Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#317766
[quote="Aura"]
Oh, ik zie het al. Ik ben blijkbaar een heel verkeerd onderwerp begonnen...

Ja, Beneful en Pedigree scoren bij mij erg hoog qua verpakking. Toen ik die Beneful-reclames zag was ik ook bijna overtuigd om het te kopen. Gelukkig was ik toen al langzaam aan het overschakelen naar gezond voer.
Maar mensen die weinig verstand hebben van voer, of zich niet de tijd en moeite gunnen om eens verder te kijken (of niet eens weten dat er nog meer is dan brokken), gaan dus wel op uiterlijk vertoon af.
Pedigree komt over als zeer goed voer, terwijl het gewoon troep is. En dat is dus wat normale mensen niet weten. Vergis je niet in hoe sterk mensen beïnvloed worden door verpakkingen, reclames en imago's. Eerste indrukken zijn ook heel belangrijk.

Tuurlijk is klantvriendelijkheid ala Carnibest iets waar je trots op moet zijn! Maar als je het grotere publiek op zou willen zoeken (ik zeg niet dat dat de bedoeling is!), dan zou ik wel aandacht besteden aan marketing....
[/quote]

Nee, geen verkeerd onderwerp.

Maar dit is dus juist het probleem. Pedigree Pal wordt gemaakt door Mars, Incorporated. En dit is wat Mars doet:

Snackfood
We make many top snackfood brands. Favorites include M&M's, SNICKERS, MARS and TWIX.

Petcare
WALTHAM, the world's leading authority on pet care and nutrition, ensures that all our pet food products satisfy the pet owner's desire to provide nutrition as well as the pet's demand for great-tasting food with brands such as WHISKAS and PEDIGREE.

Main Meal Food
Every day people around the world enjoy our Mars brands as part of their main meal of the day. UNCLE BEN'S was the world's first mass produced parboiled rice and is still a favorite. Today the range has expanded to include pasta and sauces.

Drinks
Our modern vending systems - KLIX and FLAVIA - allow people to enjoy our hot and cold drinks at work and play, whenever and wherever they want.

Electronics
Applying electronics to automated payment was a Mars invention. Today our state-of-the-art solutions make payment possible in applications as diverse as public telephones, vending machines and ticket machines for mass transit systems.

Information Technology
Information Services International (ISI) is our in house IT organization. IT fundamentally supports everything we do, from buying raw materials to marketing finished products.

Beneful wordt gemaakt door Purina. En Purina is onderdeel van Nestle. En dit is wat Nestle nog meer maakt:

Warme dranken
Culinaire producten
Chocolade
Nestlé Ice Cream
Baby- en Kindervoeding

Zij HEBBEN dus een Marketing afdeling. Ze hebben geld als water. Ze hebben advocaten die jou als hondeneigenaartje compleet kapot maken als je ze aanklaagt omdat je hondje is dood gegaan aan hun voer. En dat legertje advocaten smijt zulke claims ook nog eens met gemak onder het vloerkleedje.

En blijkbaar is DAT wat mensen willen.... gelikte reclames, gelikte verpakkingen. Ik denk persoonlijk dat mensen die hitsig zijn/worden op dit soort dingen niet direct het Internet op kruipen en eens een middagje gaan zitten googlen om meer te leren over hondenvoeding.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 10 mei 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#317769
Als ik het goed begrepen heb van Corine, dan is haar bedrijf eigenlijk ontstaan vanuit een uit de hand gelopen hobby.

Zij is dus niet een Directeur-Fabrikant die besloot een fabriekje op te zetten voor versvoer. Zij is zelf begonnen met samenstellen en voer maken voor haar eigen hond. Toen kwam er een vriendin, die wou dat ook wel, en toen de buurvrouw van die vriendin en zo is half BP zo'n beetje bij haar terecht gekomen.

Corine is een professional waar het gaat om het samenstellen van gezond voer. Ze is geen professional in marketing. Dat is ook niet haar streven. Willemiep en ik hebben het er wel eens met haar over gehad, om bijvoorbeeld iets te doen op de Winner ofzo.

