Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2627082
[quote="kiara"]
je hoeft ook niet de puppyvariant te geven hoor is alleen maar meer gemalen, en als je tim (baas van lotgering ) belt en hem het vraagt krijg je een goed antwoordt,tenminste bij mij wel,hij adviseerde ook om meerdere smaken/varianten te geven,je kan ook een combikrat bestellen,zitten div smaken in ,
ps ik voer het al 7 jaar ook aan van pup af aan prima ;)
[/quote]

Bedankt voor je antwoord, dat weet ik, maar het gaat hier om de vraag of ik de juiste verhoudingen KVV geef als ik 50% kippennnek toevoeg iedere dag in verband met het goed houden van de ontlasting. Dat heb ik nu door de toevoeging van 50% rauw vleesbot onder controle.
Echter de verhoudingen worden nu verstoord volgens de kenners hier.
Door Quinta
#2627113
Aan die KVV moet je helemaal niet denken met je rekenwerk. Het denkwerk is al uitgevoerd door de fabrikant van de KVV.

Jij geeft 90 gr Barf extra per dag. Alleen met deze 90 gr ga je rekenen.
Dus: 45 gr. Vleesbot (niet alleen maar kippennekken)
        30 gr. Spiervlees (alsjeblieft geen kippenvlees)
        15 gr. Orgaan (dus per week krijgt Saar, 50 gr. pens en 50 gr. hart/lever/nier)
Door Martine-Tom
#2627138
[quote="Lazy Garfield"]
Angelique bedankt voor je antwoord hier kan ik wat mee.
Wat bedoel je eigenlijk met een " kwalitatief zozo kvv" ?

[/quote]Omdat hij behoorlijk vet is, er zijn heel wat betere op de markt dus als je hond het er niet goed op doet, waarom zou je dan moeilijk doen, zoek gewoon een kvv die beter is en waar je hond het goed op doet...
Dat hele hordes honden het er goed op doen wil niet zeggen dat het voor jouw hond ook goed is, dus ik zou gewoon een andere zoeken..
Door M@rina
#2627199
De citaten die je van mij aanhaalt worden verschillende forumleden bevestigd.

Door die kippennekken toe te voegen maak je het jezelf onnodig ingewikkeld. Ga op zoek naar een kwalititatief betere, en daarmee ook vaak duurdere kvv.
Je wilt je pup graag gezond op laten groeien maar begrijpt de materie nog niet helemaal, dat is helemaal niet erg,a lle begin is moeilijk, maar doe dan niet zo moeilijk koop een andere kvv (zoals vele al eerder hebben aangegeven) en geef in het weekend 1 maaltijd met kippennekjes en wat spiervlees of een rauw eitje en 1 maaltijd met eendennekjes of kwartelkarkasje met wat spiervlees of een eitje.
Als je 5 dagen een goede kvv voert dan zit je qua compleet voeren goed, dan kan je die andere 2 dagen een beetje experimenteren met kluifwerk.

De betere kvv's zijn: Haaksbarf, Tinlo Barfmenu (voor honden die snel wat slappere ontlasting een prima kvv) Carnivoer, Alaska, All Animal, Darf, Tammenga, en Versvoer (eigen merk www.versvoer.nl)

Als je een paar van deze kvv's afwisselt en ook zorg draagt dat er verschillende diersoorten worden afgewisseld dan komt het wel goed met jou pup.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2627257
[quote="Lazy Garfield"]
Angelique bedankt voor je antwoord hier kan ik wat mee.
Wat bedoel je eigenlijk met een " kwalitatief zozo kvv" ?
Kun je ook antwoord geven op mijn vorige post?
Ik ga eens kijken naar een ander soort totaalvoer van Lotgering, mij is al geadviseerd eens rund te proberen omdat het kan zijn dat ze lam niet accepteert.
Kip geef ik al met de kippennekken dus kippenvlees accepteert ze waarschijnlijk wel.
[/quote]

Lotgering staat er om bekend dat het erg vet is, wat zich bij jouw hond uit in blubberontlasting. Een beetje vet is prima natuurlijk, maar het moet niet de overhand krijgen en gezien de verhoudingen die opgegeven worden kan die vettigheid alleen maar komen door het gebruik van inferieur spiervlees.

Als je kvv met barf gaat combineren, dan moet je niet met barfrekenhulpen aan de gang gaan, want die zijn daar niet voor.  Ik had die posting al min of meer beantwoord door te stellen dat je kvv prima met barf kunt combineren, maar dat je dan niet alleen maar vleesbot bij moet geven, want dan ga je uit verhouding. Maarja, je insteek was dat je Lotgering met vleesbot wilt blijven voeren vanwege die slappe ontlasting, dus dan heeft dieper op de materie ingaan op dat moment voor mij geen zin.

