Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jolan
#2500492
Ik had al het vermoeden dat mijn Shih Tzu allergisch was voor granen.
Ze kreeg speciale brokken zonder granen, maar bleef krabben en begon meer op haar voetjes te knabbelen en te likken.
Dus nadat mijn ene Shih Tzu overgestapt was op kvv (i.v.m. ondergewicht) heb ik ook haar op kvv gezet.
Op aanraden van iemand Carnibest ondanks dat daar wel rijst in zit, omdat de kans was dat ze op andere dingen in brokken reageerde.
Nou de Carnibest hielp niet, het krabben werd iets minder maar bleef wel.
Dus toen Carnivoer gegeven, de rund variant...dat ging helemaal mis want het krabben werd 's nachts al erger en slikken en smakken en onrustig de hele nacht.

Ze heeft op haar hoofdje nu twee kleine bultjes zitten die schijnbaar ook erg veel last geven, daar krabt ze haar hoofd zowat tot bloedens toe open.
De dierenarts weet niet wat voor bultje het is en het is te klein om aan te prikken.

Gisteren heb ik haaks barf gehaald (paard, lam, geit en zalm) en haar gisteren paard gegeven.
Vreemd genoeg heeft ze vannacht behoorlijk goed door geslapen, geen smakken en slikken, niet eruit om tig keer te gaan drinken of te krabben.
Ze heeft maar 4 keer gekrabt vannacht, maar is het mogelijk dat er na één dag paard al zo'n verandering is of zie ik ze vliegen en heeft ze gewoon ergens anders last van??
Door Limpy
#2500713
Geen flauw idee of je zo snel al verbetering kunt zien maar rund kan wel vaker een trigger zijn voor jeuk e.a. klachten (hier 1 kat die het ook niet verdraagt)
Carnibest heeft overigens ook een rijstvrije versie (de diabetes-versie in 3 smaken voor de hond) maar als je hondje zo gevoelig is met jeuk zou ik liever een kvv zonder toevoegingen als olietjes e.a. zaken geven.
Door Martine-Tom
#2500718
En het zou ook nog eens ontgiften kunnen zijn..
Persoonlijk zou ik denk ik idd op carnivoer blijven, of een andere enkelvoudige kvv zonder toevoegingen en het een poosje aanzien of de jeuk zakt.
Als het lukt zou ik denk ik ook rund en kip even vermijden...
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2500729
Ze krijgt nu inmiddels een maand kvv, heb diverse van carnibest en daarna de rund van carnivoer geprobeerd.
Kip lijkt ze ook niet lekker op te reageren, nou de rund was helemaal een ramp, dus inderdaad geen rund of kip meer voor mijn kleine meid.
Moet zeggen dat ze paard van haaks barf met veel meer smaak op eet dan de carnibest en carnivoer...wat zeg ik..ze zou haar schaaltje erbij op eten als het kon  ;D

Als ik nu een week enkel de paard geef, zou de boel dan weer rustig genoeg zijn om er een andere smaak bij te gaan geven??
Door keetje
#2500829
Je zou, om het goed te doen, ongeveer een week of 10 bij 1 diersoort moeten blijven, in jouw geval nu dus paard. Blijft dat goed gaan dan een andere diersoort toevoegen en kijken of het krabben en likken terug komt, zoja, terug naar een paar weken paard en daarna een andere diersoort  proberen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#2500841
Kip en rund raad ik (naast granen) altijd af bij dieren die voer-gevoelig lijken te reageren. Vaak zijn dat de boosdoeners bij allergische klachten, zoals je zelf al gemerkt hebt. Ik zou inderdaad weer even terug naar paard gaan en als de boel weer minimaal een week rustig is 1 andere diersoort proberen. Zo te zien reageert jou Shih Tzu direct, dus weet je meteen de uitkomst.
Voor de variatie zou het wel fijn zijn als je nog wat andere diersoorten zou kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2500893
Krijgt ze niet een te kort aan iets als ze 10 weken lang maar één soort krijgt?
Stomme vraag misschien, maar ik ben nog redelijk nieuw in kvv land  :-[

Daisy reageert inderdaad heel snel op dingen.
Als ik haar iets geef waar ze echt niet tegen kan dan is het dezelfde nacht nog mis en wordt ze beroerd, gaat aan de dunne en krabt en bijt haar lijfje soms helemaal rood en tot bloeduitstortingen toe!

