Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2452189
Meer en meer neig ik ernaar om maar op carnibest over te gaan.
Paarden/runder/herten etc snippers betekent tegenwoordig allemaal vellen en bellen [vliezen] met bijna geen vlees. Te snijden is het niet, alles moet geknipt worden wat erg zwaar is en dan zwijg ik nog maar over de voedingswaarde.....
Gemalen rund en hert wordt zonder melding bot door gemoffeld hoeveel mag joost weten, staat er niet op. Geitenvlees gooien ze grote repen vet door, wat ik zo weg kan kieperen.
Het probleem is dat je een lading vlees besteld en je maar moet afwachten wat je krijgt. Wat ik krijg is de laatste jaren slechter en slechter van kwaliteit.
De bodem van mijn vriezers komt in zicht en nu denk ik dat ik op de kalkoen en eend van cb overga. Dan heb ik tenminste waar voor mijn geld. Waar ik alleen mee zit is dat het wat eenzijdig wordt.
De andere cb producten bevatten kipkarkas en Kyra is daar [kip] allergisch voor. Nu kan ik natuurlijk de kleine smurf de andere smaken wel geven.
Wat mis ik mijn Islamitische slager waar ik zulk mooi vlees voor bijna niets kon kopen.....

Een echte barfer ben ik niet mijn honden krijgen grof gesneden vlees met botmix.
#2452195
[quote="~Joke~"]
Meer en meer neig ik ernaar om maar op carnibest over te gaan.
Paarden/runder/herten etc snippers betekent tegenwoordig allemaal vellen en bellen [vliezen] met bijna geen vlees. Te snijden is het niet, alles moet geknipt worden wat erg zwaar is en dan zwijg ik nog maar over de voedingswaarde.....
Gemalen rund en hert wordt zonder melding bot door gemoffeld hoeveel mag joost weten, staat er niet op. Geitenvlees gooien ze grote repen vet door, wat ik zo weg kan kieperen.
Het probleem is dat je een lading vlees besteld en je maar moet afwachten wat je krijgt. Wat ik krijg is de laatste jaren slechter en slechter van kwaliteit.
De bodem van mijn vriezers komt in zicht en nu denk ik dat ik op de kalkoen en eend van cb overga. Dan heb ik tenminste waar voor mijn geld. Waar ik alleen mee zit is dat het wat eenzijdig wordt.
De andere cb producten bevatten kipkarkas en Kyra is daar [kip] allergisch voor. Nu kan ik natuurlijk de kleine smurf de andere smaken wel geven.
Wat mis ik mijn Islamitische slager waar ik zulk mooi vlees voor bijna niets kon kopen.....

Een echte barfer ben ik niet mijn honden krijgen grof gesneden vlees met botmix.
[/quote]

De enige manier om zeker te zijn van het product is het zelf malen van vlees, is ook nog goedkoper denk ik?
#2452306
Als je zelf je vlees besteld weet je tenminste welke kwaliteit je krijgt en kan je op zoek naar de kwaliteit die jij wilt. Als het al gemalen is zoals carnibest heb je totaal geen idee welke kwaliteit er in is verwerkt.
#2453252
De 'light' van Carnibest bevat ook geen gemalen kipkarkas en dat kan je dan eventueel aanvullen met eendennekken of lamsribbetjes voor wat extra energie.
Natuurlijk is zelf samenstellen fijner, maar als je geen goede leverancier voor het vlees kunt vinden, is Carnibest zeker geen slechte keuze. Succes!
#2454080
[quote="Annemarie Rijnveld"]
De enige manier om zeker te zijn van het product is het zelf malen van vlees, is ook nog goedkoper denk ik?
[/quote]
Het vleessnippers  bestaat voor het grootste deel uit taaie vliezen, dat trekt geen vleesmolen, het draait allemaal om de schroef.
Goed vlees kan ik gewoon gesneden geven
#2454083
[quote="Martine."]
Als je zelf je vlees besteld weet je tenminste welke kwaliteit je krijgt en kan je op zoek naar de kwaliteit die jij wilt. Als het al gemalen is zoals carnibest heb je totaal geen idee welke kwaliteit er in is verwerkt.
[/quote]
Het gaat me juist om het feit dat er tegenwoordig door de diverse vleesleveranciers zo'n slechte kwaliteit geleverd wordt. Daarbij vergeleken ziet en ruikt de cb veel smakelijker
#2454090
[quote="Angelique"]
Dat is wel yoghurt ja, als je dat aangeleverd krijgt. Maar ik denk...gezien de prijs van de cb eend/kalkoen, dat je voor die prijs toch ook wel eend en kalkoen van een goede kwaliteit kunt krijgen.
[/quote]
ik zal de verzamel topics hier weer eens in de gaten houden
#2454105
Het is goed zoeken, proberen, en af en toe het risico op bagger krijgen lopen, maar dan lukt het wel om mooi spul te vinden. En niet voor een dubbeltje op de eersterang willen zitten. Goed spiervlees kost zeker wel 3 -4 euro tegenwoordig :(
#2454140
[quote="eelke"]
Het is goed zoeken, proberen, en af en toe het risico op bagger krijgen lopen, maar dan lukt het wel om mooi spul te vinden. En niet voor een dubbeltje op de eersterang willen zitten. Goed spiervlees kost zeker wel 3 -4 euro tegenwoordig :(
[/quote]