Hier vind je een stuk wat aansluit op de manier van voeren die jij voor ogen hebt. Maar die gaat wel uit van barf en kvv combineren om andere redenen dan de kvv te moeten verbeteren omdat de hond daar in de basis al alleen niet goed op functioneerd.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

Je krijgt overigens prima adviezen van de mensen hier en ja, die kunnen soms van elkaar afwijken of dat je die liever niet had gehoord, maar dan mag je zelf bedenken wat het best bij jou gaat passen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2627722
[quote="Quinta"]
Als ik het goed begrijp krijgt Saartje iedere dag 90 gr. kippennekken en 90 gr. KVV. Of lees ik het verkeerd? Qua afwisseling is dit natuurlijk veel te weinig, ook in je KVV zit al kip. Dus je zal met ander vleesbot voor de dag moeten komen. Trouwens ook KVV is beter  om af te wisselen en je niet vast te klampen aan een bepaald merk.
Maar je vraagt of de verhoudingen niet verstoord worden als je extra vleesbot bij KVV gaat geven. Tussen bot en spiervlees blijft het aardig intact, omdat in het geval van kippennekken dit aardig fifty fifty is bot en vlees. Maar je percentage orgaan keldert natuurlijk naar beneden, want je geeft alleen maar 15% orgaan in die 90 gr. KVV.

Ik zou zeggen probeer eerst eens een paar andere KVV’s om te zien of de poep daar beter van wordt. Tinlo heeft bijvoorbeeld veel kalk in zijn producten.
[/quote]

En als ik het nu eens zo doe?
-Totaal 200 gram per dag
-150 gram KVV met pens: 65% Rund,35% Lam met een verhouding van 20% orgaan,15% botten,65% spiervlees. Dus geen kip meer.
-  50 gram kippennek
Hier heb ik vanmiddag een paar rolletjes van gehaald en wil dat eens proberen in plaats van de puppyvariant met 45% Rund,30% Lam,25% Kip in een verhouding van 15% orgaan,15% botten,70% spiervlees

Omdat ik dan 25% bot voer gaat de verhouding orgaan dan naar 15%, zijn de verhoudingen dan beter?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 15 mar 2013, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2627756
Waarom wil je zo persee  lotgering geven?
Het feit dat je het moet aanvullen zegt al dat het niet de goede voeding voor jouw hond is.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2627766
[quote="Martine-Tom"]
Waarom wil je zo persee  lotgering geven?
Het feit dat je het moet aanvullen zegt al dat het niet de goede voeding voor jouw hond is.
[/quote]

Sorry, maar dan heb je misschien niet goed gelezen.
De pens variant is anders van samenstelling en ik wil eens proberen hoe ze daarop reageert.
Ik gaf eerst de puppyvariant.
En die kippennek als aanvulling is maar 50 gram in plaats van de 90 gram.
Daarbij kan het net zo goed de kip zijn waar ze niet goed op reageert, hoeft helemaal niet te komen doordat Lotgering wat vetter is.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 15 mar 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2627890
[quote="Lazy Garfield"]
Sorry, maar dan heb je misschien niet goed gelezen.
De pens variant is anders van samenstelling en ik wil eens proberen hoe ze daarop reageert.
Ik gaf eerst de puppyvariant.
En die kippennek als aanvulling is maar 50 gram in plaats van de 90 gram.
Daarbij kan het net zo goed de kip zijn waar ze niet goed op reageert, hoeft helemaal niet te komen doordat Lotgering wat vetter is.
[/quote]
Dan moet je ook geen kippennekken toevoegen... als ze op kip reageert, reageert ze ook op kippennekken.

Ik moet echt ff wat kwijt: Ik denk dat er nu wel vaak genoeg gezegd is dat je beter geen kippennekken en kvv tegelijk kunt geven... hoe vaak wil je dit nog horen??? Hoe vaak wil je nog horen dat de slappe ontlasting wel eens veroorzaakt kan worden door het hoge gehalte vet in lotgering. Hoe vaak wil je nog horen dat je beter een andere kvv kunt proberen in plaats van de poep goed houden met kunst en vliegwerk.

Nogmaals ik heb het idee dat je het principe nog niet goed begrijpt, juist daarom is het beter een kwalitatief goede kvv te voeren in plaats van zelf aan te lopen klooien omdat je niet weet waar je mee bezig bent, sorry dat ik het zo zeg, maar ik heb het idee dat we niet tot je doordringen.
Door Martine-Tom
#2627896
[quote="Lazy Garfield"]
Sorry, maar dan heb je misschien niet goed gelezen.
De pens variant is anders van samenstelling en ik wil eens proberen hoe ze daarop reageert.
Ik gaf eerst de puppyvariant.
En die kippennek als aanvulling is maar 50 gram in plaats van de 90 gram.
Daarbij kan het net zo goed de kip zijn waar ze niet goed op reageert, hoeft helemaal niet te komen doordat Lotgering wat vetter is.
[/quote]Dus ga je aanvullen met kip als je dat denkt...niet handig  ;)
Overgens bouw je een allergie op een hond van 4 maanden kan nagenoeg zeker nog niet allergisch zijn.
Vet geeft dunne poep, lotgering is vet, 1+1=2...

