Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kel_tje
#2525560
Hallo allemaal,
Mn pup (5,5 maand) heeft behoorlijk veel jeuk, al een tijdje eigenlijk wel. Is dit ontgiften of heeft ze een allergie voor bepaalde diersoorten? Ik geef nu iets meer dan een maand kvv.
Ze heeft trouwens geen vlooien ofzo dus daar kan de jeuk niet van komen.

Wat zou ik het beste kunnen doen?
Laatst gewijzigd door kel_tje op do 29 nov 2012, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kel_tje
#2525734
[quote="Limpy"]
Ontgiften kan ja.
Welke merk(en) en smaken kvv geef je?
[/quote]

Ik geef Tinlo, had smuldier en Rodi geprobeerd, Carnibest en heb nu besteld bij www.hetbestevoorjehond.nl dat krijg ik morgen binnen.

Lam, eend, rund, kip, kalkoek en makreel dat was t volgens mij. Bij wat ik nu beteld heb krijg ik konijn bij in een mix want los lust ze geen konijn.
Door nienk
#2525751
wat voor een jeuk is het? doet ze krabben, likken, bijten? overal of bepaalde plekken? is het bepaalde momenten van de week/dag erger?

edit: en wanneer is ze ge-ent en ontwormd?
Laatst gewijzigd door nienk op do 29 nov 2012, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kel_tje
#2525782
[quote="nienk"]
wat voor een jeuk is het? doet ze krabben, likken, bijten? overal of bepaalde plekken? is het bepaalde momenten van de week/dag erger?

edit: en wanneer is ze ge-ent en ontwormd?
[/quote]

Het is echt krabben met haar achterpoot en op der kontje bijten. De jeuk is vooral op der kontje en bij der voorpootjes/oksels. Oren heeft ze ook jeuk maar daarvoor ben ik bijbde dierenarts geweest, toen ik der net had had ze oormijt en daar is ze voor behandeld. Nu zijn der oren al stuk minder ensoms zie ik wat viezigheid eruit komen, geen oormijt in ieder geval.

Begin deze maand is ze ontword en geent met 12 weken.
Door kel_tje
#2525826
[quote="Martine-Tom"]
Heeft ze wel eens vlooien gehad, als ze allergisch is kan de reactie nl best lang blijven hangen  ;)
[/quote]

Ja toen we haar net hadden had ze vlooien, heb ik haar gelijk voor behandeld. Maar toen was ze 10 weken denk ik ongeveer. Kan t daarvdan nog van komen?

Als t daar van zou komen is er dan iets wat ik eraan kan doen?
Door nienk
#2526979
Ik moet bekennen dat ik te weinig weet van zulke jongen honden en de effecten van ontwormen/enten om iets zinnigs te kunnen zeggen.  wat ik als ik jou was zou gaan doen, is een dagboekje bij gaan houden. daar in noteer je, per dag, heel precies:

- wat de hond eet aan voer, tussendoortjes en wat ze per ongeluk te pakken heeft gekregen.
- wat je op een dag met haar gedaan heb, waar je geweest zijn.
- of je in huis stofgezogen/schoon gemaakt hebt en zo ja met welk schoonmaakmiddel
- of je haar bedje/mand/kussen/kleed gewassen hebt, en zo ja met welk wasmiddel
- of je iets nieuws voor haar hebt gekocht

en

- hoe is de jeuk? waar jeukt ze, jeuk ze veel, weinig, bijten, likken krabben, etc.

als je dat een tijdje doet, kom je er wellicht achter wat een mogelijke oorzaak van de klachten is. Ik ben er zo bijvoorbeeld achter gekomen dat Reus jeuk aan zijn pootjes krijgen van het schoonmaakmiddel wat ik voor mijn vloer gebruikte. En dat het wasmiddel bij mijn ouders thuis geschikter voor hem is dan dat wat ik zelf gebruikte.

daarnaast zou ik ALLES constant houden aan wat je nu doet. qua voer, qua tussendoortjes, qua schoonmaak en verzorgingsmiddelen (zowel van je zelf als van de hond). als je iets verandert, verander dan 1 ding tegelijk.

het enige wat ik persoonlijk zou veranderen, is het volledig weg laten van alle graan en rijst producten. dit zijn de meest voorkomende jeuk veroorzakers bij honden (qua voeding), en er zijn behoorlijk wat honden die van veel van hun klachten af zijn zodra ze niets van granen en rijst meer krijgen. dit betekent dat je graan/rijst vrij kvv moet gaan voeren en voor beloning/tussendoor gedroogde snackjes moet gebruiken.

op www.voerwijzer.com vindt je welke kvv's er graan/rijst vrij zijn. de gemiddelde dierenwinkel heeft een steeds groter assortiment gedroogde snackjes, en anders heeft bijvoorbeeld Zooplus ook veel.

succes!
Door kel_tje
#2527277
[quote="nienk"]
Ik moet bekennen dat ik te weinig weet van zulke jongen honden en de effecten van ontwormen/enten om iets zinnigs te kunnen zeggen.  wat ik als ik jou was zou gaan doen, is een dagboekje bij gaan houden. daar in noteer je, per dag, heel precies:

- wat de hond eet aan voer, tussendoortjes en wat ze per ongeluk te pakken heeft gekregen.
- wat je op een dag met haar gedaan heb, waar je geweest zijn.
- of je in huis stofgezogen/schoon gemaakt hebt en zo ja met welk schoonmaakmiddel
- of je haar bedje/mand/kussen/kleed gewassen hebt, en zo ja met welk wasmiddel
- of je iets nieuws voor haar hebt gekocht

en

- hoe is de jeuk? waar jeukt ze, jeuk ze veel, weinig, bijten, likken krabben, etc.

als je dat een tijdje doet, kom je er wellicht achter wat een mogelijke oorzaak van de klachten is. Ik ben er zo bijvoorbeeld achter gekomen dat Reus jeuk aan zijn pootjes krijgen van het schoonmaakmiddel wat ik voor mijn vloer gebruikte. En dat het wasmiddel bij mijn ouders thuis geschikter voor hem is dan dat wat ik zelf gebruikte.

daarnaast zou ik ALLES constant houden aan wat je nu doet. qua voer, qua tussendoortjes, qua schoonmaak en verzorgingsmiddelen (zowel van je zelf als van de hond). als je iets verandert, verander dan 1 ding tegelijk.

het enige wat ik persoonlijk zou veranderen, is het volledig weg laten van alle graan en rijst producten. dit zijn de meest voorkomende jeuk veroorzakers bij honden (qua voeding), en er zijn behoorlijk wat honden die van veel van hun klachten af zijn zodra ze niets van granen en rijst meer krijgen. dit betekent dat je graan/rijst vrij kvv moet gaan voeren en voor beloning/tussendoor gedroogde snackjes moet gebruiken.

op www.voerwijzer.com vindt je welke kvv's er graan/rijst vrij zijn. de gemiddelde dierenwinkel heeft een steeds groter assortiment gedroogde snackjes, en anders heeft bijvoorbeeld Zooplus ook veel.

succes!
[/quote]

Dankje wel voor je reactie! Ga dit zeker doen, ga er morgen gelijk mee beginnen! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door