Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2547510
Mijn labrador van 6 maanden krijgt KVV 2x per dag. Ik ben er al 2 weken mee bezig en tot nog toe gaat het goed. Zijn stoelgang is nog nooit zo goed geweest als nu.Tussendoor geef ik hem wat gedroogde runderpens en na een paar seconden is het al op. Wat kan ik hem geven om op te kluiven of kauwen waardoor hij zich een tijdje bezig kan houden? Het eten van lamsribben duurt 1 minuut en op gummy speeltjes kauwen wordt hij het snel beu. Hij gaat dan op zoek naar hout (houten tafelpoten), stof (zitbank) enz...
#2547747
[quote="Pirlo"]
Nooit geweten dat een hond hertengewei  mocht hebben. Is dat niet gevaarlijk dat hij zich verslikt? Runderoren en bullepees mogen dus ook, ik dacht dat het ongezonde snacks waren.
OK bedankt!
[/quote]

ligt er aan, kies voor de gedroogde versie, niet voor gerookt. (de oren en bullepees)

hertengewei is er tegenwoordig in stukken speciaal voor honden, bijvoorbeeld van Farmfood en Ziwipeak.

1 kanttekening van het hertengewei: het is niet de bedoeling dat de hond er stukken af gaat bijten. het is de bedoeling dat ie er op gaat knauwen, niet echt bijten zoals ie een pensstaafje in tweeen bijt. voor de zekerheid zou ik de eerste keer een zo groot mogelijk stuk geven, het liefst in een rare vorm.

en heb je al eens een nylabone geprobeerd?
#2548368
Nylabone? Ken ik niet. Wat is dat?
Nu valt mij te binnen dat die bullepees die ik gekocht heb, gerookt zijn. Ze stinken heel erg als hij eraan kauwt.  Alweer een miskoop. Ik heb al een heel zak ongezonde snacks  weggegeven aan kennissen die hun honden nog altijd voeren met brokken en allerlei soorten gezouten tussendoortjes.
Ik heb eindelijk mijn droger ontvangen. Hier kan ik vlees, organen...drogen voor mijn lab.
In de dierenwinkel bij ons in de buurt heb ik geen hertengewei en gedroogde runderoren gevonden. Ik zal ze online moeten bestellen.
#2548599
[quote="glennlee"]
Ik heb een optie met gelijk een vraag erbij.

Wij geven onze lab van dat gedroogd/geperste botten. Daar is hij wel een tijd mee bezig.

Is dit een goede snack?
[/quote]

tjah, ik ben zelf het grootste voor stander van een zo puur mogelijk product. die geperste kluiven zijn naar mijn idee toch te veel bewerkt. en er zijn mensen die ze gevaarlijk vinden omdat sommige honden er stukken van (proberen) in te slikken en zo verstopt kunnen raken.

ook van die op gerolde of geknoopte dingen vinden sommige mensen gevaarlijk omdat het van die taaie flapjes worden waar de hond in zou kunnen stikken als ie ze per ongeluk door slikt. 

zooplus heeft een groot assortiment gedroogde snacks, waaronder bijvoorbeeld kophuid, en oren/pezen/neuzen/etc van verschillende dieren.

hertengewei vindt je bijvoorbeeld bij puurnatuurvoer.nl

een Nylabone is een kluif van een speciaal soort plastic materiaal, waar de hond op kan kluiven en schrapen, maar het slijt maar heeeeeeeeeeel langzaam (als de hond er juist op knauwt en je  het juiste nylabone voor hem hebt) en het kan uiteraard geen kwaad als hij het plastic op eet, dat komt er gewoon weer uit. (en als het goed is bijt ie er dus geen stukjes vanaf, maar alleen schraapsel) De ene hond vindt het fantastisch, de andere hond doet er niets mee en weer anderen (zoals die van mij) gaan er alleen maar mee gooien...

echte rawhide (er worden tegenwoordig volgens mij ook dingen verkocht die er verdacht veel op lijken, maar iets heel anders zijn) is trouwens ook wel een redelijk ok kluif. wederom bijvoorbeeld van Farmfood.

maarr, voor alle kluif dingen geldt: mits de hond er juist mee om gaat. Reus bijvoorbeeld is gek op lamsoren en kauwt die heel netjes helemaal op, maar ik ken ook honden die die echt niet mogen hebben omdat ze ze in 1 keer doorbijten en dan zo in slikken. Zelfde geld voor hertengewei, Reus heeft al iets van een jaar hetzelfde stuk liggen, maar ik ken ook een hond die er zonder moeite stukken van af bijt en in slikt.
#2562731
[quote="M@rina"]
Hertgewei gekocht en er is nog geen seconde op geknabbeld >:( best duur spul...
Ik bestel bij zooplus of andere websites allerlei gedroogd spul en koop op shows ook vaak gedroogde spullen waar ze lekker kunnen knabbelen.
[/quote]

Je kan het hertengewei een nachtje in een pan/emmer met water leggen. Schijnt dat veel honden die het normaal niet eten dan wel gaan eten. Schijnt wel een beetje bloed uit te kunnen lopen dus hou daar rekening mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door