Ikzelf zou voor een andere en betere gaan maar als je zin hebt om het jezelf moeilijk te maken....
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2627905
Ik moet echt ff wat kwijt: Ik denk dat er nu wel vaak genoeg gezegd is dat je beter geen kippennekken en kvv tegelijk kunt geven... hoe vaak wil je dit nog horen???
Oke daar heb je gelijk in, dan doe ik dat 1 keer per week.
Hoe vaak wil je nog horen dat de slappe ontlasting wel eens veroorzaakt kan worden door het hoge gehalte vet in lotgering.
Dat zou kunnen, maar het zou net zo goed kunnen dat ze pens nodig heeft voor een goede darmflora!
Hoe vaak wil je nog horen dat je beter een andere kvv kunt proberen in plaats van de poep goed houden met kunst en vliegwerk.
Ik heb in een paar posts hierboven gemeld dat ik nu eerst de pensvariant ga uitproberen.
Zoals reeds hierboven vermeld geef ik dan geen kippennek meer.
Dan weet ik dat toch ook? Waarom nu al een andere KVV proberen, er zijn hier genoeg leden te vinden die erg enthousiast zijn over Lotgering, maar ik heb de indruk dat je er zelf niet enthousiast over bent. Dat is je goed recht.
Nogmaals ik heb het idee dat je het principe nog niet goed begrijpt, juist daarom is het beter een kwalitatief goede kvv te voeren in plaats van zelf aan te lopen klooien omdat je niet weet waar je mee bezig bent, sorry dat ik het zo zeg, maar ik heb het idee dat we niet tot je doordringen.
Het principe begrijp ik intussen, maar hier geef je weer de indruk dat Lotgering geen kwalitatief goede kwaliteit is.
En aanklooien doe ik niet, anders zou ik hier het probleem niet voorleggen . Dus je dringt heus door.

Samengevat ga ik dus nu een week of twee de pensvariant uitproberen zonder kippennekken op dezelfde dag bij te voeren. Die geef ik dan één keer in de week als knabbelwerk.
In dit topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... .html  lees ik daar goede ervaringen over en heb het ook besproken met Lotgering zelf.
Als dat ook niet goedgaat kan ik altijd nog naar een andere KVV uitkijken.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 16 mar 2013, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2627924
[quote="Martine-Tom"]
Dus ga je aanvullen met kip als je dat denkt...niet handig  ;)
Overgens bouw je een allergie op een hond van 4 maanden kan nagenoeg zeker nog niet allergisch zijn.
Vet geeft dunne poep, lotgering is vet, 1+1=2...

Ikzelf zou voor een andere en betere gaan maar als je zin hebt om het jezelf moeilijk te maken....
[/quote]

Bedankt voor je reactie, zie post hierboven.
Door M@rina
#2627965
[quote="Lazy Garfield"]

Dan weet ik dat toch ook? Waarom nu al een andere KVV proberen, er zijn hier genoeg leden te vinden die erg enthousiast zijn over Lotgering, maar ik heb de indruk dat je er zelf niet enthousiast over bent. Dat is je goed recht.Het principe begrijp ik intussen, maar hier geef je weer de indruk dat Lotgering geen kwalitatief goede kwaliteit is.


[/quote]
Nog even hier op reageren. Ik heb nergens gezegd dat ik niet enthusiast ben over Lotgering kijk mijn post maar na.
Of lotgering een goede kvv is weet ik niet, ik heb er gen ervaring mee. Het is in ieder geval veel vetter dan andere kvv's en te veel is gewoon niet goed, niet voor mensen, niet voor honden. Dat heel veel honden het er goed op doen is voor mij geen garantie dat het goed is. Er zijn ook heel veel honden die het goed doen op smuldier en dat kan ik echt geen kwaliteit noemen, net als duck rodi en energique, allemaal kvv's die wat mij betreft in de categorie "minder goede kvv's" horen en toch zijn er veel honden die het er goed op doen. Nog steeds is dat geen aanbeveling voor mij.
Wat ik bedoel met dat je het principe nog niet helemaal snapt dan heb ik het niet over lotgering maar over het samenstellen van goede voeding voor honden.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2628078
Het is in ieder geval veel vetter dan andere kvv's en te veel is gewoon niet goed, niet voor mensen, niet voor honden.
Dat is toch hetzelfde als niet enthousiast zijn?  :P
Door Shifare
#2628261
Je geeft meerdere weken achter elkaar dezelfde smaak van hetzelfde merk?
Ik zou gaan afwisselen met merken en smaken.
Je hebt zoveel goede merken. Bibi, tinlo en darf eko schieten mij als eerste te binnen.
Echo heeft voordat ze begon met barfen veel verschillende merken en smaken gehad.
Ik snap ook dus niet waarom je persee bij lorgering blijft als blijkt dat je hond het er minder goed op doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door