Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2545731
Daisy heeft van de Carnivoer de rund versie geprobeerd en dat ging zo vreselijk mis, was gewoon zielig hoe beroerd ze werd en dat ze zichzelf open krabbelde.

In mijn omgeving verklaren ze me al voor gek want waarom geef ik niet gewoon dieet voer van de dierenarts, dan is alles opgelost .....
Begin daar een beetje moe van te worden ondertussen, steeds mezelf te moeten verantwoorden zeg maar.
Toch blijf ik doorgaan, ik wil weten waar ze wel en niet tegen kan en dan kan ik haar tenminste goede voeding geven, dat verdiend toch ieder dier?!
#2545745
[quote="Jolan"]
Daisy heeft van de Carnivoer de rund versie geprobeerd en dat ging zo vreselijk mis, was gewoon zielig hoe beroerd ze werd en dat ze zichzelf open krabbelde.

In mijn omgeving verklaren ze me al voor gek want waarom geef ik niet gewoon dieet voer van de dierenarts, dan is alles opgelost .....
Begin daar een beetje moe van te worden ondertussen, steeds mezelf te moeten verantwoorden zeg maar.
Toch blijf ik doorgaan, ik wil weten waar ze wel en niet tegen kan en dan kan ik haar tenminste goede voeding geven, dat verdiend toch ieder dier?!
[/quote]

dan is ze dus allergisch voor rund of voor kip, als ze zo reageerde op de rund KVV van carnivoer.

goede voeding verdient inderdaad ieder dier, ik ben met Reus inmiddels 2 jaar verder sinds we begonnen met elimineren (ondersteund met weerstand verhogende middelen en chinese kruiden), en ik heb het ook wel eens een tijdje ontzettend somber in gezien. maarrr Reus eet nu een volledig menu met even denken... 6 diersoorten, vis en (lams)pens. dus er is hoop!
#2546074
Nienk, ik houd nog steeds hoop.
Vind het voor Daisy het ergste, maar er zullen vast meer diersoorten zijn waar ze tegen kan en ik zal ze vinden  :duimen:

Nike, dank je wel.
Dan weet ik dus zeker dat het aan de konijn ligt.
Ze krijgt sinds gisteren weer alleen paard en dat hou ik even vol tot het weer goed gaat met haar.
Dan ga ik proberen om er zalm bij te geven.
Geit heb ik helaas niet, ik heb paard, konijn, zalm en lam.
Ik ga nog maar eens zoeken of ik nog ergens anders (verder weg) meer enkelvoudige kvv's kan vinden, zeker met dit koude weer en een koelbox moet het toch te doen zijn om het wat verderop te halen.
#2546138
Ik heb bij Tinlo gekeken, maar daar zit meestal meer dan één diersoort in.
Bijvoorbeeld bij de paard zit eend in en bij de hert en makreel zit kip in enz...

Online bestellen is voor mij bijna geen optie omdat ik zo weinig ruimte heb, met een paar rollen is het vol en ik heb nu nog 6 rollen (div. haaks barf en een rol carnibest) liggen en dus maar ruimte voor nog 4 rollen  :-[
#2546247
[quote="Jolan"]
Ik heb bij Tinlo gekeken, maar daar zit meestal meer dan één diersoort in.
Bijvoorbeeld bij de paard zit eend in en bij de hert en makreel zit kip in enz...

Online bestellen is voor mij bijna geen optie omdat ik zo weinig ruimte heb, met een paar rollen is het vol en ik heb nu nog 6 rollen (div. haaks barf en een rol carnibest) liggen en dus maar ruimte voor nog 4 rollen  :-[
[/quote]

Tinlo Barfmenu heeft toch echt kvv in enkelvoudige varianten hoor, veel mensen schijnen te denken van niet. kijk maar eens op www.barfmenu.nl

ze hebben enkelvoudig konijn, eend en lam. en dan paard met eend. dus als je eend gaat proberen en dat goed gaat, kan je daarna ook de Paard premium van Tinlo voeren.

wellicht is een klein vriezertje aanschaffen een idee voor je? ik heb zo'n vriezertje om boven op de koelkast te zetten, is het enige waar ik ruimte voor had. kost ook niet heel veel en je kan er best een heleboel in kwijt. je kan dan groter inkopen, wat vaak goedkoper is en zo haal je uiteindelijk de kosten van dat vriezertje er wel uit. (en ruimte is altijd wel ergens te vinden in huis, ik woon op 23 vierkante meter, mijn vriezer staat in de meterkast.)
#2546283
Hier doet Luna het al een tijdje redelijk op tinlo-konijn. Er staat bij veel soorten bij dat er groente toegevoegd is maar ik heb er eens een mail aan gewaagd en kreeg als antwoord dat het verouderde info was op de site. Ze verkopen de groentemix nu apart.
Ik meen me wel te herinneren dat in de Tinlo-paard ook eend zat? Of zit ik nu fout? (OK zie het nu in het bericht hierboven. Dat was de reden dat ik eend en paard ingeslagen had. Te beginnen met de eend en daarna paard.)

