Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karine777
#2681584
:) hoi allemaal, ik ga me eerst netjes voorstellen.

Ik ben Karine 50 jaar  woon in West vlaanderen samen met mijn lieve man en een SBT pup van 4,5 maand oud.
ik weet niet of ik nog meer moet vertellen over mezelf, dus vraag gerust  :)

nu mijn vraag, onze Bailey kreeg in het nest ook al puppy kompleet van degomeat, dus geven wij dit nu ook al sinds hij bij ons is , maar is het normaal dat hij een hele dag scheten laat waarvan de stank zo erg is dat je de ramen moet gaan open zetten? de stankt lijkt wel de geur van het eten zelf maar dan in een  geconcentreerde versie ......sorry voor mijn woordenschat  kweet niet hoe ik het anders moet zeggen :-[

ook hebben we de indruk dat deze geur ook in zijn haar hangt al dat het wel mooi glanst.... elke lik we van hem krijgen ruikt naar het eten ook na een paar uur nadat hij geeten heeft ......normaal????

zijn ontlasting is volgens mij heel goed, niet veel- donker van kleur en een mooi stevig niet hard worstje.

ook eet hij alles wat hij kan pakken op als we gaan wandelen, hij lijkt wel uitgehongerd, en het erge is tegen dat we het hem kunnen afpakken is er al een deel opgeeten.

we hebben al carnibest  geprobeerd maar dit laat hij staan, is er niet tuk op, 1 x heb ik 2 pakjes van duck gekocht en dit wilde hij ook niet  leek me op samengeperst karton.

ook een paar  menu,s geprobeerd van top dog, eentje daarvan vond hij lekker , maar dat was geen kompleet .

hij weegd ongeveer 10 kilo en krijgt 3 porties van 170 gr per dag, de ene keer lijkt hij er niet genoeg mee te hebben en de andere keer laat hij wat staan, dik is hij helemaal niet  zoals je kan zien op de foto .
is dit voldoende?

van welke maand mag ik hem wat anders geven dan de puppy kompleet?
verleden week eens geprobeerd met rund kompleet , maar dat verteerd hij blijkbaar niet zo goed, na ieder voeding gaf hij een uur later het onverteerde vlees over.
ik heb kip,kalkoen en ook die rund in huis maar durf het nu niet te geven omdat hij van de rund moest overgeven.

sorry voor mijn vele vragen, maar in Kvv ben ik echt een leek, we hebben al honden gehad maar altijd gevoederd met korrels :-\
hier een foto van onze rakker.

Afbeelding

groetjes en al bedankt voor jullie raad :)
Door M.P
#2681615
puppy variant is naar de ogen van de klant.
de Belgische variant; hij heeft 9 verschillende soorten , 8 zonder puppy, probeer ze allemaal eens en kijk waar hij het beste op doet , is op dit moment een heel goed merk voor wat je moet betalen.
als dat niet goed gaat , merkjes genoeg
Door M@rina
#2681633
Welkom Karine en Bailey. Wat is een SBT pup??

Om maar even met je laatste vraag te beginnen; puppyvoeding bij kvv is hetzelfde als de normale voeding, het is alleen fijner gemalen en eigenlijk kan je je pup zodra hij bij je thuis komt op de normale kvv zetten.

Ik heb zelf geen ervaring met degomeat, geen idee hoe het ruikt en of ze daar scheten van gaan laten. Ik voer verschillende merken kvv en ze laten zelden een scheet.
Maar zou een van mijn honden zo gaan stinken dat zou ik echt opzoek gaan naar ander voer, dat het jij ook geprobeerdmet  Duck maar dat is net karton, lijkt in de verste verte niet op vlees. Ik vind dat echt geen goed merk.

Ik weet niet of je bij jou in de buurt aan andere merken kan komen maar ik zou eens kijken naar merken zoals:
Tinlo barfmenu, Carnivoer, All Animal, Alaska, Bandit, Haaksbarf, Versvoer, darf. dit zijn de kwalitatief betere kvv's ze bevatten allemaal een natuurlijk calciumbron en je moet 4á 5 diersoorten afwisselen of er zitten 4 diersoorten in 1 verpakking. Heel gezond voor een pup.

Verder zou ik geen toestand maken van het eten, bak neerzetten, 5 minuten laten staan wordt er niet gegeten dan pas weer op het volgende tijdstip de bak neerzetten.
Qua hoeveelheid zit je voor jou pup aan de lage kant, hij mag zo'n 570 gram  per dag, maar op zich is het ook wel erg pup-eigen dat ze vanalles in hun bek nemen..

Succes!
Door karine777
#2681659
bedankt voor jullie reacties ;D

een SBT pup = Stafford Bull Terrier.

ik ga vanaf morgen de gewone versies eens proberen van wat ik hier liggen heb , rund is voorlopig uitgesloten daar geeft hij van over, ik probeer een paar dagen kip, en zie of het minder word ,daarna kan ik de andere eens proberen.

carnibest is hier ook te verkrijgen, en duck komt hier niet meer binnen dit is idd net karton.
verder zoek ik het nog wel uit of de andere merken hier in Belgie ook te verkrijgen zijn.

als hij  niet eet, neem ik het weg en krijgt hij het  pas de volgende voeding terug, als hij eens wat minder eet , maak ik me geen zorgen om, wij eten ook niet elke dag evenveel.

wat ik vergeten vermelden ben is dat hij als tussendoortje wel eens een denta stick of een gedroogd worstje van degomeat  krijgt , ook beloningssnoepjes
op de puppy cursus krijgt hij beloningsworst,maar dat is maar 1 in de week.

groetjes karine
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door