Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M.P
#2692096
[quote="hannabelgje"]
Vitamine b is een probleem als je altijd alleen ingevroren vlees geeft. Er zijn mensen die het op lossen door het dooiwater erbij te geven, er zijn mensen die supplementen geven en er schijnen inderdaad ook gevallen te zijn die vitamine b tekorten hebben.
[/quote]

inderdaad , er zijn veel voedingen met een gebrek aan vit B , door het lange invriezen , deze testen zijn al ooit uitgevoerd...
Door Martine-Tom
#2692100
[quote="M.P"]
inderdaad , er zijn veel voedingen met een gebrek aan vit B , door het lange invriezen , deze testen zijn al ooit uitgevoerd...
[/quote]linkje?
Door hannabelgje
#2692123
Ik hoorde het van de rijst en vitamine b tijdens eens een lezing over hondenvoeding van Huub van de Lang. Lijkt me dus echt geen verkooppraatje.
Door Cindy de Wolf
#2692216
[quote="Martine-Tom"]
Ik vind dat lastig te zeggen, vind het best een breiige zooi dus geen idee wat er precies in zit en of dat al dan niet altijd hetzelfde is, het ziet er altijd hetzelfde uit dat dan weer wel. Volgens mij zijn ze ook niet echt scheutig met info over wat er precies inzit dat is dan bij andere fabrikanten dan soms weer wel beter.

@Angelique, het is een verkooppraatje dus, zoiets vermoedde ik al een klein beetje eigenlijk...
[/quote]

Ik zie het aan de honden. Bij CB hebben ze altijd zelfde ontlasting. Bij andere merken wil het nog weleens wisselen. Daarnaast hoor je zelden negatieve verhalen over CB in die zin van ruikt sterk, hond eet het niet, te harde ontlasting zoals op Tinlo dat soort dingen. Dat geeft voor mij wel een beetje aan dat de kwaliteit duurzaam is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2692318
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik zie het aan de honden. Bij CB hebben ze altijd zelfde ontlasting. Bij andere merken wil het nog weleens wisselen. Daarnaast hoor je zelden negatieve verhalen over CB in die zin van ruikt sterk, hond eet het niet, te harde ontlasting zoals op Tinlo dat soort dingen. Dat geeft voor mij wel een beetje aan dat de kwaliteit duurzaam is.
[/quote]

Daar heb je wel een paar punten natuurlijk. Maar in het verleden heb ik het zelf ook gevoerd en de laatste jaren zie ik het alleen als meebrengende logeetjes het eten, maar ik zie toch wel verschil in product uit "mijn tijd" en de tegenwoordige tijd. Sowieso zitten er veel meer (schape)vetkorrels in en is het minder "vlezig", dus zeg maar minder stevig dan vroegah.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2692319
[quote="hannabelgje"]
Ik hoorde het van de rijst en vitamine b tijdens eens een lezing over hondenvoeding van Huub van de Lang. Lijkt me dus echt geen verkooppraatje.
[/quote]

Ja sorry, ik sta daar anders in. Ik hoor voerfabrikanten toch altijd wel naar hun eigen prakje toebabbelen, hoe mooi ingepakt het verhaal ook is.
Door Martine-Tom
#2692389
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik zie het aan de honden. Bij CB hebben ze altijd zelfde ontlasting. Bij andere merken wil het nog weleens wisselen. Daarnaast hoor je zelden negatieve verhalen over CB in die zin van ruikt sterk, hond eet het niet, te harde ontlasting zoals op Tinlo dat soort dingen. Dat geeft voor mij wel een beetje aan dat de kwaliteit duurzaam is.
[/quote]Voor de katten ken ik de diabetesversie en die beviel prima, Tom heeft overlaatst de gewone varianten gekregen, er zat enorm veel schapenvet in vond ik en Tom werd er na 3 dagen echt ziek van, heel veel buikpijn, misselijk, diarree, 2 dagen gemalen barf en het was over dus zo tevreden was ik er niet over  ;)
Kalkoen vond ie overgens niet te nassen.

Verder voer ik het gewoon niet regelmatig genoeg (alsin totaal niet meer) om er een oordeel over te vellen het deed mij wat aan energique denken maar dan vochtiger....
Door hannabelgje
#2692390
[quote="Angelique"]
Ja sorry, ik sta daar anders in. Ik hoor voerfabrikanten toch altijd wel naar hun eigen prakje toebabbelen, hoe mooi ingepakt het verhaal ook is.
[/quote]
Nou aangezien hij barf aanraadt zie ik niet in dat hij daarmee zijn eigen prakje probeert aan te smeren. Het was ook niet bepaald een lezing over bandit, maar een algemeen verhaal. Welke onderzoeken  die jullie hebben gedaan/gelezen zeggen dan dat er in het dooivocht nog voldoende bruikbare vitamine b zit?
Door Ghali
#2692581
Ik geef mijn pup vanaf 8 weken (nu is hij 5 maanden) Carnibest en 's morgens Lotgering. Hij doet het er super op, groeit goed en heel gelijkmatig. Hij is nog niet overbouwd geweest en toch al een flinke jongen van bijna 30 kilo. 

