Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door amber2
#313859
Ik meld dit hier omdat er veel mensen waren die zich zorgen maakten over het feit dat carnibest standaard met glucosamine zou zijn; lijkt me toch handig om even te vertellen zodat niet nog meer mensen gaan twijfelen aan carnibest, of niet dan. ???
Naar ik begreep is het nu helemaal van de baan, maar misschien dat het zoals jij zegt uiteindelijk toch nog mogelijk is om de versie met glucosamine ernaast te produceren... Ik hoop het!
En tuurlijk is het normaal dat er naast positieve ook negatieve reacties komen, maar het was in dit geval zo erg dat men zich genoodzaakt zag ervan af te zien, dat is toch wel even wat anders dan 'een paar negatieve reacties' denk ik dan zo. En in de e-mail van carnibest die ik gister als antwoord kreeg werd toch echt het idee gewekt dat definitief gestopt gaat worden met het toevoegen van glucosamine aan carnibest, dus ook niet als product ernaast. Er werd ons namelijk verteld dat de paar honderd potten combi-complex, die speciaal gemaakt waren voor honden met gewrichtsproblemen die de nieuwe carnibest met glucosamine gevoerd zouden gaan krijgen (dus ik denk dat het een soort glucobest was alleen dan zonder glucosamine), nu geleegd zouden worden en de potten weggegooid omdat het nu toch niet meer nodig zou zijn... Zoiets doe je toch niet als je er nog aan denkt om de carnibest glucosamine-versie eventueel nog ernaast te gaan leveren.
Dit is wat ik ervan weet en misschien zijn de plannen inmiddels al wel weer deels veranderd hoor, maar glucosamine als standaard in alle carnibest soorten gaat zeker niet door, voor de meesten hier een hele opluchting denk ik...!
Door Lizzy
#313862
Als er zoveel mensen wel enthousiast zijn en er zoveel mensen zijn die het een goed idee vinden (tegenover een stuk of vijf hier, die met reden omkleed, hebben aangegeven het niks te vinden - volgens mij mag dat hoor, je mening over zoiets uiten, toch?): dan lijkt het me een briljant idee om een voer erbij te gaan maken waar het wel in zit. Dan kunnen mensen kiezen. Prachtig toch! De een zal het dan juist wel aan z'n pup van een groot ras geven, de ander niet! Vrijheid blijheid. Ik denk dat het een verstandige beslissing is om het niet standaard toe te gaan voegen. En dat het als donderslag bij heldere hemel komt (ben jij trouwens woordvoerdster van Corine?): dat kan ik me haast niet voorstellen. Of er moet slecht onderzoek naar dit nieuwe idee zijn gedaan. Hetgeen ik me al helemaal niet voor kan stellen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 mei 2005, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#313874
Nou zeg, ik geef alleen even door wat aan mij door carnibest verteld is (net zoals hiervoor iemand al een heel e-mail bericht van carnibest geplaatst heeft), zodat iedereen weet hoe het er nu voor staat. Toevallig mailde ik gister en kreeg een heel verhaal terug, waarin met dit verteld werd. Het was zoals het mij verteld is zo, dat in de eerste instantie met name de verkooppunten erg positief waren, verder wisten natuurlijk nog niet veel mensen dit. Door met name dit topic werd duidelijk dat lang niet iedereen enthousiast was en veel mensen gaan natuurlijk ook af op wat ze erover horen bv. via zo'n forum als dit. Niets mis mee natuurlijk, ik vind het allemaal prima hoor. Mij persoonlijk lijkt het ook een heel goed idee om het als product ernaast te gaan verkopen (dus een aparte carnibest glucosamine-versie). Ik weet niet in hoeverre er vantevoren onderzoek is gedaan naar dit idee, maar volgens mij is ervan uitgegaan dat het geen problemen op zou leveren omdat het ook aan veel brokken toegevoegd wordt. Maar je begint toch niet aan zoiets met het idee dat je er binnen de korste keren weer mee moet stoppen? En er zullen dus echt wel wat meer dan 5 negatieve reacties richting carnibest geweest zijn anders besluit je zoiets niet. En tja, het kan dat je het je niet voor kunt stelln dat het onverwacht kwam voor carnibest, maargoed, ik geef alleen even door wat mij verteld is voor alle duidelijkheid, en dat is dat zoveel negativiteit niet vantevoren verwacht was en dat ze daar wel van geschrokken zijn; kan toch? Doet er verder eigenlijk ook niet toe.
Door Lizzy
#313884
[quote="amber2"]
Nou zeg, ik geef alleen even door wat aan mij door carnibest verteld is (net zoals hiervoor iemand al een heel e-mail bericht van carnibest geplaatst heeft), zodat iedereen weet hoe het er nu voor staat. Toevallig mailde ik gister en kreeg een heel verhaal terug, waarin met dit verteld werd. Het was zoals het mij verteld is zo, dat in de eerste instantie met name de verkooppunten erg positief waren, verder wisten natuurlijk nog niet veel mensen dit. Door met name dit topic werd duidelijk dat lang niet iedereen enthousiast was en veel mensen gaan natuurlijk ook af op wat ze erover horen bv. via zo'n forum als dit. Niets mis mee natuurlijk, ik vind het allemaal prima hoor. Mij persoonlijk lijkt het ook een heel goed idee om het als product ernaast te gaan verkopen (dus een aparte carnibest glucosamine-versie). Ik weet niet in hoeverre er vantevoren onderzoek is gedaan naar dit idee, maar volgens mij is ervan uitgegaan dat het geen problemen op zou leveren omdat het ook aan veel brokken toegevoegd wordt. Maar je begint toch niet aan zoiets met het idee dat je er binnen de korste keren weer mee moet stoppen? En er zullen dus echt wel wat meer dan 5 negatieve reacties richting carnibest geweest zijn anders besluit je zoiets niet. En tja, het kan dat je het je niet voor kunt stelln dat het onverwacht kwam voor carnibest, maargoed, ik geef alleen even door wat mij verteld is voor alle duidelijkheid, en dat is dat zoveel negativiteit niet vantevoren verwacht was en dat ze daar wel van geschrokken zijn; kan toch? Doet er verder eigenlijk ook niet toe.
[/quote]