Ook degomeat heeft best veel enkelvoudige soorten en dat is wat prijsgunstiger dan Tinlo.
#2546286
Ik ga nu eerst even alleen paard geven, tot het weer goed gaat met Daisy.
Dan ga ik de zalm proberen (die heb ik liggen, net als de lam) en ik ga eens hoeveel rollen er in 25 euro gaan en mijn vriezer herinrichten, wie weet helpt dat ook iets qua ruimte.
Manlief wil geen extra vriezertje  :-\ die heeft het liefste dat ik dan gewoon weer brokken ga geven grrrr.

Bedankt voor alle hulp en tips, ben er heel blij mee  :-*
#2546330
[quote="Jolan"]
Ik ga nu eerst even alleen paard geven, tot het weer goed gaat met Daisy.
Dan ga ik de zalm proberen (die heb ik liggen, net als de lam) en ik ga eens hoeveel rollen er in 25 euro gaan en mijn vriezer herinrichten, wie weet helpt dat ook iets qua ruimte.
Manlief wil geen extra vriezertje  :-\ die heeft het liefste dat ik dan gewoon weer brokken ga geven grrrr.

Bedankt voor alle hulp en tips, ben er heel blij mee  :-*
[/quote]

eerst weer terug naar alleen paard tot het goed gaat lijkt me inderdaad het beste.

maar persoonlijk zou ik niet nu al zalm toe voegen. van zalm kan je niet heel veel voeren zonder dat je menu uit balans gaat, het is geen goed idee om langere tijd half zalm, half paard te voeren. daarom zou ik eerst een andere diersoort toevoegen, en dan pas vis.

maar, dat gezegd hebbende, zalm is wel heel goed voor de huid. je zou kunnen overwegen een goede zalm olie te geven zodra Daisy weer stabiel is. (Reus krijgt Doils Skin)
#2546379
[quote="Jolan"]
Oke, ik heb ook nog lam liggen.
Dan zou ik dus beter eerst lam kunnen proberen toe te voegen in plaats van zalm?

Ik merk wel dat ik nog heel veel te leren heb, want ik wist niet dat zalm het menu uit balans kan brengen.
Dank je wel  :)
[/quote]

nou er is iets met de samenstelling van vis waardoor je er niet te veel van moet voeren. het fijne weet ik er niet precies van moet ik toegeven, maar dat kan je via de zoekfunctie vast vinden. Ik weet alleen dat het niet voor niks is dat in een BARF-menu wordt aangeraden maximaal 1 vis dag te houden. Nou kan het denk ik geen kwaad als je een korte periode wel veel vis voert, maar omdat je nooit weet hoe je eliminatie dieet verloopt, zou het zomaar kunnen dat het er op neer komt dat je even een tijdje (weken, of maanden) geen nieuwe diersoort toe kunt voegen. bijvoorbeeld doordat de hond ziek wordt, vlooien heeft, of iets anders wat het elimineren verstoord.

of je voert 6 dagen paard en dan 1 dag vis. mij lijkt het beter voor de hond om half paard en half iets anders te eten, ik denk dat de nieuwe diersoort dan meer toevoegt dan die ene dag vis, daarom zou ik zelf voor een andere diersoort kiezen. (en dus eventueel een goede vis olie gaan geven, dat helpt doorgaans erg goed om de huid te helpen herstellen. maar dit dien je dus ook als diersoort te beschouwen in je dieet!)

maar of lam geschikt is... in lam KVV zit ook lamspens. idealiter beschouw je pens als een aparte diersoort, en elimineer je het dus apart. dit omdat de hond zou kunnen reageren op het beetje maag inhoud wat er altijd in pens achter blijft. die maag inhoud is hartstikke gezond voor de hond, maar hij moet er natuurlijk wel tegen kunnen!

mocht je aan los lamsvlees, jonge lamsribbetjes, of andere lamsorganen behalve pens kunnen komen, kan je op die manier wel lam elimineren. maar de lam KVV, dat zou ik echt niet doen.

misschien kun je wat je nu nog in huis hebt aan KVV, maar (nog) niet kan voeren, kwijt via de verzamel/vraag&aanbod hoek? dan heb je ruimte in je vriezer voor andere vleesjes die je wel gelijk kunt voeren.

succes!
#2546386
Oke, ik ben weer een hoop wijzer, dank je wel!

Een dagje bellen heeft niks opgeleverd, heb nu de vraag bij de dierenzaak waar ik haaks barf haal neergelegd of ze nog aan wat anders kunnen komen.
De andere rollen kvv komen in principe wel op (mijn andere hondjes kunnen gelukkig alles eten), ga vanavond maar weer even in gesprek met manlief....  :P

Welke diersoorten raad je mij aan om te proberen, dan weet ik wat gerichter waar ik naar op zoek moet, want ik weet het even niet meer  :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door