Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimber
#2554665
[quote="M@rina"]
Overigens verschillende meningen in de versvoerwereld over het geven van groente. De éne stroming zegt dat honden geen plantaardige voedingsstoffen nodig heeft de andere wel. Zelf ben ik meer voor die laatste stroming. Om maar weer eens de vergelijking met wolven te maken, zij eten de maag van hun prooidieren en die maag bevat heel vaak plantaardige stoffen, die al een beetje voor verteerd zijn, zo kan de wolf ie plantaardige stoffen ook goed verteren, ik heb ook gelezen dat ze bessen eten.
[/quote]

Hoi Marina,


Dat klopt ik heb ook veel aan jouw antwoord gehad :)
De linken heb ik ook goed doorgelezen daar staat ook veel goede info in.
Je hebt me al eerder goed op weg kunnen helpen in dit alles dat voor ons nog steeds nieuw is.

Maar dit topic had ik puur geopend om te kijken hoe iedereen dit voor zich doet met groente geven.
Het is meer dat ik benieuwd ben hoe anderen hun groenten geven, gepureerd of juist gekookt twee keer per week of juist elke dag?
En ook waarom men het zo doet...
Puur uit interesse lijkt het me leuk om meerdere meningen/reaktie's te lezen ;) juist door wat je hierboven schrijft.
Door kimber
#2554670
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Nou, het blijft heel goed gaan hoor, Yuma poept nu nog maar tweemaal per dag, keurige ketutels. Ik geef wel altijd pens, h'e,  dat vind ik echt belangrijk. Zitten veel belangrijke stofjes in en toch ook wel voorverteerd gras enzo, (lamspens).
[/quote]

Dat is goed nieuws Annemarie :)
fijn om te lezen dat Yuma het nog steeds goed doet!
Hopelijk zet dit zich zo verder door :)
Door ellyE
#2557910
Mijn honden hebben een hele tijd geen groenten gehad, ik vond het niet nodig, ze deden het erg goed. Toch had ik op een gegeven moment het idee dat het niet compleet was. Ik geef nu een paar dagen per week groente erbij en ik vind dat de honden het er goed op doen, beter dus dan zonder groente.
Ik had op het forum al eens gelezen over iemand ( ik weet echt niet meer wie) die een proef had gedaan met haar honden. Als die 10-15% groente erbij kregen, dan voelden ze zich het best.
En eigenlijk heb ik dat idee ook, hoewel ik het dus absoluut niet kan bewijzen.
O ja, ik blancheer de groente even en vries het dan in, gewoon dat wat ik tegen kom op de markt. Ik heb nu een mengsel van spitskool, wortels, spruiten, komkommer en boontjes.
Vooral mijn reu is dol op groente en als de teef iets laat liggen, dan eet hij het wel op. Hij heeft er denk ik ook meer behoefte aan dan de teef (die overigens knettergek is op brood, aardappels en pasta)
#2558032
[quote="ellyE"]
Mijn honden hebben een hele tijd geen groenten gehad, ik vond het niet nodig, ze deden het erg goed. Toch had ik op een gegeven moment het idee dat het niet compleet was. Ik geef nu een paar dagen per week groente erbij en ik vind dat de honden het er goed op doen, beter dus dan zonder groente.
Ik had op het forum al eens gelezen over iemand ( ik weet echt niet meer wie) die een proef had gedaan met haar honden. Als die 10-15% groente erbij kregen, dan voelden ze zich het best.
En eigenlijk heb ik dat idee ook, hoewel ik het dus absoluut niet kan bewijzen.
O ja, ik blancheer de groente even en vries het dan in, gewoon dat wat ik tegen kom op de markt. Ik heb nu een mengsel van spitskool, wortels, spruiten, komkommer en boontjes.
Vooral mijn reu is dol op groente en als de teef iets laat liggen, dan eet hij het wel op. Hij heeft er denk ik ook meer behoefte aan dan de teef (die overigens knettergek is op brood, aardappels en pasta)
[/quote]
Ik blijf het ook in de gaten houden hoor. Het is meer een experiment op dit moment dan een overtuiging. Ik merk wel dat Yuma vanaf het moment dat ik gestopt ben groenten te geven veel stinkende windjes laat schieten :P
Toeval? Of heeft het toch te maken met het ontbreken van groenten? Poep is prachtig, stevige keutels, en vooral weinig, en maar 2 x per dag, in plaats van 4.
Door kimber
#2559213
Bedankt voor jullie reaktie's :)
Ik denk dat ik een paar dagen per week ga proberen groente toe te voegen.
Ben heel benieuwd of er hier ook meer gepoept zal gaan worden of dat de ontlasting zachter zal worden.

Ik merk dat Shifra regelmatig gewoon een hele dag niet hoeft te poepen, dus misschien dat het toevoegen van wat groente een paar keer per week het voor haar beter is dat de stoelgang wat beter wordt.

Maar juist bij Lisa (12,5 jr.) die voor de overgang naar KVV haar hele leven een dieetbrok heeft gehad vanwege voedingsintollerantie ben ik bang dat het toevoegen van groente teveel zal zijn en daardoor de ontlasting dus weer zachter zal gaan worden.

Kimber heeft af en toe weleens wat zachtere ontlasting sinds ze KVV krijgt, ik denk dat het komt omdat ik verschillende merken en diersoorten afwissel.
De dag erop heeft dit zich weer vanzelf hersteld ;)

En Maeglin heeft ook prima ontlasting sinds zij kVV krijgt, heel soms iets zachter maar dat lijkt me dus gezien het feit dat ik meerdere merken en diersoorten afwissel wel normaal...

Het zal dus toch een kwestie van uitproberen blijven ;)
Als je niet elke dag groente toevoegd, maar bijvoorbeeld 3 dagen in de week, hou je dan ook 10% van de KVV maaltijd aan?
Door M@rina
#2559271
Als je kvv's zonder groente geeft dan neem je de week hoeveelheid en neemt daar 10% van, en dat verdeel je over 3 dagen. Als je ook kvvs voert waar wel groente in zit dan zou ik op de dagen dat je groente wilt gaan gevevn een kvv kiezen zonder groente'en dan 10% van de dagmaaltijd geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door