Het was gewoon maar een vraag Amber. Het was niet rottig bedoeld.

Ik blijf zeggen dat in de meeste brokken geen glucosamine zit. (Maar goed, omdat het in sommige brokken wel zit, wil dat toch nog niet zeggen dat het daarom ook automatisch goed is?). Het zit alleen in die brokken die daar ook mee adverteren. En zelfs zij 'vergeten' te vermelden hoeveel dat dan is, maar ik heb al gelezen dat de hoeveelheid verwaarloosbaar is....

En dat is maar goed ook. Want voordat ik mijn hond vanaf vier weken oud glucosamine ga geven, wil ik eerst weten of dat op lange termijn onschadelijk is (mensen geven hun babies toch ook geen glucosamine? Preventief? Terwijl mensen toch echt evengoed aan artrose lijden als honden). Ik wil dingen weten zoals of het invloed heeft op de nieren. Of op de pH waarde van de urine. Wordt de urine alkalisch van glucosamine? Of juist niet? Of blijft de pH waarde zoals altijd? Allemaal dingen die ik persoonlijk toch eerst zou willen weten voordat ik dit aan mijn pup zou voeren. En moet je dit voer, met glucosamine, ook voeren aan honden en katten met struvietgruis? Of niet? Of aan honden die gevoelig zijn voor het aanmaken van uraatkristallen? Hoe zit het daar mee? Hoe zit het met honden die hartproblemen hebben? Moet je die wel of geen glucosamine geven? En pups met 'onschuldige' hartruisjes? Wel of niet?

