Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lyadeh
#306296
Basil is een korthaar.Van af zijn 2 ,5 jaar begon hij stoer te doen.Nu is hij vier en denkt de hele wereld aan te kunnen.Tegen teven doet hij lief en kleine reutjes vindt hij de moeite niet waard. Toen hij een half jaar was is hij door twee herders gepakt.Het eikelige gedrag begon alleen tegen herders.Dat heeft hij wegens enorm succes uitgebreid naar a.lle grotere rassen ;D ;D
Door lyadeh
#306316
Sylvia over spierkracht.....dat bedoel ik ook met Basil. Ik denk dat hij zich enorm kachtig voelt, denkt alles aan te kunnen en daarom zo is gaan eikelen.Ik heb dat niet goed aangepakt en daar heeft hij zijn conclusie uitgetrokken ..ik ben sterker dan jij dus ik doe wat ik wil....eikelen ;D ;D
Door diana
#306501
grote onzin,
Hoe fel zouden mijn 2 dobers dan wel niet moeten zijn????
Het zijn schatten , voor alles wat leeft
, maar dood spul tja,
daar doen ze een ""moord"" voor ;)
Laatst gewijzigd door diana op ma 18 apr 2005, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#306560
Peet en Diana jul.lie kunnen wel flauwe opmerkingen maken maar ik zit wel met een dagelijks terugkerend probleem van een overactieve hond.Jullie hebben zo te merken geen enkel idee hoe het is om een hond als Bas te hebben.Door jullie kennis hoop ik wat meer te weten te komen over voeding en de daar uitvoortkomende gem akken en in mijn geval ongemakken.Ik meen dit allemaal erg serieus, vind het uitermate vervelend dat jullie zo reageren.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#306564
[quote="lyadeh"]
Peet en Diana jul.lie kunnen wel flauwe opmerkingen maken maar ik zit wel met een dagelijks terugkerend probleem van een overactieve hond.Jullie hebben zo te merken geen enkel idee hoe het is om een hond als Bas te hebben.Door jullie kennis hoop ik wat meer te weten te komen over voeding en de daar uitvoortkomende gem akken en in mijn geval ongemakken.Ik meen dit allemaal erg serieus, vind het uitermate vervelend dat jullie zo reageren.
[/quote]

Persoonlijk denk ik dat de problemen die jij met jouw hond hebt niets met voeding te maken hebben. Heb je daar al eens aan gedacht? Overactiviteit kan vele oorzaken hebben.
Door Laura2004
#306680
[quote="Rovanna"]
Persoonlijk denk ik dat de problemen die jij met jouw hond hebt niets met voeding te maken hebben. Heb je daar al eens aan gedacht? Overactiviteit kan vele oorzaken hebben.
[/quote]
Ik weet ook zeker dat het niks met voeding te maken heeft.
En ik weet ook hoe het is om zo'n hond te hebben hoor, waarschijnlijk is die van mij nog erger, maar het is wel vergezocht om de voeding als oorzaak van zijn gedragsproblemen te zien. Ga gewoon naar een goede gt en probeer hem onder de duim te krijgen en wees heel erg consequent. Maar ik denk dat het niet makkelijk word zeker aangezien hij al niet echt jong is.
Sterkte ermee! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307038
[quote="lyadeh"]
Sylvia over spierkracht.....dat bedoel ik ook met Basil. Ik denk dat hij zich enorm kachtig voelt, denkt alles aan te kunnen en daarom zo is gaan eikelen.Ik heb dat niet goed aangepakt en daar heeft hij zijn conclusie uitgetrokken ..ik ben sterker dan jij dus ik doe wat ik wil....eikelen ;D ;D
[/quote]
Nou ik geloof niet dat het zo werkt hoor , goede voeding is nodig voor een goede spieropbouw , sporters gebruiken hun spieren optimaal dus die eten veel bouwstoffen die hen helpt hun spieren op te bouwen.
Een carnivoor haalt zijn bouwstoffen en energie uit dierlijke eiwitten en vetten, met een rauw dieet wordt de binnenkant van de hond zoals hij hoord te zijn namelijk hard en soepel, goede spieropbouw. Brokkenhonden zijn mush van binnen alles is zacht (sponzig) Het enige wat rauw vlees heeft kunnen veranderen voor jouw hond in zijn gedrag is dat hij zich nu optimaal lekker en fit voelt.
Ik denk eerder dat hij elke keer zijn grenzen verlegt en dat blijft doen totdat jij er een halt toe roept.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#307040
[quote="lyadeh"]
Peet en Diana jul.lie kunnen wel flauwe opmerkingen maken maar ik zit wel met een dagelijks terugkerend probleem van een overactieve hond.Jullie hebben zo te merken geen enkel idee hoe het is om een hond als Bas te hebben.Door jullie kennis hoop ik wat meer te weten te komen over voeding en de daar uitvoortkomende gem akken en in mijn geval ongemakken.Ik meen dit allemaal erg serieus, vind het uitermate vervelend dat jullie zo reageren.
[/quote]

