Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anouk
#2681215
[quote="Hanny"]
Als je er van uit gaat, dat je hond misschien wel altijd meer zal lusten, dan hij krijgt, hoef je je om de honger niet zo druk te maken.
Mijn honden eten nooit zo veel, als ze zouden willen. Waarschijnlijk zouden ze dan echt wel dik worden.
Twee keer voeren is twee keer voeren en dan niet nog een fruithapje of zoiets, dan is er steeds toch weer een maaltijd te verwachten.
Als mijn hond gal zou spugen, dan liet ik hem gewoon spugen, jammer dan.
Heel vroeger woonde er hier ook een hond, die 's morgens spuugde, dat is door niets doen van mijn kant over gegaan. Even opruimen en klaar.
Ik weet niet, of dat altijd op gaat, maar hier werkte het prima.
We hebben net een zondags ontbijt op en zeker weten, dat mijn honden heel graag wat er nog op tafel stond zouden willen opeten.
Hebben ze dan gisteren niet genoeg voer gehad????????? Welnee, het zijn gewoon vraatzuchtige hongerlappen, die altijd wel iets lusten..

Hanny
[/quote]

Hanny, op zich heb je gelijk, gal spugen is niet erg.
Maar ik vind t zo naar voor haar.
In mijn ogen geeft ze gal op omdat ze dan gammel en misselijk is.
Dat wil ik haar liever besparen omdat ik t akelig vind als ze zich naar voelt..
Door Anouk
#2681216
[quote="Neally"]
Geef je 'altijd' op dezelfde tijd eten? Weet dat sommige honden dan gal opgeven omdat het
systeem in de maag aangeeft, etenstijd, en dat het dan dus iets later is.
Geen idee of het zo is hoor, mijn hondje krijgt niet op dezelfde tijd eten en geeft gelukkig niet over.
Ze krijgt twee keer per dag. Zou zo de hele dag door kunnen eten hoor, 't monster.  ;D :-*
[/quote]

Klopt hoor, ze krijgt op vaste tijden, althans smorgens en savonds voor t slapen gaan.
De avondmaaltijd krijgt ze tussen 4 en 6, net zoals t uitkomt.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2681239
Misschien is het voor jouw hond ook een idee om op verschillende tijden haar voer aan te gaan bieden.
Het lichaam gaat dan niet vast gal produceren. Pas op het moment dat je haar voer geeft gaat haar maag aan het werk.  :biggrin2:

Niks als je hond niets heeft om te braken en alleen gal spuugt.  :(
Door chiva
#2681267
Hier een hond van 42kg die 500gr. per dag krijgt, wordt van lucht al dik  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
geef ik der minder is het gal spugen , geef ik der maaltijden verdeeld over de dag idem dito.
Voor haar werkt het het best om 1 maaltijd aan het einde van de dag te geven met tussen door af en toe een snackje.
Het maakte niet uit of ik volgens sommige de slechtere merken gaf of de héél goed aangeschreven merken.

Zo ben ik ook heel snel met de pup naar 1 maaltijd op een dag gegaan , vanaf 5/6 maanden zat die dus op 1 maaltijd op een dag.
Is nu 15 maanden en gedijt daar nog steeds goed op, eet wel 1,5 kg op een keer.

Kijk en probeer hoe je hond het erop doet, als je minder maaltijden geef en/of de tijdstippen van geven heel variabel houd.
Door Kinnie
#2690155
42 kilo en 500 gr per dag? Totaal???
Is dat niet hééél erg weinig....? Of begrijp ik het verkeerd??

Ik heb hier een hond van 10 kilo, die eet al 400gr op een dag... (En nee die is alles behalve dik, als ik minder geef is het te weinig en valt ie af)
Door Martine-Tom
#2690251
[quote="Kinnie"]
42 kilo en 500 gr per dag? Totaal???
Is dat niet hééél erg weinig....? Of begrijp ik het verkeerd??

Ik heb hier een hond van 10 kilo, die eet al 400gr op een dag... (En nee die is alles behalve dik, als ik minder geef is het te weinig en valt ie af)
[/quote]Hier een hond van 7 kilo op 100 gram  :P
Door Kinnie
#2690284
Poeh, das ook al zo weinig :)
Dan heb ik gewoon een hond met een snelle stofwisseling en heel veel energie denk ik  ;D
Door Martine-Tom
#2690285
Ja ik denk het ook, en Tom kan eigenlijk nog wel een onsje of 3 missen maar als ik minder als 100 gram geef heeft ie echt honger-honger  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door