Kijk, wanneer mijn hond gewrichtsproblemen heeft (en ik mag dan hopen dat dat in ieder geval op oudere leeftijd is), dan neem ik dit soort dingen waarschijnlijk op de koop toe en vraag ik me dit soort dingen niet direct af. Want dan gebruik je het middel om klachten te doen verminderen. Als iets standaard toegevoegd gaat worden, dan krijgen honden het vanaf 4 weken. Of 8 weken. En dan wordt het een andere zaak. Het moge dus (hoop ik) duidelijk zijn dat wij hier niet zitten om goede ideeen te torpederen. Want dat is absoluut mijn intentie niet (en ik denk dat ik dan ook voor de rest spreek). Wij zitten hier allemaal omdat we het beste willen voor onze hond. En we zetten hier (terecht, vind ik nog steeds) onze vraagtekens bij.

Als bovenstaande onderzocht is en deze informatie beschikbaar is, dan zijn onze bezorgdheden die we geuit hebben misschien volstrekt onterecht. In dat geval horen we het graag, dan kunnen we met een gerust hart zeggen "wij zaten er naast". En als ik er pikaal naast zit of iets totaal verkeerd zie: dan ben ik de eerste om dat toe te geven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 03 mei 2005, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#313889
[quote="amber2"]
Ik meld dit hier omdat er veel mensen waren die zich zorgen maakten over het feit dat carnibest standaard met glucosamine zou zijn; lijkt me toch handig om even te vertellen zodat niet nog meer mensen gaan twijfelen aan carnibest, of niet dan. ???
Naar ik begreep is het nu helemaal van de baan, maar misschien dat het zoals jij zegt uiteindelijk toch nog mogelijk is om de versie met glucosamine ernaast te produceren... Ik hoop het!
En tuurlijk is het normaal dat er naast positieve ook negatieve reacties komen, maar het was in dit geval zo erg dat men zich genoodzaakt zag ervan af te zien, dat is toch wel even wat anders dan 'een paar negatieve reacties' denk ik dan zo. En in de e-mail van carnibest die ik gister als antwoord kreeg werd toch echt het idee gewekt dat definitief gestopt gaat worden met het toevoegen van glucosamine aan carnibest, dus ook niet als product ernaast. Er werd ons namelijk verteld dat de paar honderd potten combi-complex, die speciaal gemaakt waren voor honden met gewrichtsproblemen die de nieuwe carnibest met glucosamine gevoerd zouden gaan krijgen (dus ik denk dat het een soort glucobest was alleen dan zonder glucosamine), nu geleegd zouden worden en de potten weggegooid omdat het nu toch niet meer nodig zou zijn... Zoiets doe je toch niet als je er nog aan denkt om de carnibest glucosamine-versie eventueel nog ernaast te gaan leveren.
Dit is wat ik ervan weet en misschien zijn de plannen inmiddels al wel weer deels veranderd hoor, maar glucosamine als standaard in alle carnibest soorten gaat zeker niet door, voor de meesten hier een hele opluchting denk ik...!
[/quote]

