Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nancy73
#2675172
Devina graast ook als een koe, vooral 's ochtends maar krijgt elke dag een beetje groenteprutje door haar kvv. Ze gaat er ook niet van braken.
Ik maakte me er ook wel wat zorgen om maar blijkbaar kan het toch geen kwaad. 
Gebruikersavatar
Door essie74
#2676010
hier elke dag aan het grazen als een koe.... nooit niks aan de hand.... vind het gewoon lekker denk ik....

Ook in losloopgebieden zoekt ze haar strookje groen op......  en maar grazen!
Door Nancy73
#2676946
Toen ik Devina kreeg stond ze op brok. Ze was toen ook al een echte grasdalmatier! Ik zie hier wel verschil in jaargetij maar dat is dan ook weer niet zo raar omdat er in de winter weinig gras over is.
Door Hondje_
#2676956
Denk dat ze toch last heeft van haar maag bij nader inzien. Ze heeft van de week 2 keer gal gespuwd. Word soms in de nacht wakker en moet dan met haar naar buiten. Hoor haar buikje hard rommelen en ze gaat alleen gras kauwen. Geen poep/plas. Dit is vorige week geloof ik een keer of 3 achterelkaar in de nacht voorgekomen. Afgelopen 2 nachten niet.

Nu denk ik dat er wellicht een kvv of diersoort tussen zit waar ze misschien niet tegen kan :-\ Iemand tips hoe ik daar achter kan komen?
Ze krijgt iedere dag van de week een ander diersoort/merk KVV. De laatste tijd meer Carnivoer. Kan het zijn dat dit vetter is oid?

In het verleden bleek dat ze ook niet goed tegen Smuldier kon (krijgt ze poepkont van) ze kan ook niet tegen All Animal kwartel. Verder nog geen gekke dingen opgemerkt.
Het is wel een gevoelig hondje ook voor stress. Gisteren waren we in een nieuwe omgeving, veel familie wat ze heeel leuk vond. We moesten een tijdje wachten waar ze zenuwachtig van werd en toen gingen we pas lopen. De ochtend en avondpoep waren goed en donker van kleur. Ze heeft gisteren Tinlo natuur gegeten alleen tussen de middag toen we dus gingen lopen was het gelig en slijmerig bah :(

Hoe doen jullie dat bij jullie honden om te kijken waar ze tegen kunnen? Dagboek bijhouden voor een aantal weken of?
Door M@rina
#2677049
Stresspoep kan hoor, heeft Teun ook last van zeker als we naar het strand gaan, dat merkt hij al van verre, en is ook niet te houden op het strand, net of hij er nooit komt. dor de opwinding/stress gaat hij ook altijd aan de dunne gelige poep.

En anders per dag in een notitieblokje bij houden wat ze gegeten  heeft en daarna de ontlasting erbij zetten. Als er een verband is ga je dat dan vanzelf zien.
Door Hondje_
#2677051
MMM net kon  ik weer naar buiten terwijl ze nog niet lang geleden uit is geweest. Ging weer piepend op de achterpoten staan (doet ze altijd als ze nodig moet) buiten weer alleen gras eten. Daarvoor en nu ook hoor ik haar buikje rommelen. Was afgelopen week ook toen ik in de nacht/ vroege ochtend met haar naar buiten moest.

Ga het zeker even bijhouden.
Door Hondje_
#2677124
Nee die heeft ze nog nooit gehad. Waar kan ik die halen? Wellicht kan ik die wel proberen dan,
Ga hoe dan ook weer even terug naar 3x per dag voeren ipv 2 zoals ze altijd gewend was. Wou ze wat laten afvallen maar misschien is dat bij haar niet een goed idee 2x voeren ipv 3.
Door Hondje_
#2680282
T wordt toch dierenarts maandag :(
Van de week 1x poepkont van Tinlo kip waar ze normaal gesproken mooie drollen op maakte
Gisteren had ze Carnivoer lam gegeten, vanacht moest ik er weer uit, buikje rommelde als een gek en gras eten zo sneu.
Vandaag heeft ze overgegeven toen ik niet thuis was (hoorde ik vanavond) en de avondwandeling was natte poep net geen diarree.

Iets teveel in 1 week en zeker nadat het nu al 3 weken is met ups en downs. Heel raar dat de ene dag er niets aan de hand lijkt....

Maar goed ben een beetje huiverig voor de reactie van de dierenarts. Weet niet wat hij van KVV vindt en hoop zo niet weggepoeierd te worden met een zak speciaalvoer oid. Pff maar goed misschien valt het mee. Hoop dat ze iets van Rennie voor honden kan krijgen :) en het dan overgaat.

Iemand nog tips voor dit weekend? Mocht ik het idee hebben dat ze echt ziek wordt oid (ze is verder gewoon haarzelf namelijk) dan ga ik uiteraard bellen met de arts. Mijn bezoekjes bij de dierenarts naast de enting was gek genoeg altijd in het weekend zowel voor de kat als de hond (spoed) :-\
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2680326
haal okugest helpt ook tegen diaree , dan kan ze even tot rust komen en dan verder nadenken wat te doen .
vette kvv met bv lam zou ik sowieso even niet meer doen .
Door M@rina
#2680364
Als je twijfelt moet je naar de DA gaan. Even je zelf vermannen als ze over brok beginnen en bij je eigen standpunt blijven.

Als je nog iets wilt proberen dan zou je Darm Clear van De Groene Os kunnen proberen, dit reinigt de darmen en bevat probiotica.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door