Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2525693
Ik moest KVV gaan geven zonder schildklier. Omdat ik niet zeker weet of alles wat we voeren zonder schildklier was, heb ik dus besloten iets anders te gaan voeren. Dus heb ik bij Tammenga gevraagd of dat kon. Dat kon, de levering was dan ook vrij snel binnen drie dagen had ik het binnen.

Maar nu Whisper, zij dat eten, na de eerste dag al meters ontlasting, en dag 2 overgeven. Ze kan het dus niet verteren. Haar heb ik gelijk weer teruggezet op fijner gemalen KVV.

De andere 2, zijn ook wat lichtelijk misselijk sinds ze het eten, meer drinken, veel gapen en boeren. En 's morgens de pillen met lange tanden opeten, terwijl zo'n pil met honing altijd een tractatie is geweest. De KVV is nl. heel grof gemalen, er zitten naar mijn idee in de rund/lam mix heel veel vet, en van die roze stukken (lijkt op plastic, maar is het niet) zal zeker niet verteren. Hoop maar dat ze niet al te veel problemen hiermee krijgen, vind het zo jammer. Mijn dames kunnen dus geen grof gemalen spul verdragen (en al zeker geen vet en andere onverteerbare dingen)

Kiezenbrink heeft ook gewoon nekken en strotten overal doorgemalen, dus daar kunnen ook schildklierresten inzitten. Dan weet ik het ook even niet meer. Misschien maar even de schildkliertest afwachten en dan kijken wat we verder doen.

Ik wissel het vlees nu wel af met fijner gemalen KVV anders krijgen ze enorme spijsverteringsproblemen en daar zit ik niet op te wachten. Nog iets van 54 kg te gaan :(
#2526209
[quote="Thea"]
Misschien heb je een staafmixer die ook noten kan malen.
Wat water erbij mengen maak het ook smeuiger ::)
Of je kan met een deegroller er heel hard overheen rollen. Ja ik zeg ook maar wat :-\

Denk dat die roze stukken long zijn
[/quote]Geen idee wat die roze stukken zijn, lijkt precies plastic. Heb ze wel eens kleiner gezien. Bij kleinere stukken gaat het wel door de spijsvertering alles wat groot is komt er van voren weer uit bij mijn dames.

Ze hebben een stofwisselingsziekte en het probleem is dan juist dat ze grote stukken niet kunnen verteren. Plat gedrukt, malser dat maakt allemaal niet uit, het is hier al vaker gebleken dat als ze grotere stukken vlees krijgen, dan krijgen ze geheid problemen. staafmixer ook niet aanwezig, dat zou hubby ook niet goedkeuren denk ik LOL Zit heel veel pens door zo te ruiken.
#2526310
Ik vrees dat je KVV nooit zonder schildklier kunt krijgen, want als ik een stukje lees van Pike uit een ander topic (die het e.e.a. ontleed heeft), dan bevindt deze zich bovenin het karkas...
Citaat Pike:
Naar mijn volle overtuiging eten onze honden dus geen schildklier van vogels, tenzij ze een complete prooi krijgen, of nekken compleet met alles erop en eraan. Maar, dan nog moeten ze behoorlijk laag zijn afgeknipt want zoals de foto's laten zien liggen ze dicht bij het hart. En op de foto's staat de linker, die ligt nog het hoogst (= verder bij het hart vandaan). En als het dier nog in het vel zit, zijn ze volgens mij niet zo laag af te snijden. Ik moest het borstbeen openknippen om de boel bloot te kunnen leggen.
En al zal dat kleine dingetje met het blote oog niet zo opvallen als het tussen al die onderdelen zit, en daardoor ook niet zo maar weg te snijden zijn; als je alle "ongerechtigdheden" verwijdert verwijder je daarmee ook de schildklier.
#2528016
[quote="winni"]
Ik vrees dat je KVV nooit zonder schildklier kunt krijgen, want als ik een stukje lees van Pike uit een ander topic (die het e.e.a. ontleed heeft), dan bevindt deze zich bovenin het karkas...
Citaat Pike:
Naar mijn volle overtuiging eten onze honden dus geen schildklier van vogels, tenzij ze een complete prooi krijgen, of nekken compleet met alles erop en eraan. Maar, dan nog moeten ze behoorlijk laag zijn afgeknipt want zoals de foto's laten zien liggen ze dicht bij het hart. En op de foto's staat de linker, die ligt nog het hoogst (= verder bij het hart vandaan). En als het dier nog in het vel zit, zijn ze volgens mij niet zo laag af te snijden. Ik moest het borstbeen openknippen om de boel bloot te kunnen leggen.
En al zal dat kleine dingetje met het blote oog niet zo opvallen als het tussen al die onderdelen zit, en daardoor ook niet zo maar weg te snijden zijn; als je alle "ongerechtigdheden" verwijdert verwijder je daarmee ook de schildklier.
[/quote]Ze hebben het toch echt gegarandeerd dat dat zonder schildklier zou zijn. We zullen het zien als er bloed geprikt wordt.
#2528017
[quote="Freggel"]
Als het goed is kan Tammenga ook nog fijner malen, althans dat is mij toen verteld. Misschien even extra aangeven bij hun.
[/quote]Dank je, ik was ook al van plan het te vragen aan ze of ze nog fijner konden malen. Eerst maar even dit allemaal op zien te krijgen zonder problemen, dan weer verder kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door