Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2688439
[quote="bernerfan"]
Ja 1 diersoort is inderdaad het beste maar omdat in de wildmix dus diersoorten zitten die over het algemeen niet eerder gevoerd zijn , kan deze gebruikt worden als eliminatiedieet.
[/quote]

dat is niet waar. dat een dier een diersoort nog nooit gegeten heeft, betekent niet dat het 100% zeker is dat hij daar geen allergie voor heeft. dus als je je eliminatie dieet begint met een mix van een aantal soorten, en de klachten gaan niet over. wat is er dan aan de hand? is het geen voedingsallergie? is het diersoort A? B? C? hoe ga je daar dan achter komen?

niet alleen moet je dan weer opnieuw beginnen, maar je bent ook nog eens aantal diersoorten kwijt om als 1e diersoort te geven.

dus, mensen die moeten gaan elimineren: je begint met 1 diersoort.
#2688717
[quote="nienk"]
dat is niet waar. dat een dier een diersoort nog nooit gegeten heeft, betekent niet dat het 100% zeker is dat hij daar geen allergie voor heeft. dus als je je eliminatie dieet begint met een mix van een aantal soorten, en de klachten gaan niet over. wat is er dan aan de hand? is het geen voedingsallergie? is het diersoort A? B? C? hoe ga je daar dan achter komen?

niet alleen moet je dan weer opnieuw beginnen, maar je bent ook nog eens aantal diersoorten kwijt om als 1e diersoort te geven.

dus, mensen die moeten gaan elimineren: je begint met 1 diersoort.
[/quote]

Juist. Voorbeeldje;
Joep kan niet tegen hert maar wel tegen haas. Beide soorten zitten denk ik wel in de wildmix...
#2689193
Je moet inderdaad de diersoorten die in de wildmix zitten nog niet eerder hebben gegeven , dan kan hij gebruikt worden als eliminatiedieet
Natuurlijk raad ik aan om met 1 diersoort te beginnen (dat geef ik zowiezo aan om te starten met kvv omdat je niet weet of ze t lusten of ze er tegen kunnen), maar als mensen Bandit willen voeren en ze zoeken hierin een  eliminatiedieet willen raden ze de wildmix aan... Meeste honden reageren tegenwoordig op kip en /of rund .
Nu moet ik ook zeggen dat ik nog maar 1 klant heb gehad die dit als wilde eliminatiedieet geven , dit ging overigs goed....!
#2689316
[quote="bernerfan"]
Je moet inderdaad de diersoorten die in de wildmix zitten nog niet eerder hebben gegeven , dan kan hij gebruikt worden als eliminatiedieet
Natuurlijk raad ik aan om met 1 diersoort te beginnen (dat geef ik zowiezo aan om te starten met kvv omdat je niet weet of ze t lusten of ze er tegen kunnen), maar als mensen Bandit willen voeren en ze zoeken hierin een  eliminatiedieet willen raden ze de wildmix aan... Meeste honden reageren tegenwoordig op kip en /of rund .
Nu moet ik ook zeggen dat ik nog maar 1 klant heb gehad die dit als wilde eliminatiedieet geven , dit ging overigs goed....!
[/quote]

Joep had toen alleen nog maar rund, kip en lam gehad in zijn leven...

Eend en hert had hij nog nooit gehad, en tegen beide kon hij niet tegen.
#2689356
[quote="bernerfan"]
Je moet inderdaad de diersoorten die in de wildmix zitten nog niet eerder hebben gegeven , dan kan hij gebruikt worden als eliminatiedieet
Natuurlijk raad ik aan om met 1 diersoort te beginnen (dat geef ik zowiezo aan om te starten met kvv omdat je niet weet of ze t lusten of ze er tegen kunnen), maar als mensen Bandit willen voeren en ze zoeken hierin een  eliminatiedieet willen raden ze de wildmix aan... Meeste honden reageren tegenwoordig op kip en /of rund .
Nu moet ik ook zeggen dat ik nog maar 1 klant heb gehad die dit als wilde eliminatiedieet geven , dit ging overigs goed....!
[/quote]

