Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door ilonavg
#2691634
Beste allemaal,

Ik heb een bull terrier teef van 8jaar.
Ze kreeg voorheen Lotgering maar haar gewicht is 10% toegenomen, 3 kilo te zwaar.
Sinds een maand eet ze nu Darf compleet en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van deze KVV .

Maar toch mezelf ietswat gaan verdiepen in de voeding/barfen .
In de toekomst zou ik haar graag voor 100% overzetten op Barfen,maar voor nu om te beginnen zou ik graag de Darf compleet blijven voeren maar aanvullen met Barf producten en groentenmix .

Is er iemand die mij wat richtlijnen kan geven wat bij te voeren en hoeveel.
Ze krijgt op dit moment 350-400 gram Darf compleet per dag.

Ik hoop dat iemand mij en luna kan helpen.

Groetjes,
Ilona
#2691653
Ja het is voor haar gezondheid beter, ze loopt ook wat stram de laatste tijd dus wat minder kiloos zullen hopelijk ook verlichting brengen.

Ik ben nieuw/blanco in het zelf samenstellen/extra bijvoeren. Aan wat voor vleessoorten moet ik dan denken?  ::)
En is het dan de bedoeling om het gewicht vd extra vleessoorten te minderen op de KVV ?
#2691906
Die 350/400 gram is de hoeveelheid waar ze op af moeten vallen?

Als je 5 dagen Darf of een andere kvv voert en 2 dagen kvv dan hoef je niet zo nauw te kijken met de percentages bot/vlees/orgaan.  Ik doe dit ook en wisselen kippenruggen. eendennekken en kwartelkarkasjes af met spiervlees van paard, kalf/rund of kip, binnenkort ook geitenvlees, ook weleens een eitje soms groente, maar in Darf zit al groente verwerkt. Ik geef geen extra orgaan. Ik droog zelf weleens snacks van orgaan vlees en orgaan zit ook a voldoende in kvv verwerkt.

Op de dagen dat je barfhappen geeft vervang je de barf gewoon door eenzelfde hoeveelheid barfhappen. Om te bepalen wat je erbij moet voeren met je je karkasjes even zelf bekijken aan de één zit meer vlees dan aan de andere.
Laatst gewijzigd door M@rina op ma 10 jun 2013, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door