En dat idee dat ze de hele dag in de keuken staat om voer te maken : ..dat klopt aardig hoor, alleen is het een loods, geen keuken... ;)
Door Lizzy
#317774
Beste mensen, zullen we proberen deze discussie een beetje op een algemeen niveau te trekken en niet te diep in te gaan op de bedrijfsvoering van 1 specifiek bedrijf?
Door Audrina
#317776
[quote="Peet"]
En dat idee dat ze de hele dag in de keuken staat om voer te maken : ..dat klopt aardig hoor, alleen is het een loods, geen keuken... ;)
[/quote]

Ik zou er wel eens willen kijken. Binnenkort eens vragen of dat mag. ;)
Door Aura
#317777
Lizzy schreef: Maar dit is dus juist het probleem. Pedigree Pal wordt gemaakt door Mars, Incorporated. En dit is wat Mars doet:
Ja... brrr....
Idioot idee eigenlijk dat hondenbrokken komen van een fabrikant die ook chocola maakt. Terwijl chocola hartstikke giftig is voor honden. Pedigree komt natuurlijk uit een hele andere fabriek, maar toch...

Ik denk persoonlijk dat mensen die hitsig zijn/worden op dit soort dingen niet direct het Internet op kruipen en eens een middagje gaan zitten googlen om meer te leren over hondenvoeding.
Dat bedoelde ik dus.
Misschien ook het type: snacks, fastfood, kant-en-klare magnetron-maaltijden, snel snel snel. Die hebben geen tijd voor Google....
Door Aura
#317778
[quote="Peet"]
Als ik het goed begrepen heb van Corine, dan is haar bedrijf eigenlijk ontstaan vanuit een uit de hand gelopen hobby.[/quote]
Zo'n verhaal staat ook op de site van Duck. Die man is ook begonnen met Barf voor z'n eigen hond, en omdat die hond er toen geweldig uitzag wilde iedereen zijn menu.


[quote="Peet"]Corine is een professional waar het gaat om het samenstellen van gezond voer. Ze is geen professional in marketing. Dat is ook niet haar streven. Willemiep en ik hebben het er wel eens met haar over gehad, om bijvoorbeeld iets te doen op de Winner ofzo. [/quote]
Dat is toch een goed idee? Een standje op de Winner? Daar komen heel erg veel hondenliefhebbers.
Ja, het kost natuurlijk wel wat. Als ik al kijk hoe hoog het inschrijfgeld is, dan wil ik niet weten wat het kost om een standje te hebben...
Laatst gewijzigd door Aura op di 10 mei 2005, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317791
[quote="Aura"]
Oh, ik zie het al. Ik ben blijkbaar een heel verkeerd onderwerp begonnen...

Ja, Beneful en Pedigree scoren bij mij erg hoog qua verpakking. Toen ik die Beneful-reclames zag was ik ook bijna overtuigd om het te kopen. Gelukkig was ik toen al langzaam aan het overschakelen naar gezond voer.
Maar mensen die weinig verstand hebben van voer, of zich niet de tijd en moeite gunnen om eens verder te kijken (of niet eens weten dat er nog meer is dan brokken), gaan dus wel op uiterlijk vertoon af.
Pedigree komt over als zeer goed voer, terwijl het gewoon troep is. En dat is dus wat normale mensen niet weten. Vergis je niet in hoe sterk mensen beïnvloed worden door verpakkingen, reclames en imago's. Eerste indrukken zijn ook heel belangrijk.

Tuurlijk is klantvriendelijkheid ala Carnibest iets waar je trots op moet zijn! Maar als je het grotere publiek op zou willen zoeken (ik zeg niet dat dat de bedoeling is!), dan zou ik wel aandacht besteden aan marketing....
[/quote]
Nee hoor geen verkeerd onderwerp , maar dit is dus de insteek waar de multinationals op varen.
dat de verpakking gewoon een groot deel van de verkoop verzorgd, image dus. Bij een juiste imago kun je bagger als elite voer verkopen. Daarom gaf ik beneful al als voorbeeld , Purina heeft daar een geweldige ontwerp afdeling.