Tja, het kan aan mij liggen hoor. Maar IK vind het niet normaal dat je privemails ontvangen mail of de inhoud daarvan die jou prive gemaild is op een forum plaatst.
Informatief of niet, het is niet aan jou de taak (ook niet aan mij) dit soort dingen via dit medium bekend te maken, maar aan de fabrikant en dan via de gebruikelijke wegen.
Door amber2
#313891
Helemaal mee eens Lizzy, altijd kritisch blijven! ;) Ben ook heel benieuwd wat er verder nou precies wel of niet bekend is aan onderzoeksresultaten over het langdurig geven van glucosamine, en bij nierproblemen... Toch wel heel handig om te weten.
Door amber2
#313896
Angelique, ik ben een willekeurige consument van carnibest dus als het verder nog niet bekend mocht worden dan was dit echt niet aan mij verteld... Iedereen die nu carnibest mailt of belt zal hetzelfde te horen krijgen. Om dit te voorkomen leek het mij handig om even kort hier door te geven wat op dit moment blijkbaar de stand van zaken is, zodat niet nog meer mensen onnodig verontrust raken. Niks mis mee toch of wel? Ik zou nooit, zoals hiervoor wel gedaan is, letterlijk een heel e-mail bericht neerzetten, dat lijkt me niet prettig nee. Ik heb nu alleen de belangrijkste info even hier neergezet (het was een hele uitgebreide e-mail, terwijl ik alleen even geinformeerd had of het ook op de etiketten vermeld zou worden ;)) zodat niet iedereen individueel hierover contact op gaat nemen met carnibest..., is ook een beetje onhandig toch? Jij meldt hier toch ook weleens dingen (zoals over glucobest toen het nog niet op de markt was) die je van een fabrikant oid hebt gehoord en wat verder nog niet veel bekend is, maar wat niet geheim is ofzo... Ik zie ook niet in wat hier mis mee is eerlijkgezegd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#313932
[quote="Angelique"]
Tja, het kan aan mij liggen hoor. Maar IK vind het niet normaal dat je privemails ontvangen mail of de inhoud daarvan die jou prive gemaild is op een forum plaatst.
Informatief of niet, het is niet aan jou de taak (ook niet aan mij) dit soort dingen via dit medium bekend te maken, maar aan de fabrikant en dan via de gebruikelijke wegen.
[/quote]
Maar het kan ook aan mij liggen maar dit gebeurd eigenlijk toch altijd zo, hoevaak is het niet dat er vragen aan en fabrikant gesteld worden en dat dat hier op het forum gevolgd wordt en dan is het altijd goed, ik zie geen verschil indeze maar dat kan aan mij liggen.
Door Rosita
#313935
Het mailtje dat ik hier op het forum geplaatst heb was alleen bedoeld om het een en ander op te helderen en een beetje duidelijk te maken waarom Corine glucosamine graag in het voer had verwerkt. Dit mailtje was gewoon een zeer uitgebreid antwoordt op mijn vraag aan haar over de veiligheid ervan bij nierpatienten, het geeft ook duidelijk haar motivatie aan. Zolang het informatief is en opheldering geef/twijfel wegneemt (en buiten een motivatie/feiten niets anders bevat) zie ik daar zelf het probleem niet zo van in, en zie ik ook het verschil niet tussen het even kort vermelden van de belangrijkste punten en het plaatsen van een heel mailtje, zolang het dus uitsluitend informatief is (hooguit is het wel wat minder overzichtelijk). Na haar antwoord gelezen te hebben weet ik zeker dat ze alles goed heeft laten uitzoeken en dat alle resultaten (incl. de lichte bijwerkingen op korttermijn) van glucosamine haar bekend zijn. Alleen is er dus niks bekend over de effecten op langtermijn (die er waarschijnlijk niet zijn, maar dat is iets wat we dus niet 100% zeker kunnen weten) en dat is nu waar volgens mij de meeste negatieve reacties over gingen. Verder ben ik alleen maar blij dat onze meningen bij Corine zo meetellen in de verbetering van haar product (dat kan je van geen enkele brokken fabrikant zeggen), en dat geeft mij nog meer vertrouwen. Ik hoop dan ook echt dat er alsnog een variant komt voor honden met (aanleg voor) gewrichtsproblemen, want daar is volgens mij dus wel vraag naar.
Laatst gewijzigd door Rosita op di 03 mei 2005, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amber2
#313964
Ik had er eigenlijk ook geen problemen mee hoor Rosita, alleen verwees ik er even naar als voorbeeld dat het wel meer gebeurd dat informatie die mensen hebben gekregen van een fabrikant hier op het forum wordt gezet. En laten we inderdaad hopen dat er alsnog een variant met glucosamine komt, ik weet wel zeker dat er vraag naar is!
Door diana
#314366
Tja, het kan aan mij liggen hoor. Maar IK vind het niet normaal dat je privemails ontvangen mail of de inhoud daarvan die jou prive gemaild is op een forum plaatst.
Informatief of niet, het is niet aan jou de taak (ook niet aan mij) dit soort dingen via dit medium bekend te maken, maar aan de fabrikant en dan via de gebruikelijke wegen.