Ben dus blij dat ik hier terecht gekomen ben, want de dierenarts begon meteen over speciaal dieetvoer (heeft mijn oudste Cavalier heel lang gehad wegens eiwit allergie) en de dierenzaak vond dat ik maar langs moest komen want zij konden eiwitallergieën (en dat was het zeker wel zei meneer) in 8 tot 10 weken "genezen"!!  ??? :o

Ik heb nog bijna 2kg paard dus voorlopig krijgt ze niks anders.
Door Martine-Tom
#2500900
[quote="Jolan"]
Krijgt ze niet een te kort aan iets als ze 10 weken lang maar één soort krijgt?
Stomme vraag misschien, maar ik ben nog redelijk nieuw in kvv land  :-[

Daisy reageert inderdaad heel snel op dingen.
Als ik haar iets geef waar ze echt niet tegen kan dan is het dezelfde nacht nog mis en wordt ze beroerd, gaat aan de dunne en krabt en bijt haar lijfje soms helemaal rood en tot bloeduitstortingen toe!

Ben dus blij dat ik hier terecht gekomen ben, want de dierenarts begon meteen over speciaal dieetvoer (heeft mijn oudste Cavalier heel lang gehad wegens eiwit allergie) en de dierenzaak vond dat ik maar langs moest komen want zij konden eiwitallergieën (en dat was het zeker wel zei meneer) in 8 tot 10 weken "genezen"!!  ??? :o

Ik heb nog bijna 2kg paard dus voorlopig krijgt ze niks anders.
[/quote]Als je het goed wil doen zal je eigenlijk wel moeten.
Iig wacht je tot de klachten weg zijn, en daarna nog 1 week (als ik het goed heb) daarna voeg je 1 diersoort toe...enz...
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2500950
Oke dan haal ik voor de zekerheid nog meer paard in huis (even mannetje lief aankijken, want mijn auto ligt deze week uit elkaar).
Ik wil geen onnodige risico's nemen, ze heeft al genoeg ellende gehad met de jeuk, niet lekker zijn enz. het is hoog tijd dat ze weer lekker kan genieten van alles.
Door M@rina
#2500954
Ik vind 10 weken wel erg lang, volgens mij wordt altijd 6 weken 1 diersoort geadviseerd, als er geen reactie is de volgende diersoort toevoegen.
Door Martine-Tom
#2500965
[quote="M@rina"]
Ik vind 10 weken wel erg lang, volgens mij wordt altijd 6 weken 1 diersoort geadviseerd, als er geen reactie is de volgende diersoort toevoegen.
[/quote]Om te beginnen zal de hond eerst klachtenvrij moeten zijn volgens mij...Geen idee hoe lang dat mag duren..
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2500990
Ik heb ook geen idee hoe lang zoiets zal duren, maar het kan dus geen kwaad om langere tijd maar één soort te geven??
Ze krijgt geen tekorten ofzo??
Door Martine-Tom
#2500999
[quote="Jolan"]
Ik heb ook geen idee hoe lang zoiets zal duren, maar het kan dus geen kwaad om langere tijd maar één soort te geven??
Ze krijgt geen tekorten ofzo??
[/quote]Ideaal is anders maar je hebt even geen keus denk ik.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar dieren toevoegen als er nog klachten zijn schiet je niks mee op dus...
Er zijn hier honden die maanden op maar 2 of 3 soorten hebben gestaan...

Mss kan je de zoekfunctie even gebruiken op "eliminatiedieet" dan vind je vast een schat aan info  :)
Gebruikersavatar
Door Jolan
#2501009
Ik was al met zoeken begonnen  :)

Denk ook dat het geen gigantische ramp moet zijn, als ik zie wat voor rommel sommige van mijn oppas hondjes krijgen....nou dan moet Daisy het wel een week of 6 op haaks barf paard kunnen redden ;)
Door Martine-Tom
#2501013
Ja precies, joh mijn katten hebben het 10 jaar gered op Whiskas dus dan zal 6 weken paard ook wel lukken  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door