Maar het geeft al aan dat het dus alleen getuigt van veel geld hebben voor marketing wat door de consument betaald wordt ook nog, en dat het verder niets met de kwaliteit van het produkt te maken heeft.

Ik denk dat carnibest dan een minder professionele marketing heeft , maar kwalitatief met kop en schouders boven iedere multinational uit steekt. En een goed produkt verkoopt zichzelf.
Door SHIVA
#318145
Nou Lupa ,gelukkig komen er steeds meer mensen die niet meer op de reclame afgaan en voor de eenvoud kiezen
wij zijn ook een klein winkeltje waar de klant tijd aandacht en uitleg krijgen zonder al te veel opsmuk
maar wel kwaliteit en ik hoop echt dat corine zo blijft werken zo als ze nu doet
er is niets zo goed als mond op mond reclame
en alles wat er aan sier op de verpakking komt betaald de consument zelf,dus de bijdehandte mensen kopen kvv of barfen en de iets mindere kopen de durdere brokken met hun mooie verpakkingen
gr shiva
Door Jinxy
#318550
Om eventjes terug te komen op het feitelijke onderwerp ;)
Ik vroeg me af, stel, 1 op de 10 honden( hypothetisch) krijgt HD ED, Artrose of iets anders wat met Gluco. voorkomen kàn worden.
En 1 op de, zeg eens, 500 honden gaat dood door de bijwerking.
Vinden jullie het dan nog steeds een slecht idee om het toe te voegen?
Nu snap ik wel dat deze getallen uit de lucht gegrepen zijn, maar toch, wat vinden jullie dan?
Persoonlijk vind ik het best wel een goed plan om het, mits op de verpakking of op de site vermeld, standaard toe te voegen. Dit omdat supplementen vaak inderdaad pas gegeven worden als het al te laat is. Of mensen menen dat ze geen risico lopen( zie opmerking Twanneke over Jack op 3 poten). Ook denk ik dat de risico´s op afwijkingen die te voorkomen zijn, vele malen het risico op bijwerkingen overtreffen.
Hoe was het ook alweer, ieder nadeel heb z´n voordeel ;D
Ik begrijp ook alle mensen wel die het geen goed plan vinden, zoals gezegd dit is mijn persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#318582
[quote="Jinxy"]
Om eventjes terug te komen op het feitelijke onderwerp ;)
Ik vroeg me af, stel, 1 op de 10 honden( hypothetisch) krijgt HD ED, Artrose of iets anders wat met Gluco. voorkomen kàn worden.
En 1 op de, zeg eens, 500 honden gaat dood door de bijwerking.
Vinden jullie het dan nog steeds een slecht idee om het toe te voegen?
Nu snap ik wel dat deze getallen uit de lucht gegrepen zijn, maar toch, wat vinden jullie dan?
Persoonlijk vind ik het best wel een goed plan om het, mits op de verpakking of op de site vermeld, standaard toe te voegen. Dit omdat supplementen vaak inderdaad pas gegeven worden als het al te laat is. Of mensen menen dat ze geen risico lopen( zie opmerking Twanneke over Jack op 3 poten). Ook denk ik dat de risico´s op afwijkingen die te voorkomen zijn, vele malen het risico op bijwerkingen overtreffen.
Hoe was het ook alweer, ieder nadeel heb z´n voordeel ;D
Ik begrijp ook alle mensen wel die het geen goed plan vinden, zoals gezegd dit is mijn persoonlijke mening.


[/quote]

Ik vind het zoiezo een slecht idee om het erin te stoppen zonder het op de verpakking te zetten, en ja ook als het op de verpakking staat vind ik het geen goed idee, de mensen die carnibest voeren zijn zoiezo al mensen die zich verdiept hebben in het fenomeen hond en voeding , en deze mensen kennen in 99% van de gevallen of hebben wel van middelen gehoord als primeval en glucosamine , willen ze dit preventief geven dan kunnen ze beslissen een supplement toe te voegen, en dan kunnen degene die dit niet willen het niet geven.
En dat vindt ik ook als 1 op de 500 honden dood gaat aan de bijwerkingen, je zal die hond net hebben, prima gewrichten maar wel kapotte nieren ofzo ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door