Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2628535
[quote="Shifare"]
Gewoon puur informatief. Welke smaken voer je en wat wil je de komende tijd gaan voeren? :)
[/quote]
Ik voer nu Totaalvoer met pens  65% Rund,35% Lam,15% extra lamspens
Mij is verteld dat je beter met één toataalvoer kunt beginnen.
Ik wil het uitbreiden met:
Totaalvoer wild Fazant,Hert,Lama,Wild Konijn,Haas,lam en ook wil ik eens Totaalvoer eend/rund  50% Eend,50% Rund proberen.
Eén dag in de week wil ik dan kippennek voeren en dat uitbreiden met een kippevleugeltje en een karkasje.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 16 mar 2013, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2628580
[quote="Lazy Garfield"]
Bedankt voor je reactie. Dat neem ik ter harte en zal dat gaan doen.[/quote]Dat word al 3 pagina;s lang geroepen  ::)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632588
[quote="M@rina"]
De citaten die je van mij aanhaalt worden verschillende forumleden bevestigd.

Door die kippennekken toe te voegen maak je het jezelf onnodig ingewikkeld. Ga op zoek naar een kwalititatief betere, en daarmee ook vaak duurdere kvv.
Je wilt je pup graag gezond op laten groeien maar begrijpt de materie nog niet helemaal, dat is helemaal niet erg,a lle begin is moeilijk, maar doe dan niet zo moeilijk koop een andere kvv (zoals vele al eerder hebben aangegeven) en geef in het weekend 1 maaltijd met kippennekjes en wat spiervlees of een rauw eitje en 1 maaltijd met eendennekjes of kwartelkarkasje met wat spiervlees of een eitje.
Als je 5 dagen een goede kvv voert dan zit je qua compleet voeren goed, dan kan je die andere 2 dagen een beetje experimenteren met kluifwerk.

De betere kvv's zijn: Haaksbarf, Tinlo Barfmenu (voor honden die snel wat slappere ontlasting een prima kvv) Carnivoer, Alaska, All Animal, Darf, Tammenga, en Versvoer (eigen merk www.versvoer.nl)

Als je een paar van deze kvv's afwisselt en ook zorg draagt dat er verschillende diersoorten worden afgewisseld dan komt het wel goed met jou pup.
[/quote]

Het gaat steeds beter met de ontlasting van Saartje sinds ik totaalvoer met pens geef.
Heb het nu vijf dagen achter elkaar gegeven. Ga verder uitbreiden met totaalvoer met wild.
Dus ik kan zoals marina zegt nu gerust een dag alleen kippennekken geven met een rauw eitje?
Ze eet ongeveer 2 ons, dus 2 ons aan kippennekken morgen?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 20 mar 2013, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2632590
[quote="Lazy Garfield"]
:P Geef liever antwoord op post #45!
[/quote]Dan zal je eerst een vraag moeten stellen.
En heeft dan nog weinig nut, je wil toch niet horen wat we hier zeggen.
Door Martine-Tom
#2632591
[quote="Lazy Garfield"]
Het gaat steeds beter met de ontlasting van Saartje sinds ik totaalvoer met pens geef.
Heb het nu vijf dagen achter elkaar gegeven. Ga verder uitbreiden met totaalvoer met wild.
Dus ik kan zoals marina zegt nu gerust een dag alleen kippennekken geven met een rauw eitje?
Ze eet ongeveer 2 ons, dus 2 ons aan kippennekken morgen?
[/quote]Alleen maar vleesbot op een dag... :-X
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632593
[quote="Martine-Tom"]
Dan zal je eerst een vraag moeten stellen.
En heeft dan nog weinig nut, je wil toch niet horen wat we hier zeggen.
[/quote]

Zou je aub willen ophouden met dit soort antwoorden, ik dacht dat ik een post eerder een fatsoenlijke vraag gesteld had.
Door Martine-Tom
#2632594
[quote="Lazy Garfield"]
Zou je aub willen ophouden met dit soort antwoorden, ik dacht dat ik een post eerder een fatsoenlijke vraag gesteld had.
[/quote]Nee je deelt mee wat je van plan bent te voeren, wat is je vraag dan?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632595
[quote="Martine-Tom"]
Nee je deelt mee wat je van plan bent te voeren, wat is je vraag dan?
[/quote]

Zie post #48, lijkt me een vraag!!
En werd voorgesteld door marina toch?
Door Martine-Tom
#2632599
[quote="M@rina"]
Dan moet je ook geen kippennekken toevoegen... als ze op kip reageert, reageert ze ook op kippennekken.

