Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2681897
Mijn collega was van het weekend bij een lezing over kreupele dieren geweest en kreeg daar te horen dat het niet verstandig is om het eerste levensjaar kvv te geven...... Dit ivm de calcium fosfor opnamen ofzoiets. Het zou 'broze' botten kunnen/doen veroorzaken....
Ik heb mijn toller (geen heel sterk ras) op kvv (haaks, all animal, carnibest) groot gebracht. En ze is nu 1,5. Heeft één van jullie hier meer van gehoord?? Ik schrik altijd zo van dit soort berichten....
#2682000
[quote="Eline van Oosterom"]
Mijn collega was van het weekend bij een lezing over kreupele dieren geweest en kreeg daar te horen dat het niet verstandig is om het eerste levensjaar kvv te geven...... Dit ivm de calcium fosfor opnamen ofzoiets. Het zou 'broze' botten kunnen/doen veroorzaken....
Ik heb mijn toller (geen heel sterk ras) op kvv (haaks, all animal, carnibest) groot gebracht. En ze is nu 1,5. Heeft één van jullie hier meer van gehoord?? Ik schrik altijd zo van dit soort berichten....
[/quote]

Je moet maar zo denken, merken KVV als Bibi en Energique bestaan al 20 a 40 jaar. Merken als Carnibest bestaan al iets van 15 jaar. Zouden bosjes met honden/pups hiervan zijn omgevallen, zouden we dat niet meer voeren, toch? Zou dit door heel NL bekend zijn. CarniVoer en Bandit worden gemaakt door dierenartsen. Zou dit echt waar zijn, zouden dierenartsen hun naam willen verbinden aan dit voer? Ian Billinghurst schreef "Give Your Dog a Bone" in 1993. Hij is de grondlegger van BARF. Ian is dierenarts. Wereldwijd bekend en beroemd. Sinds 1993 voert de wereld BARF. Zou je denken dat als het verhaal bull shit zou zijn, al die mensen over de wereld nog steeds BARF zouden voeren en de groep 'barfers' nog steeds zou groeien? Barfplaats bestaat sinds 2003. Dus 10 jaar. Zouden al onze honden in elkaar gevallen zijn (wij hebben zooooooooooooooooveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pups met elkaar groot gebracht), zou je dan echt denken dat wij allemaal zulke gekke Gerritjes zouden zijn dat we dit bleven voeren, ook aan onze geliefde pups? (Linga, Biscuit en nu Fritzi en Frou Frou: allemaal groot geworden/gaan groot worden op BARF).

Angelique en ik hebben nul commercieel belang bij wat we schrijven :). Diverse van Angelique's honden zijn multiple-generation-raw-fed dogs. Mijn Frou en Fritzi zijn 4de (!!!!) generatie rauw gevoerde hondjes. De overgrootmoeder van Fritzi en Frou Frou is opgegroeid met BARF en eet nog steeds BARF. De oma van Fritzi en Frou Frou is afgespeend op BARF, opgegroeid op BARF en eet nog steeds BARF. De moeder van Fritzi en Frou Frou is afgespeend met BARF, opgegroeid met BARF en eet nog steeds BARF. Nou is BARF geen KVV natuurlijk maar het concept van rauwe botten is waar we het hier over hebben (Ca/F).
#2682231
[quote="Eline van Oosterom"]
Mijn collega was van het weekend bij een lezing over kreupele dieren geweest en kreeg daar te horen dat het niet verstandig is om het eerste levensjaar kvv te geven...... Dit ivm de calcium fosfor opnamen ofzoiets. Het zou 'broze' botten kunnen/doen veroorzaken....
[/quote]
De da van Mowgli (kater) begon ook met zo'n verhaal. Zij had zelfs een jonge kat (of hond, ik weet het niet meer precies, is al dik een jaar terug) in haar praktijk die continu botbreuken had. Bleek dat dat diertje werd gebarft. Conclusie da: barfen is slecht, want daardoor krijgen de dieren zwakke botten en lopen nog andere tekorten op. Maar je hebt barfen en barfen. Sommige mensen denken al dat ze barfen als ze hun diertje iedere dag spiervlees geven. Zoals wij op BP barfen en met de goede kvv's die in de handel zijn, hoef je je echt geen zorgen te maken.
Ik heb de da dus lekker laten praten en doe gewoon mijn eigen ding met Mowgli, die van kitten af aan op rauw staat.
Als het echt zo slecht was en de botten echt zo zwak zouden zijn, had hij minstens iedere maand bij de da gezeten met botbreuken. Hij kan zo wild spelen en rondrennen, dat hij regelmatig naar beneden valt, keihard tegen de kast aan glijdt of zich hard stoot.
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 27 mei 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door