ik begrijp wel je goede bedoelingen , maar ik heb de afgelopen tijd ook gemaild met Corine,
Ik zou nooit een mailtje hier direct plaatsen
Dan zou ik het in mijn eigen woorden samenvatten.
Ik ben pas begonnen met het geven van Glucosamine aan Lady toen ik wist dat ze Spondylose had ,
Preventief had ik het denk ik niet gegeven .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#314431
Ik snap de commotie niet, als het om de fabrikant van duck gaat of van smuldier, ahv of weet ik welk merk dan valt er niemand over dat die mailtjes hier geplaatst worden en nu is het een probleem ???
Door geer
#314440
Zolang mailtjes van minder populaire merken hier worden geplaatst, moeten deze mailtjes ook kunnen... Bovendien staat er niets vertrouwelijks of aanstootgevends in; het legt alleen maar uit waar wij met z'n allen vragen over stelden... En daarnaast is de Barfplaats denk ik ook een van de grootste aanbrengers van nieuwe Carnibest-voerders, dus enige kritiek moet dan ook kunnen. Toch?

Wat ik een beetje gek vind, is dat een fabrikant 'zomaar' besluit om er glucosamine in te doen (of op basis van eigen ervaring), zonder marktonderzoek onder de gebruikers en zonder nader onderzoek qua bijwerkingen...zonder het op de zak te zetten... Dat is denk ik ook de reden dat het er nu weer zo snel uit wordt gehaald.
Ik heb bij god geen idee hoeveel Gluco erin zit, maar ik verkoop wel Glucosamine in de winkel; ik zou dus exact willen weten hoeveel erin zit... ook mensen die CB voeren en er ook nog Glucosamine bijgeven moeten dit, vind ik, in een oogopslag kunnen zien. Glucosamine door versvlees lijkt mij iets anders dan Glucosamine door een geexpandeerde (of geperste) brok...want daarbij kan je je afvragen hoeveel er werkelijk van overblijft na verhitting...

En...ik zou het zelf liever apart toevoegen....
Door Audrina
#314445
[quote="geer"]
Ik heb bij god geen idee hoeveel Gluco erin zit, maar ik verkoop wel Glucosamine in de winkel; ik zou dus exact willen weten hoeveel erin zit... ook mensen die CB voeren en er ook nog Glucosamine bijgeven moeten dit, vind ik, in een oogopslag kunnen zien.
[/quote]

Sinds kort bevatten alle voedingen van Carnibest glucosamine-sulfaat. Per kilogram voer is dit 1300 milligram glucosamine-sulfaat. Chondroïtine is van nature aanwezig in Carnibest. Voor honden die geen gewrichtsproblemen hebben werkt Carnibest nu preventief tegen de vorming van artrose.

(Aldus het mailtje dat bij de folder over Glucobest en CB Combi Complex zat.)
Door geer
#314446
[quote="Audrina"]
Sinds kort bevatten alle voedingen van Carnibest glucosamine-sulfaat. Per kilogram voer is dit 1300 milligram glucosamine-sulfaat. Chondroïtine is van nature aanwezig in Carnibest. Voor honden die geen gewrichtsproblemen hebben werkt Carnibest nu preventief tegen de vorming van artrose.

(Aldus het mailtje dat bij de folder over Glucobest en CB Combi Complex zat.)
[/quote]

Kijk....da's dus best wel veel! Dus iemand die zijn hond op de Glucosamine heeft staan EN Carnibest voert, zou daar wel degelijk rekening mee moeten houden... Dus vind ik zowieso dat het op de zak moet staan, hoewel ik het toch echt liever zelf toevoeg ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door