteit van de producten die er in verwerkt worden. Zelfs mensen die zelf samenstellen en dus overal goedkoop vlees vandaan halen kunnen hun honden nog niet zo goedkoop voeren. dat geeft mij te denken. De voorstanders zijn echter heel happy met Lotgering.

Tja, je moet doen wat je zelf wilt en wat je kunt betalen, maar zeker voor een pup van 11 weken zou ik voor iets meer kwaliteit gaan.
[/quote]

Klopt! Je hebt helemaal gelijk. Dat is ook wat het moeilijk maakt...van de ene kant is denk ik vers vlees, ongeacht van welk, merk, beter dan brokken. Ik heb 2 kratjes besteld en kijk wel hoe het gaat. Zal dit dan afwisselen met nog een andere merken. Of wellicht dat het niet bevalt..mede omdat hij nog steeds geen goede ontlasting heeft, soms beetje wittig en nog regelmatig dun.
Dank je wel voor het meedenken en je mening..

Gr
Petra
Door misspetra
#2697431
[quote="Ghali"]
Hoi,

Ik heb een pup van 5 maanden nu (Ridgeback van inmiddels 28 kilo), hij krijgt Lotgering en Carnibest afgewisseld met af en toe Alaska. Hij groeit super mooi op, altijd goede ontlasting en mooi vacht. Ook mijn oudere hond staat op 1 maaltijd Lotgering en 1 maaltijd Carnibest of Alaska.

Door af te wisselen met Lotgering blijft het betaalbaar met twee grote honden, pup eet inmiddels 1100 gram op een dag. mijn oudere teefje 600 gram per dag.
Mijn pupje was met de leeftijd van jouw pup ook heel dun hoor, maakte ik me ook wel zorgen om. Maar ze groeien zo hard, en nu met 5 maanden zie hij er super uit! Liever ietsje te dun dan te dik, straks als de ergste groei eruit is komen ze vanzelf wat aan ( ;D moet je weer oppassen dat ze niet te dik worden). Als jouw pup vrolijk, energiek is en goede ontlasting heeft zou ik lekker genieten van de kleine!

Dus mijn advies lekker Kvv afwisselen door een goedkopere en een wat duurdere, voordeel is ook dat je met verschillende merken veel verschillende diersoorten kunt afwisselen!
Ik geef zelf ook 1 x per week de zalm van Alaska vinden ze nu heerlijk hier!
[/quote]

Dank je voor je antwoord, ik ga eerst idd eens kijken hoe hij reageert op Lotgering en zal zeker afwisselen. Kan Alaska hier bij ons in het dorp kopen. Vorige week idd ook de zalm gekocht en weer diaree...hierdoor ga je twijfelen, althans ik wel..

Dank je wel voor je bericht.

Gr
Petra
Door Ghali
#2697620
Mijn pup had in het begin ook af en toe wat diaree en dunne ontlasting, de zalm wilde hij niet eens in het begin. Toen een korte periode wilde hij alleen nog 1 smaak en dan nog met moeite.
Van de één op de andere dag is er knop omgegaan en gaat alles er met smaak in, alle diersooren en de meeste merken. Van de week voor het eerst weer zalm geprobeerd want eerder kon ik dat weggooien, maar nu heb ik amper de tijd om de bak neer te zetten hij valt er echt op aan ;D

Misschien moet ook jouw pup even door een gewenningsfase... 
Door misspetra
#2698106
[quote="Ghali"]
Mijn pup had in het begin ook af en toe wat diaree en dunne ontlasting, de zalm wilde hij niet eens in het begin. Toen een korte periode wilde hij alleen nog 1 smaak en dan nog met moeite.
Van de één op de andere dag is er knop omgegaan en gaat alles er met smaak in, alle diersooren en de meeste merken. Van de week voor het eerst weer zalm geprobeerd want eerder kon ik dat weggooien, maar nu heb ik amper de tijd om de bak neer te zetten hij valt er echt op aan ;D

Misschien moet ook jouw pup even door een gewenningsfase...
[/quote]

Ja dat zou zomaar eens zo kunnen zijn.
Vaak is de ontlasting goed en  in ene weer wat dun...
Maar aanvallen op zijn bak doet die met alles..hij eet en lust echt alles...:-)
Door misspetra
#2702242
zoo, zowel de pup alsook mijn 11 jarige Boomer krijgen sinds 2 dagen Lotgering...en jeetje zeg wat vind ik het stinken!
Het is ook erg grof vind ik...weet niet goed waarom het stinkt..niet perse een rotte geur maar het stinkt wel erger dan Alaska of smuldier...

Hoop dan dus ook maar dat ik geen bedorven vlees aan het geven ben.
zowel de rund lam kip alsook de rund lam en vis stinken.

Twijfel dus wel of ik hiermee doorga.

gr
Petra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door