Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ruud1960
#300759
Heeft iemand een idee hoeveel AHV je moet geven per kg hond?
Dit is namelijk niet terug te vinden op de verpakking

Groet,
Ruuf
Door danielle1980
#300771
[quote="Cindy_Ruud"]
Heeft iemand een idee hoeveel AHV je moet geven per kg hond?
Dit is namelijk niet terug te vinden op de verpakking

Groet,
Ruuf
[/quote]

voor een pup of een volwassen hond?
Door Truus
#300791
[quote="Cindy_Ruud"]
Voor een volwassen hond van 42 kg pfffff zo zwaar

[/quote]
Het beste is voeren op het oog....zijn ze iets te dik, dan minder. Zijn ze te mager dan meer.
De richtlijnen zijn 20 a 25 gram per kilo lichaamsgewicht.
Door lyadh
#301271
Ik geef onze zeer actieve duitse staande rue van 30 kg 2 keer per dag 600 gram.Soms wat meer af en toe een flinke hap pens ook van AHV erbij.Wij voeren vleespenscompleet.Onze gecastreerde cocker heeft genoeg aan 130 gr. 2 maal per dag.Je moet zelf even in de gaten houden hoe ze het doen.De d. staande kan enorm veel eten aan.Voeren op zicht doe ik dus ook. succes met voeren
Door monky555
#302394
mijn overactieve am.staff reu van 35 kg ;) krijgt 700 gram AHV per dag terwijl hij van bibi 1250 gr. moest hebben en toen had hij nog honger ik vindt het echt zo raar ???
Laatst gewijzigd door monky555 op ma 11 apr 2005, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#302717
Op het oog voeren is echt het beste. Je zult merken dat ze soms een periode wat meer of wat minder nodig zullen hebben om goed op gewicht te blijven.
Mijn twee grote honden (37 en 32 kg.) zijn op het moment te mager en krijgen weer wat meer eten.
Bolke van 9 kg. vind ik ietsje te zwaar worden. Ze kregen met z'n drietjes 1,5 kg. versvlees per dag.
Die hoeveelheid ga ik nu opvoeren tot ik ze weer okay vind.

Succes.
Groet, Sieneke
Door bas rouge
#302719
[quote="lyadh"]
Ik geef onze zeer actieve duitse staande rue van 30 kg 2 keer per dag 600 gram.Soms wat meer af en toe een flinke hap pens ook van AHV erbij.Wij voeren vleespenscompleet.Onze gecastreerde cocker heeft genoeg aan 130 gr. 2 maal per dag.Je moet zelf even in de gaten houden hoe ze het doen.De d. staande kan enorm veel eten aan.Voeren op zicht doe ik dus ook. succes met voeren
[/quote]

Tjonge, wat eet jullie Duitse staande een boel..., 600/700 gr. is wat mijn honden per dag krijgen, ze zijn er wel te mager bij dus ze zullen meer gaan krijgen.

Groet, Sieneke
Door Maaike_L
#303047
Ik voer Juta (31 kg) 500 gr. AHV per dag. Ze is weliswaar gesteriliseerd. Voor haar sterilisatie kreeg ze zo'n 750 gr. per dag, maar toen was ze nog aan het uitzwaren. Het komt in feite dus neer op ongeveer 20 gr. per kg. lichaamsgewicht, maar zoals hierboven al gezegd, vooral goed kijken en voelen.
Door lyadh
#303365
Zou onze duitse staande misschien" ïets"aan zijn stofwisseling hebben ?Wij weten niet beter dan dat hij zoveel eet.Lizzy wat denk jij ?JIj weet er zoveel vanaf .Hij is echt heel actief.Hij heeft geen wormen of iets. Vinden jullie het allemaal erg veel wat Basil eet ? De dierenarts heeft eigenlijk nooit een opm.erking over zijn eetgedrag gehad. Ik denk eigenlijkdat Basil een ADHD hond is.hij gebruikt dus veel Waar kan je meer teweten komen over zulke "problemen"Julie hebben in elk geval honden die goedkoper in gebruik zijn!IK hoor graag vav jullie. :'( . .. n
Door danielle1980
#303380
[quote="lyadh"]
Zou onze duitse staande misschien" ïets"aan zijn stofwisseling hebben ?Wij weten niet beter dan dat hij zoveel eet.Lizzy wat denk jij ?JIj weet er zoveel vanaf .Hij is echt heel actief.Hij heeft geen wormen of iets. Vinden jullie het allemaal erg veel wat Basil eet ? De dierenarts heeft eigenlijk nooit een opm.erking over zijn eetgedrag gehad. Ik denk eigenlijkdat Basil een ADHD hond is.hij gebruikt dus veel Waar kan je meer teweten komen over zulke "problemen"Julie hebben in elk geval honden die goedkoper in gebruik zijn!IK hoor graag vav jullie. :'( . .. n
[/quote]