Ik vind de Carnibest er mooi uitzien en goed ruiken (ik geef alle smaken), ga binnenkort ook weer met de Alaska beginnen maar die vind ik wel weer erg nat. Voordeel van de Alaska is dat daar weer de smaken zalm, konijn, fazant in zijn zodat ik veel kan afwisselen.

De ontlasting is zowel bij mijn oudere teef als mijn jonge reu altijd goed, zowel op de Lotgering als op de Carnibest. Voor mijn opgroeiende pup vind ik de Carnibest fijn inderdaad zoals iemand al eerder noemde dat de samenstelling constant is...

Als mijn pup over een poosje ook op 2 maaltijden per dag zit, gaan zowel mijn oudere teef als pup s'morgens op de Lotgering en s'avonds op de Carnibest of Alaska. Zo blijft het met 2 grote honden betaalbaar en is er een goede afwisseling van kvv. 
Door Martine-Tom
#2692622
M.P schreef: http://www.vitamine-info.nl/veelgesteld ... -bereiden/
het bewaren van voeding in de vriezer, dit is een linkje.
Bij het invriezen van vlees, vis en gevogelte gaan nauwelijks vitamines verloren, omdat de vitamines in deze voedingsmiddelen (vitamine A en D) niet gevoelig zijn voor lage temperaturen. Bij het ontdooien zullen naast het verlies aan water ook wateroplosbare vitamines verloren gaan. Bij het invriezen en ontdooien van gepureerd of fijngesneden voedsel gaan er veel meer vitamines verloren dan bij onbewerkt voedsel. Tijdens het bewaren van ingevroren voedsel blijven de vitamines over het algemeen goed bewaard, mits de verpakking luchtdicht is afgesloten.
Feitelijk lees ik hier dus dat als je het dooiwater bij het vlees geeft je nagenoeg geen verlies aan vitamines hebt.
Door M.P
#2692761
en hoe dikwijls gebeurt dit .. ontdooien.
alles komt bijna binnen in blokken , licht ontdooien , verwerken en invriezen.
bij de klant ontdooien en geven.
dus daar is in mijn ogen wel al een deel vergaan...
hier kopen ze toch ook in blokken en dan gaan ze het verpakken in porties , daar gaat ook een deel van verloren.
Door Martine-Tom
#2692768
Deels ontdooien geeft nauwelijks vochtverlies.
Ik ben wel benieuwd naar cijfertjes eigenlijk...
Door M.P
#2692801
cijfertjes heb ik niet , maar ik weet dat dit aangetoond is bij analyses van vlees.
van groenten zijn er genoeg artikels te vinden van invriezen en ontdooien en verlies van vit b , de firma HAK heeft dat gedaan en dat zegt in mijn ogen toch een beetje.
en op ander forums is daar al over gediscuteerd en het is waar dat er verlies opzit , je kunt het draaien en keren hoe dat je wilt.
ik geloof in dit en jij gelooft in iets anders , tja , we moeten alle twee niet hetzelfde denken.
ik heb al super nerveuze honden geweten , naar de DA en ze hadden een b kuurtje gekregen en waren hele andere honden geworden (en stonden op vers)
maar wat ze kregen van vers weet ik niet . dus zit daar waarheid in , in mijn ogen toch...
Door Martine-Tom
#2692848
[quote="M.P"]
cijfertjes heb ik niet , maar ik weet dat dit aangetoond is bij analyses van vlees.
van groenten zijn er genoeg artikels te vinden van invriezen en ontdooien en verlies van vit b , de firma HAK heeft dat gedaan en dat zegt in mijn ogen toch een beetje.
en op ander forums is daar al over gediscuteerd en het is waar dat er verlies opzit , je kunt het draaien en keren hoe dat je wilt.
ik geloof in dit en jij gelooft in iets anders , tja , we moeten alle twee niet hetzelfde denken.
ik heb al super nerveuze honden geweten , naar de DA en ze hadden een b kuurtje gekregen en waren hele andere honden geworden (en stonden op vers)
maar wat ze kregen van vers weet ik niet . dus zit daar waarheid in , in mijn ogen toch...
[/quote]Ik geloof nog helemaal niks, er word hier iets gezegt waar ik nog niet bij stil had gestaan en dan ben ik benieuwd naar het hoe en wat. De gegeven link zegt me eerlijk gezegd nog niks  :-[ Te summiere info enzo...
Ik voer mijn vlees tegenwoordig met al het dooivocht en ga er vanuit dat het verder wel mee zal vallen aangezien dit forum al heel wat jaartjes bestaat en volgens mij nog niet massaal alle honden en katten omvallen van B tekort  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door