Ben ik het helemaal mee eens! Maar als ik zo om me heen kijk, kosten goed bevleesde botten ook al snel meer dan 2 à 3 euro per kilo, zeker voor lam of biologische kipkarkassen . Als ik dan zelf ga samenstellen, kom ik toch nog op een hoog bedrag, dat niet ver van de prijzen van cb ligt! Of heb ik het nu niet goed begrepen met die rekentabel? Heeft iemand misschien een goed adres in N-Brabant voor goed spiervlees en botten?
#2454151
[quote="Kristien9384"]
Ben ik het helemaal mee eens! Maar als ik zo om me heen kijk, kosten goed bevleesde botten ook al snel meer dan 2 à 3 euro per kilo, zeker voor lam of biologische kipkarkassen . Als ik dan zelf ga samenstellen, kom ik toch nog op een hoog bedrag, dat niet ver van de prijzen van cb ligt! Of heb ik het nu niet goed begrepen met die rekentabel? Heeft iemand misschien een goed adres in N-Brabant voor goed spiervlees en botten?
[/quote]

Ik woon in N-brabant (bergen op zoom)
Spiervlees heb ik oa van degomeat. Ik bestel dan het stoofvlees van 3,75 maar wissel dan ook wel af met mindere kwaliteit, ik vind dat voor mijn honden prima kunnen. Bv de paardensnijdsels van 2,50 of hertensnijdsels van 2,-. Jolanda hier op het forum heeft mooi hertenvlees voor 2,75 volgens mij (komen nog wel vervoerskosten bij) dat is erg mooi. Verder konijnenspiervlees via Jolanda of Orinake (3,50 )
Spiervlees is wel het duurste, maar ik kom eigenlijk niet boven de 4 euro daarvoor uit (carnibest is tussen de 4 en 5 euro volgens mij he?)
Karkas voor Gijs is vooral eend via vse (0,90 cent) of kip via verschillende adresjes (0,50 - 1,-) of konijnenkoppen a 1,-
Karkas voor Joep is konijn van 1,50 - 1,75 via Nadia of Orinake, of haas a 2,50 via degomeat. (is een allergie hond)
Orgaan is vooral via slagerij west, die hebben leuke aanbiedingen, meestal dan tussen de 1,50 en 2,- per kilo. Pens koop ik in hele pensen, dat ligt dan rond 0,60 per kilo.
#2473742
[quote="~Joke~"]
Meer en meer neig ik ernaar om maar op carnibest over te gaan.
Paarden/runder/herten etc snippers betekent tegenwoordig allemaal vellen en bellen [vliezen] met bijna geen vlees. Te snijden is het niet, alles moet geknipt worden wat erg zwaar is en dan zwijg ik nog maar over de voedingswaarde.....
Gemalen rund en hert wordt zonder melding bot door gemoffeld hoeveel mag joost weten, staat er niet op. Geitenvlees gooien ze grote repen vet door, wat ik zo weg kan kieperen.
Het probleem is dat je een lading vlees besteld en je maar moet afwachten wat je krijgt. Wat ik krijg is de laatste jaren slechter en slechter van kwaliteit.[/quote]

Ben het, helaas, helemaal met je eens. Mijn eerste bestelling van september vorig jaar bij SW is ook gelijk mijn laatste geweest :-(. De kwaliteit was echt ver te zoeken. Veel te vet allemaal. Bedrijfsfilosofie..zal wel goed genoeg zijn voor honden  >:(. Nou, voor mijn honden dus echt niet. Dan betaal ik liever meer als ik maar echt spiervlees voor mijn centen krijg.
Laatst gewijzigd door Flips op wo 03 okt 2012, 03:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#2473988
En hier nog zo iemand.
Eendenvlees wel wel goed, kip ook.
Rund en hert en geit en lam was meer vet dan vlees en met veel vliezen, niet te snijden, alleen te knippen. Ze kregen het ook maar moeilijk weg gekauwd.
En beter vlees/bot kopen zat ik ook rond de 4 euro per kilo, heb ik al een mooie kvv voor en ook de zekerheid dat ze alles eten, dat is hier bij sommigen ook een probleem. Verschillende lusten geen nieren, enkelen geen orgaanmix tenzij ik er veel pens doorheen doe, geen karkas behalve kippenei (1 hond), 2 geen groenten, eentje geen paard, een ander dan weer geen hert en geen kwartel, ik blijf bezig en heb niet het gevoel dat iedereen compleet eet...
Ik heb gisteren de fokkersworst van mothers pride gehaald, 2 soorten. Goede samenstelling en goed prijs. Alleen onhandig ontdooien, die lange worsten van 2 kilo.
Vanavond voer ik het voor het eerst, benieuwd of ze het lusten. Het is nu half ontdooid, ziet er goed uit en ruikt ok.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door