Ik weet zeker dat Peet en Diana dit niet vervelend bedoelen hoor, maar de stellling dat honden aggresief worden of fel zoals jij het zegt , van een rauw menu is een broodje aap verhaal wat gebruikt wordt door de brokkenindustrie om mensen netjes aan de brok te houden. Net als wat Peet zegt , als het waar zou zijn hoe moet dat dan niet als we met barfplaatsleden gaan wandelen, daar zijn wandelingen tussen waar 50 honden meelopen van alle maten en alle rassen , als die allemaal fel zouden zijn van het rauwe vlees dan zouden deze wandelingen niet plaatsvinden. Jouw hond heeft een duidelijk gedragsprobleem en met zijn eten heeft het niets te maken.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 19 apr 2005, 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#307084
[quote="lyadeh"]
Peet en Diana jul.lie kunnen wel flauwe opmerkingen maken maar ik zit wel met een dagelijks terugkerend probleem van een overactieve hond.Jullie hebben zo te merken geen enkel idee hoe het is om een hond als Bas te hebben.Door jullie kennis hoop ik wat meer te weten te komen over voeding en de daar uitvoortkomende gem akken en in mijn geval ongemakken.Ik meen dit allemaal erg serieus, vind het uitermate vervelend dat jullie zo reageren.
[/quote]

Het was niet flauw of vervelend bedoeld, het was bedoeld om jouw twijfel over de relatie overactief en vers weg te nemen. Een hond kan een heleboel problemen krijgen door verkeerde voeding, van uitslag toch suikerziekte tot vetzucht, ot MS en noem maar op....maar agressief of overactief heeft niets met verse voeding te maken.
Door rees
#307133
Ik heb 3 bull terriers 2 dames van bijna 4 jaar en een heer van 5 mnd .
En nog een Jack russel van 12 jaar en een boomer van 3 mnd.
De bulle dames waren geen barf gewend en waren bijna 2 toen ze bij ons kwamen .
Ik heb ze gelijk om gegooid met hun eten dus gelijk geen brokken meer alleen vers van het mes :P

Ze zijn heel sociaal en vriendelijk dus in het eten zit het duidelijk niet .

Maar ze moeten wel duidelijk weten wat ze wel en niet mogen binnen en buiten heb ik regels en daar moet ik me wel aan houden anders nemen ze een loppie met me en zijn hun de baas .

En dat is nou net niet de bedoeling ;) :)
Laatst gewijzigd door rees op di 19 apr 2005, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#307217
Nou ik h eb wat te weeg ge bracht.Maar je kop gaat echt malen :)van alle goede en slechte adviezen.Nu geloof ik echt wel dat jullei het bij het rechte end hebben ,maar je wil iedereen wel geloven hoor !! Je gaat echt de grootste onzin geloven.Ik zal met Bas zo gauw als alle omstandigheden het toelaten een tp bezoeken.Bedankt voor alle reacties.Basil en Lya. :) ;D
Door lyadeh
#307233
En weet je waar het eigenlijk alleen maar om begon met de vraag of Basil niet enorm veel at en dat ik bang was dat hij niet veel te veel voedingsstoffen naar binnen kreeg.Dat hebben jullie nog niet beantwoord :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door