Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door shredder8
#2610235
Situatie

Appenzeller ruim 3 jaar oud, brokjes hond, lovers gold, december anti biotica kuur na onderling meningsverschil met andere hond.
Nu langzaam op vlees maar elke keer als ik hem vers vlees geef dan is hij een dag aan de diarree, en de dag daarna weer brokjes is het weer de gewone poep.
ook laat ze hele vieze scheten op die diarree dag..

wat gaat hier fout.
Door Martine-Tom
#2610242
ONtgiften denk ik. Geef hem eens wat langer de kans om eraan te wennen dan 1 dag en als het goed is zal je zien dat het minder word.
Door charmed
#2610302
Heb je al eens geprobeerd kokend water over de KVV te gieten, dan af laten koelen en dan op  laten eten. Hier is de overgang van brok op vers in 1x gegaan, maar heb het gelijk met kokend water overgoten, dan schijnt het lichaam wat sneller te wennen aan het verse vlees.
Door Unicorn
#2610449
Zo ging het bij mijn oudste hondje ook.
Heel langzaam heb ik dat op moeten voeren van brok naar kvv, iedere keer een theelepeltje kvv door de brokken en na twee weken weer een theelepeltje erbij.
Zodra het weer mis ging in haar darmen weer een theelepeltje eraf. Nu zit ze sinds twee maanden volledig op kvv en is er niets meer aan de hand
Door M@rina
#2610489
Het is heel normaal dat een hond die gewend is aan brokken de eerste dagen diarree heeft van kvv. Dit is geen ontgiften maar gewoon een kwestie van wennen. Zijn maag en darmen zijn rauw voer niet gewend, brokken geven een andere PH waarde aan het maagzuur. Niet alle honden reageren zo maar het is wel vrij normaal. Doordat je steeds weer terug gaat naar de brokken raakt de maag en darmen er ook niet aan gewend.

Stoppen met de brokken en een paar dagen een scheutje gekookt water over de kvv, na 2 dagen steeds een beetje minder gekookt water er over heen.

Ik lees ook dat hij een AB-kuur heeft gehad. Het is na zo'n kuur altijd verstandig een poosje probiotica te geven omdat de AB-kuur niet alleen de schadelijke bacteriën dood maar ook de bacteriën in de darmen die het lichaam juist nodig heeft naar de filistijnen helpt.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 24 feb 2013, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2610599
Ik sluit me aan bij het advies er wat kokend water over te gieten, om te wennen. Ook het volledig schrappen van de brokjes in plaats van de schommeling tussen beide soorten voeding lijkt me verstandig. Verder zou je kunnen kijken naar welke kvv je voert. Een merk als Carnibest is bijv. al érg lang op de markt en je hoort er eigenlijk nooit problemen over t.a.v. zachte/harde ontlasting n.a.v. hoeveelheid bot of vet. Dat zou wellicht een goede zijn om op te beginnen, tot hij aan vers gewend is, om daarna desgewenst te onderzoeken wat je liever (zoal) geeft en hoe hij het daarop doet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door