Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
#2501799
Ik heb er een hakblijltje voor, niet duur hoor, was 5 euro dus prima te doen, en na een uurtje dooien kom ik prima door die rollen heen  :)
Door keltje
#2511195
ik vind de poep van mn pup toch nog erg hard. ik wil nu kippenkarkassen of rufggen gaan geven. Ik heb gelezen dat hier meer spiervlees inzit.
maar nu is mijn vraag waar kan ik dat kopen? ik woon in tilburg en kan zo niet bedenken i
of vinden waar het te koop is.
moet je de karkassen ook eerst een aantal  weken invriezen net als de vis?
Door Martine-Tom
#2511238
Wat is erg hard?
En mss staat het ergens hoor maar wat zijn je percentages?
Om de poep wat zachter te krijgen kan je beter wat hoger gaan zitten in spier/orgaan, doe eens wat minder bot en wat meer spier en kijk of dat helpt.

Hier ook harde poep hoor, brokpoep en verspoep is niet te vergelijken, het hoort zo hard te zijn dat je het op zou moeten kunnen pakken zonder vieze vingers te krijgen  :biggrin2:
Door nike
#2511243
Aan karkassen en ruggen kan meer spiervlees zitten, maar als je dat gaat voeren in combinatie met tinlo dan wordt de ontlasting alleen maar harder. Kan je niet naar een ander merk overstappen. Persoonlijk vind ik en zeker voor een pup tinlo veel te hoog in calcium.
Kan je tot dat je een verkooppunt van een ander merk hebt gevonden niet pens in de supermarkt halen, of een zakje enkelvoudig spiervlees om in ieder geval de ontlasting beter te krijgen en minder calcium. Ook kan je groente bijvoeren om de ontlasting wat zachter te krijgen, maar het feit blijft dat het calcium te hoog is.
Door keltje
#2511310
[quote="nike"]
Aan karkassen en ruggen kan meer spiervlees zitten, maar als je dat gaat voeren in combinatie met tinlo dan wordt de ontlasting alleen maar harder. Kan je niet naar een ander merk overstappen. Persoonlijk vind ik en zeker voor een pup tinlo veel te hoog in calcium.
Kan je tot dat je een verkooppunt van een ander merk hebt gevonden niet pens in de supermarkt halen, of een zakje enkelvoudig spiervlees om in ieder geval de ontlasting beter te krijgen en minder calcium. Ook kan je groente bijvoeren om de ontlasting wat zachter te krijgen, maar het feit blijft dat het calcium te hoog is.
[/quote]

dankje voor je reactie! Tinlo kan ik hier alleen kopen bij de dierenwinkel heb toevallig net een bedrijf gevonden in Tilburg dat verschillende merken verkoopt.
dit zijn de merken: Runner, Duck, Prins, Rodi, Alaska,  Arnivoer, Smuldier, Ocean Nutrition, Ropadog, Farmfood en Energique.
welke zoude jullie dan aanbevelen voor mn pup?
Door keltje
#2511328
welke merken zijn nog meer aan te bevelen die niet in dat rijtje staan?

ik kan dus zelf pens bijgeven is er nog meer wat ik kan bijgeven?

ik kan wel gewoon kipkarkassen geven? of.zal ik daar dan mee wachten tot der poep goed is?
Door kimber
#2511459
[quote="keltje"]
Mag de schil hier gewoon bij en kan het gewoon bij t vlees? En als ze het lekker vind hoe vaak zou ze het dan mogen?
[/quote]

Hier ben ik ook benieuwd naar ik zag toevallig dit topic, had namelijk dezelfde vraag willen stellen. ;)
Door miik
#2511545
Elk merk heeft zn voordelen en zn nadelen.
Dus mijn advies zou zijn om veel af te wisselen, daarmee pak je alle pluspunten mee van de verschillende merken.
Je kunt dan kijken welke jouw hondje lekker vind en op welke de ontlasting goed is.
En dan kun je later altijd nog een voorkeur meer gaan geven.

Je kan pens erbij geven, maar dit kan laxerend werken, dus niet teveel in 1x.
Ook is het goed om er spiervlees bij te geven. Dit kan bv dijvlees zijn van kalkoen of kip, kipfilet, rundvlees, paardevlees, net waar je aan kan komen.
In de meeste KVV soorten zit genoeg orgaan, dus dat hoef je er niet extra bij te geven. Maar geloof niet dat het kwaad kan als je een keer wat lamshart of runderhart ernaast geeft.
Met extra bot geven zou ik wat voorzichtig zijn. Maar als je dat wel wilt zou je bv 1 dag in de week een halve portie pens en een halve portie konijnkarkas/ rug of zoiets met bot geven.
In plaats van de pens kan dat ook spiervlees of wat orgaan zijn.

Ei kun je het beste geven met schil. Niet alle honden eten het. Soms helpt het om het ei van te voren in wat lauw water te leggen, dan wordt de schil iets zachter.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door