Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henriette69
#2543184
Hallo, ik ben nieuw hier, mijn naam is Henriette en ben 43, ik heb een rottweiler teefje Shiera, van 4 jaar jong, ik heb haar van marktplaats geplukt toen ze 8 maand jong was, ze had ernstige allergie klachten.  Ben een tijdje geleden overgestapt van dure dierenarts brok op KVV, het gaat opzichte redelijk alleen is het enige waar ze goed op reageert lam. Ben begonnen met energique maar dat laat ze na een tijdje staan en klachten bleven, daarna Duck lam/rijst ( maar daar zit ook kip in verwerkt, dus allergische reacties) daarna nog heel even smuldier rund geprobeerd maar daar werd ze echt ziek van. Daarna lotgering uitsluitdieet lam( na een paar keer eten, lust ze het niet meer en gaat spugen) Nu heb ik haar op Natu-dog staan en dan de versie alleen lam, verder geef ik haar puur natuur probiotica erbij, en dit gaat redelijk goed.

Nu mijn vraag aan jullie, ik kan haar dus maar 1 soort vlees geven, krijgt ze zo wel genoeg voedingsstoffen en vitaminen binnen? of is dit op het lange termijn schadelijk?

Alvast bedankt.
Door nike
#2543195
Op zich als je geen vitaminen en mineralen toevoegd is 4 diersoorten eigenlijk wel een pre, al moet ik zeggen dat ik meerdere honden in mijn omgeving heb die al 4 tot 5 jaar op 1 smaak zonder toevoegingen van vitaminen en die zijn inmiddels allemaal de 10 voorbij en zien er perfect uit. Dus aah
Maar als lam goed gaat en andere smaken niet dan kan je naast je probiotica natuurlijk ook overwegen om er een multi bij te geven
Door nike
#2543217
phytonics bijvoorbeeld heeft een multi vitamine, en Puur ook volgens mij. Misschien is er nog een Multi vitamine van de groene os verkrijgbaar.
Dit zijn ze even 3 merken.
Van phytonics weet ik in iedergeval dat dit bij versvoer.nl wordt verkocht
Door LunaZia
#2545312
Ik woon ook in het noorden van het land en heb ook een allergiehondje!

Carnibest heeft de eend/diabetes kalkoen/diabetes lam/diabetes versie, deze zijn bij veel dierenwinkels verkrijgbaar!

Verder heeft Lotgering de wild variant met Fazant, hert, lama, wild konijn, haas en lam.

verkooppunten van Lotgering zijn wel te vinden op de website van Lotgering, eigenlijk zijn er best veel punten in het Noorden van het land en het wordt vaak voor weinig geld thuisbezorgd!


misschien heb je iets aan deze site: http://webwinkel.caroba.nl/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door