Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
#316499
Tara zit momenteel echt superstrak in haar vel,op het dunne af....maar net niet te ;)
Gebruikersavatar
Door Cherry
#317493
Ik ben zelfs een beetje jaloers op die superstakke kontjes van mijn Bullekes ::)
Door geer
#317573
[quote="Cherry"]
Ik ben zelfs een beetje jaloers op die superstakke kontjes van mijn Bullekes ::)

[/quote]
Ja! Toen de patatboer gister, na mijn bestelling van twee patat oorlog, een cheeseburger, een broodje frikadel een kaassouflee en een kroket vroeg "hier opeten?" heb ik ook staan twijfelen of ik toch niet liever over zou gaan op Carnibest ;D
Door Truus
#317574
[quote="geer"]
Ja! Toen de patatboer gister, na mijn bestelling van twee patat oorlog, een cheeseburger, een broodje frikadel een kaassouflee en een kroket vroeg "hier opeten?" heb ik ook staan twijfelen of ik toch niet liever over zou gaan op Carnibest ;D
[/quote]
;D ;D ;D Probeer het eens.
Door Yukiarnangmar
#317674
Ha wij moeten vanavond naar de dierenarts voor de Rabies enting. Dit omdat we in de grensstreek wonen en we die 1x per 4 jaar willen gaan geven. Ik ga gewoon de discussie niet meer aan. Zo willen ze onze witteherderpup voor de 4dex een cocktail geven want volwassen gewicht is 40kilo?? Niemand die daar ooit van heeft gehoord (diegene dan met witte herders) dus ik ga die 4de enting niet geven. En hier zijn ze ook pro brok!! want van vlees krijgen ze vaker en meer wormen dus niet goed ???
angelique
Door Yukiarnangmar
#317675
ha beter idee!!
ik heb info uitgeprint van energique en carnibest!! Mooi in de tas en als ze vanavond zeggen goh Yuki ziet er goed uit en gaat beter met hem (was vaak aan diaree met brokken en kwam te weinig aan) dan geef ik gewoon die info!!!
Ben benieuwd. Iemand nog tips???
Angelique
Door "inge"
#317681
Ik was gister bij de DA met mijn twee sheltie mannen(tjes). Moesten allebei de coctail hebben. Music de 1 jaar booster en Django de 12 weken prik. Mijn DA was vol complimenten en vol lof over de fantastische conditie van mijn tweetal.Mooie vacht prima gespierd,perfect op gewicht enz... Hij staat helemaal niet afwijzend tegenover vers. Heeft er juist wel belangstelling voor en zegt ook eerlijk,je kunt zien dat deze hondjes het er super goed op doen. Hij doet trouwens ook niet moeilijk over minder enten. Geeft ook toe dat ieder jaar absoluut niet nodig is. Toffe peer, onze DA ;)
Door Aura
#317695
De honden zijn toch de beste reclame, toch?
Aura moet over 2 maandjes weer, en ik ben heel benieuwd wat ze van haar vinden.
Door Yukiarnangmar
#318255
Nou ik ben geweest en een andere arts had dienst en wat een verschil!! Heel positief over minder enten, positief over vers vlees alleen dan een opmerking dat we dan zijn tanden moesten poetsen omdat hij nu geen brokken krijgt maar energique/carnibest??? Verder verschilt ze van mening met de andere DA in die praktijk. Zij zegt dat ik nu met maand 4 en 6 moet ontwormen en dan ierdere 3 mnd en die andere zegt dus met 3 4 5 6 maand en dan iedere 3 maanden. Lekker dus. En de fokker zegt jog genoeg ontwormt als hij de laatste keer schoon was dan doe je dit weer met een maand of 6. HELP!!!! Maar verder vond ze Yuki er geweldig uit zien en goed aangekomen en zeker niet te dik. Is deze week 8 ons gegroeid maarvorige week 1,4 dus netjes!!!
Angelique
Laatst gewijzigd door Yukiarnangmar op wo 11 mei 2005, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#318332
[quote="Yukiarnangmar"]
Nou ik ben geweest en een andere arts had dienst en wat een verschil!! Heel positief over minder enten, positief over vers vlees alleen dan een opmerking dat we dan zijn tanden moesten poetsen omdat hij nu geen brokken krijgt maar energique/carnibest??? Verder verschilt ze van mening met de andere DA in die praktijk. Zij zegt dat ik nu met maand 4 en 6 moet ontwormen en dan ierdere 3 mnd en die andere zegt dus met 3 4 5 6 maand en dan iedere 3 maanden. Lekker dus. En de fokker zegt jog genoeg ontwormt als hij de laatste keer schoon was dan doe je dit weer met een maand of 6. HELP!!!! Maar verder vond ze Yuki er geweldig uit zien en goed aangekomen en zeker niet te dik. Is deze week 8 ons gegroeid maarvorige week 1,4 dus netjes!!!
Angelique
[/quote]

Nou die DA heeft er dus nog niet veel van begrepen :-X. Maar goed, als ie verder z'n werk goed doet is 'm dat vergeven ;).
Over het ontwormen, ik ontworm tegenwoordig alleen als ik het vermoeden heb dat mijn hond wormen heeft (zij is nu meer dan een jaar niet ontwormt).
Preventief ontwormen heeft namelijk absoluut geen nut. Je kunt bv vandaag je hond ontwormen, en overmorgen loopt hij een wormbesmetting op.
Als je 100% zeker wilt zijn of je hond wormen heeft kun je z'n ontlasting laten onderzoeken bij de DA.
Door Lizzy
#318341
Ik zie geen enkele reden een hond te ontwormen als niet zeker is of de hond wormen heeft. Wormdodende middelen zijn niet onschadelijk. En waarom zou je die in het hondenlijf stoppen als niet vastgesteld/aangetoond is dat de hond werkelijk wormen heeft? Er gaat ook geen preventieve werking uit van wormdodende middelen.

Dus, ontwormen wanneer je hond wormen heeft. En om vast te stellen of een hond wormen heeft, kun je af en toe de ontlasting naar de DA brengen om deze te laten controleren op wormen (van drie dagen een beetje ontlasting verzamelen en in een potje doen - koel bewaren - en deze naar de DA brengen).
Door Yukiarnangmar
#318376
Dank voor de tip!!!
Knuffel Angelique
Door Nelly
#319235
Andor is nu 7.5 mnd en ik heb 'm nog niet 1 keer ontwormd. Enne, geef je hondje maar regelmatig een eetbaar botje of wat kraakbeen voor z'n tandjes, dan hoef je niet te poetsen hoor. Kippenekken zijn ook prima trouwens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door