nou ik ben geen dierenarts of lizzy,
maar ik geef ong in verhouding even veel aan mijn engelse bull.
die is nu rond de 22 kilo.
ik geef min 500 cb per dag.
en daar zou je in principe minder van moeten geven dan ahv.
als ze ahv eet een paar dagen krijgt ze rond de 600-800gr ahv, moet wel zeggen dat minx ook een super drukke hond is. ::) ;D :-\
ik denk ook dat je van ahv gewoon iets meer moet voeren.
misschien als je ander voer geeft dat je minder kan geven. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 13 apr 2005, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#303409
[quote="danielle1980"]
nou ik ben geen dierenarts of lizzy,
maar ik geef even veel aan mijn engelse bull.
die is nu rond de 25 kilo.
ik geef 500 cb per dag.
en daar zou je in principe minder van moeten geven dan ahv.
als ze ahv eet een paar dagen krijgt ze rond de 600gr ahv, moet wel zeggen dat minx ook een super drukke hond is. ::) ;D :-\
[/quote]

Hoi Danielle,

De duitse staande van lyadh eet geen 500 gr. per dag maar 2 maal 600 gr. per dag. Da's bijna een keer zoveel als die paar andere honden van vergelijkbaar gewicht.

Tja, lyadh, ik weet niet of hij wat zou mankeren, als hij goed gezond is en geen parasieten heeft zou ik me er niet al te druk om maken. Wat een hond verbruikt kan erg verschillen, bij mensen trouwens ook. De een wordt vet van 'lucht', terwijl de ander mager blijft.
Maar dat jij onvoordeliger uit bent is zeker.
Ik neem trouwens aan dat het een volwassen, uitgegroeide hond is.

Groet, Sieneke
Door danielle1980
#303425
[quote="bas rouge"]
Hoi Danielle,

De duitse staande van lyadh eet geen 500 gr. per dag maar 2 maal 600 gr. per dag. Da's bijna een keer zoveel als die paar andere honden van vergelijkbaar gewicht.

Tja, lyadh, ik weet niet of hij wat zou mankeren, als hij goed gezond is en geen parasieten heeft zou ik me er niet al te druk om maken. Wat een hond verbruikt kan erg verschillen, bij mensen trouwens ook. De een wordt vet van 'lucht', terwijl de ander mager blijft.
Maar dat jij onvoordeliger uit bent is zeker.
Ik neem trouwens aan dat het een volwassen, uitgegroeide hond is.

Groet, Sieneke
[/quote]
ja vind het wel heel erg veel moet ik zeggen. :-\
misschien meer vet vlees geven?
Door lyadh
#303429
Ja. HEt is een volwassen reu van 4 jaar.Hij is zover ik kan beoordelen gezond.Terwijl ik hier bij de PC zit te typen loopt hij te piepen kreunen en maar van boven naar beneden te hopen dat we gaan wandelen.Hij heeft nu al 3 ons energie verbruikt.Ik denk =hoop dat hij teveel energie verspilt. ??? ??? ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door