Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2610495
@ Kristien 9384 er staat toch nergens dat de hond ergens gevoelig voor is??? tenminste ik zie dat niet staan. In geen enkele kvv zit grote stukken bot waarop een hond zijn gevoelige gebit kapot kan bijten, het is hap slik weg. er valt niet veel te kauwen dus een puppyvariant is helemaal niet nodig. Beetej overbodigen adviezen als je het mij vraagt maar... wie ben ik??? :-\

@fem. Als ik je mag adviseren over de merken die je nu opnoemt dan zou ik het een tijdje bij carnibest en Tammenga houden. Carnibest  is een kvv die al jaren op de markt is die heeft bewezen dat het constante kwaliteit biedt. Het is fijn genoeg gemalen voor een hond met een slecht gebit er is veel afwisseling van diersoorten.
Tammenga is een beetje aan het rommelen, met de prijzen en de samenstelling van de kvv's ik vind dat persoonlijk heel jammer, was er erg tevreden over. Ik zou dan van tammenga bijv. de paard versie geven dat heeft Carnibest niet en die de paardversie is ook nog redelijk te betalen.

Er zijn nog betere kvv's dan carnibest, dat zijn kvv's die geen premix toevoegen maar alleen 1 diersoort per verpakking (Tinlo barfmenu, haaksbarf, alaska, All animaal) of die 2 of meer diersoorten in 1 verpakking stoppen (darf eko, carnivoer, badit) van deze kvv's moet je wel afwisselen (behalve darf eko daar zitten al 4 diersoorten in) om het compleet te maken, 4 diersoorten in 3 weken.

Een kuurtje met probiotica en chlorella zou wel eens wonderen kunnen doen voor die borrelende maag/darmen en is in het algemeen goed voor het gestel.
Ik weet niet of het lukt maar zijn tandenpoetsen met een zachte borstel is ook goed voor het tandvlees.

Succes!
#2629689
We zijn inmiddels een aantal jaren verder m.b.t de KIVO. Heeft diverse andere versies waaronder Geit, Konijn, ziet er goed uit. Het is een beetje kijken waar de hond het goed op doet, denk ik. Wel is volgens mij het bot% vrij hoog. Maar dat staat er bij de nieuwere versies vaak niet op (nog). Ik weet niet waar je precies woont, maar misschien is Natudog.nl ook wat? Bibi vind ik prima, goede ervaringen mee, maar jammer dat er niet veel soorten zijn. Suc6 met je zoektocht.
#2639647
En nog iets wat heel goed werkt de colustrumtherapie, goed voor de darmen/maag en algehele weerstand op te bouwen,mijn sintpup was behoorlijk beroert na enting en op aanraden van hier op bp iemand gelijk bestelt en ze is er enorm van opgeknapt,nu heb ik het weer bestelt voor een kitten perfect spul ;)
#2644010
Mijn herder heeft ook van pup af aan brokken gehad en hier deed ze het goed op.
Nu staat ze compleet op Kivo en het is een totaal andere hond.
Ze wordt eindelijk wat breder en de vacht die is me zacht had ik nooit gevoelt.
Ik ben tevreden over Kivo en zolang de hond het eet komt er niks anders
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door