Ik moet echt ff wat kwijt: Ik denk dat er nu wel vaak genoeg gezegd is dat je beter geen kippennekken en kvv tegelijk kunt geven... hoe vaak wil je dit nog horen??? Hoe vaak wil je nog horen dat de slappe ontlasting wel eens veroorzaakt kan worden door het hoge gehalte vet in lotgering. Hoe vaak wil je nog horen dat je beter een andere kvv kunt proberen in plaats van de poep goed houden met kunst en vliegwerk.

Nogmaals ik heb het idee dat je het principe nog niet goed begrijpt, juist daarom is het beter een kwalitatief goede kvv te voeren in plaats van zelf aan te lopen klooien omdat je niet weet waar je mee bezig bent, sorry dat ik het zo zeg, maar ik heb het idee dat we niet tot je doordringen.
[/quote]Dit is wat Marina gezegt heeft.
Doe vooral wat je niet laten kan, ik ben er ook wel klaar mee nu.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632600
Martine-Tom schreef: Dit is wat Marina gezegt heeft.
Doe vooral wat je niet laten kan, ik ben er ook wel klaar mee nu.
Ik ook maar dit is toch echt wat Marina zegt:
geef in het weekend 1 maaltijd met kippennekjes en wat spiervlees of een rauw eitje en 1 maaltijd met eendennekjes of kwartelkarkasje met wat spiervlees of een eitje.
Als je 5 dagen een goede kvv voert dan zit je qua compleet voeren goed, dan kan je die andere 2 dagen een beetje experimenteren met kluifwerk.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 21 mar 2013, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shifare
#2632617
Dus je moet dan zorgen als je de barf dagen en kvv dagen los zet van elkaar je de barf dagen compleet hebt.
Kippennekken zijn alleen vleesbot.

Als je.kvv.compleet is maar je voert daarnaast nog 2 dagen alleen vleesbot zonder groente/spiervlees krijgt je hond veels te veel.bot binnen kloppen je verhoudingen niet meer.

Dus nekken met spiervlees..karkas met spiervlees op zijn minst. Met een beetje groentemix erbij zou nog beter zijn. :D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2632618
[quote="Shifare"]
Dus je moet dan zorgen als je de barf dagen en kvv dagen los zet van elkaar je de barf dagen compleet hebt.
Kippennekken zijn alleen vleesbot.

Als je.kvv.compleet is maar je voert daarnaast nog 2 dagen alleen vleesbot zonder groente/spiervlees krijgt je hond veels te veel.bot binnen kloppen je verhoudingen niet meer.

Dus nekken met spiervlees..karkas met spiervlees op zijn minst. Met een beetje groentemix erbij zou nog beter zijn. :D
[/quote]

Oke een suggestie wat bij te voeren morgen (vandaag)?
Idee voor spiervlees?
Beter één dag kippennekken/karkassen met spiervlees geven en dan weer KVV?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 21 mar 2013, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shifare
#2632619
Je kan gewoon 2 dagen doen. Uhm. Ik geef zelf veel geit paard en lam maar ik snap dat dat niet makkelijk aan te komen is. Uhm in principe zolang er geen bot/varken/kruiden in op of aan zit en het vers is moet het meeste wel kunnen. Logisch nadenken. Beetje veel kip misschien maar iets als.kipfilet? Om te proberen. Ik roep mar wat weet niet wat de rest daar van vindt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2632762
[quote="Shifare"]
Je kan gewoon 2 dagen doen. Uhm. Ik geef zelf veel geit paard en lam maar ik snap dat dat niet makkelijk aan te komen is. Uhm in principe zolang er geen bot/varken/kruiden in op of aan zit en het vers is moet het meeste wel kunnen. Logisch nadenken. Beetje veel kip misschien maar iets als.kipfilet? Om te proberen. Ik roep mar wat weet niet wat de rest daar van vindt?
[/quote]

Prima toch, als het maar spiervlees is. Wat er dan exact gegeven gaat worden is meer afhankelijk van wat ts wil betalen of waar ze aan kan komen.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door