Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wolfdolf
#2634408
Er is zonet een rol Naturis ontploft ;D
Ik heb het bloed van de muur mogen vegen.
En stinken dat dat deed.

Die steken zeewier in hun kvv...kan dat de boosdoener zijn?

Dit was denk ik de 4de slechte rol op een jaar tijd.
Het is wel de eerste die zo ontploft.
Laatst gewijzigd door wolfdolf op za 23 mar 2013, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2634457
:-X :-X van zeewier ontploft de boel niet hoor. Waarvan wel precies weet ik ook niet, ja, gisten of gassen, maar dit lijkt me alles bij elkaar een verpakkingsfoutje.
Door Martine-Tom
#2634460
Gistcultuur:

Dit product wordt toegevoegd ter bevordering van de vertering, stimulering  van de micro-flora in maag darm kanaal.

Was ff nieuwsgierig, ik gok dat dit het was, hoe dan ook zou ik ze wel ff mailen denk zomaar dat ze dit best intressant vinden om te weten  :P
Door M.P
#2634474
heb ik al dikwijls meegemaakt bij verschillende merken , niet dat ze ontploffen zoals je zegt , maar als ze volledig ontdooid zijn en je wilt het open snijden dat het eruit spuit en redelijk ver....  hangt af van onder welke druk het erin gespoten word en het klipsen als ze gevuld worden .. , deze waren toch niet slecht die ik toen had...
Door Anne in Zweden
#2634494
Het kan niet iets met botulisme te maken hebben? Daar doen ze in Duitsland altijd zo kipzonderkopperig over, vandaar dat ik het woord maar even laat vallen. Niet dat ik er verstand van heb, hoor.
Door Ghali
#2634667
Bij mij staat op de kvv rollen dat je ze van de verpakking moet ontdoen als ze nog bevroren zijn, om dit te voorkomen...
Door mysmoothcollies
#2634734
[quote="Ghali"]
Bij mij staat op de kvv rollen dat je ze van de verpakking moet ontdoen als ze nog bevroren zijn, om dit te voorkomen...
[/quote] Niet buiten de koeling ontdooien en de verpakking eraf halen voor de rollen helemaal ontdooit zijn inderdaad... :D ;D ;)
Door keetje
#2635523
Hier ontdooien de rollen kvv in de koelkast, met verpakking. Als ze ontdooid zijn gaat de verpakking er pas af. Tot nu toe geen problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2635775
[quote="wolfdolf"]
hm, ik ontdooi ze op de vensterbank...onder de vensterbank is een verwarming :)
Niet meer doen dus.
[/quote]

Pfoe!! Ik schrok van je eerste berichtje. Ik hoop dat dit de oorzaak is en dat het mij nooit overkomt....
Gebruikersavatar
Door choopy
#2635974
Hier ook de ervaring met meerdere merken.
Vooral buiten de koelkast ontdooien is een erge boosdoener.
Ik ontdooi nog steeds wel buiten de koelkast, maar snij de worst eerst over de hele lengte in.
Door BAC
#2636933
Ik ken iemand die bij Naturis is geweest en bij de vleesverwerking, en daarom geef ik geen Naturis.

Het heeft namelijk met de manier van vleesverwerken te maken, ze ontdooien het gewoon (NIet onder geconditioneerde omstandigheden of verwerken het nog bevroren)
Ja dan ontstaan dr bactierien, en die geven rottingsgassen, en als dat ook nog eens opgesloten wordt dan kan je de rest wel raden denk ik ;)

Een goede vriend van mij heeft dit ook eens met Naturis gehad, bij nader studie bleek dit ook bedorven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door