Misschien lees ik het fout maar ik vind nog steeds dat je met een mix niet kan elimineren, ook als je de diersoorten nog niet gegeven hebt.
#2689424
Elimineren gaat inderdaad het beste met een diersoort. Dat is puur omdat als het niet goed gaat op twee soorten je weer op zoek moet naar een andere en dan weet je nog niet tegen welke van de twee/drie hij niet kan.
Maar daar ging de vraag niet over, volgens mij was om te inventariseren welke diersoorten de hond al gehad had.
#2689439
[quote="keetje"]
Misschien lees ik het fout maar ik vind nog steeds dat je met een mix niet kan elimineren, ook als je de diersoorten nog niet gegeven hebt.
[/quote]
persoonlijk vind ik een kvv niet ideaal voor een eliminatie dieet ....
#2689496
[quote="Hitam"]
Elimineren gaat inderdaad het beste met een diersoort. Dat is puur omdat als het niet goed gaat op twee soorten je weer op zoek moet naar een andere en dan weet je nog niet tegen welke van de twee/drie hij niet kan.
Maar daar ging de vraag niet over, volgens mij was om te inventariseren welke diersoorten de hond al gehad had.
[/quote]

volgens mij ook, maar ik sprong er even op in over eliminatie dieten, omdat Bernerfan dingen zegt die niet juist zijn.

[quote="bernerfan"]
Je moet inderdaad de diersoorten die in de wildmix zitten nog niet eerder hebben gegeven , dan kan hij gebruikt worden als eliminatiedieet
Natuurlijk raad ik aan om met 1 diersoort te beginnen (dat geef ik zowiezo aan om te starten met kvv omdat je niet weet of ze t lusten of ze er tegen kunnen), maar als mensen Bandit willen voeren en ze zoeken hierin een  eliminatiedieet willen raden ze de wildmix aan... Meeste honden reageren tegenwoordig op kip en /of rund .
Nu moet ik ook zeggen dat ik nog maar 1 klant heb gehad die dit als wilde eliminatiedieet geven , dit ging overigs goed....!
[/quote]

als jij kvv in de verkoop hebt, dan zou ik als service voor je klanten, eens een stencil ofzo maken met hoe een eliminatie dieet in zijn werk gaat, en dat geven als mensen naar je toe komen om te vragen wat ze moeten doen als ze moeten elimineren. mijns inziens (en volgens volgens mij iedereen hier die ervaring heeft met elimineren), zou daar op moeten staan dat welke mix dan ook niet geschikt is om mee te beginnen. je kan een dergelijke mix waar meerdere diersoorten in zitten, pas toevoegen aan een eliminatie dieet als het dieet zo ver gevorderd is dat iedere behalve 1 diersoort in de mix, al geelimineerd is. dan is het voeren van de mix namelijk het toevoegen van 1 nieuwe diersoort.

zo, en nu hou ik er over op.
#2690069
Het elimineren is sowieso al niet eenvoudig merk ik. All Animall zit het hele dier in. In het geval van All Animal parelhoen heb ik begrepen dat ik die niet kan gebruiken voor elimineren ondanks dat dat daar geen premix, groente, toevoegingen oid inzitten want er kunnen granen inzitten uit de krop :'( Er lastig allemaal.

Heb geen grote vrieze dus Barfen zit er voor mij ook niet in. Heb een klein hondje dus zou om vervoerskosten e.d. te besparen een hele vriezer vol moeten gooien. Alle diersoorten heeft mijn hondje gevoerd gekregen in haar leven behalve dus kangaroe, gans, schotse hooglander en parelhoen voor zover ik weet. Tja zie daar maar aan te komen als je maar 1 lade vriezer hebt pfft. Hondje zit nu dus al een week op hypoallergene brok en ben er nog niet uit wat ik straks ga geven. Overal zitten nadelen aan of heeft ze al gehad :-\
#2690082
Wat ik nu begrijp is dat je hondje al veel diersoorten gehad heeft en dat je wil gaan elimineren (Toch?)
Begin gewoon met een diersoort, enkelvoudig, konijn als voorbeeld, ook al heeft je hond het al eens gegeten, je weet niet of hij daarop reageerde toch? Week of 8 en daarna een andere diersoort, en zo steeds door tot het fout gaat, je weet dan welke diersoort je uit moet sluiten.
Elimineren moet je het liefst doen met een diersoort die nog niet gegeten is maar als alles al gegeten is en je weet niet welke soort de boosdoener was dan begin je toch gewoon overnieuw? Of is dat te simpel gedacht van mij?
#2690252
Dan is het het handigste om iets te kiezen dat ze nog neit vaak gehad heeft. Konijn is erg praktisch omdat je vrij gemakkelijk aan vlees, orgaanvlees en bot kunt komen. En de botten voor de meeste honden goed te doen zijn.
Op zich kun je wel elimineren met een KVV maar dat mag er echt niets anders in zitten dan een diersoort. Dus ook geen rijst en liefst ook geen groenten. En al helemaal geen premix.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door