Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cisje
#2446522
Hallo allemaal,

Ik zal me allereerst voorstellen. Ik ben Cisje, 26 lentes jong, getrouwd en moeder van een zoon van bijna 1. Ik ben bijna de trotse eigenaresse van een amerikaanse bulldog van 3.5 jaar oud. Ze zit nu nog in het asiel maar we gaan haar vrijdag ophalen.

Nu dan direct mijn vraag:

Ze vermoeden naast een allergie voor een aantal mijten ook een voedselallergie. Ze krijgt hypoallergene brokken maar ik ben altijd al een voorstander geweest van vers vlees. Ik wil haar dus overzetten op kvv en ik wil dan starten met een eliminatiedieet.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Tot dusver ben ik gekomen tot;

Een vlees soort die ze nog nooit gehad heeft; konijn, kwartel, parelhoen, eend? Wat is handig?
Zonder enige plantaardige ingredienten zoals granen, zonnebloemolie.
Een merk wat niet de maag mee maalt ivm graantjes die achterkunnen blijven in de maag van het gegeten dier waar ze misschien ook op kan reageren?

Welke merken zijn dan nog over die geschikt zijn?
Welk merk is ook relatief goede kwaliteit? Ik begreep dat daar ook verschil in zit.
Het vlees moet ook niet te mager zijn omdat ze nog al wat pondjes aan moet komen.

Graag jullie hulp want ik ben het spoor een beetje kwijt!
Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Cisje
Door eelke
#2446688
Welkom hier!

Als je met kvv gaan elimineren, moet je kiezen voor een kvv waar echt alleen dat dier inzit, en niets anders (liefst ook geen groente, oliën etc) ik heb toendertijd tinlo gebruikt. Ik was gestart met eend, maar dat viel niet zo goed. Daarna ben ik gaan barfen, en het dieet verder gegaan op alleen konijn, wat wel super gaat.
Van tinlo kreeg Joep wel harde ontlasting overigens.

Zou je niet liever zelf gaan barfen? Zeker omdat het ook een grote hond is...wordt de kvv wel erg duur ook denk ik.
Door Cisje
#2446706
Bedankt voor jullie reacties.
Voerwijzer ken ik inderdaad. Maar daar komen nog best wat dingen uit.. Bijv. All animal maar daar wordt de maag ook meegenomen, hoe groot is de kans dat dat een probleem is?
Degomeat, naturis. Iemand ervaringen ermee?
Wat is een goede vleessoort om te elimineren?

Ik zou op den duur best willen barfen maar nu nog niet. Ik ga beginnen met een nieuwe baan van 32 uur, heb een kleintje rondlopen en de rest wat er nog bij komt. Ik wil me daar in alle rust in kunnen verdiepen en die rust heb ik nu niet.

Groetjes
Door Cupcake
#2446873
Als je portomonnee het toelaat zou ik persoonlijk voor tinlo gaan en dan inderdaad kiezen voor een diersoort die ze nog nooit heeft gegeten zoals konijn oid. Dit zal wel in de papieren gaan lopen, dus uiteindelijk in barfen vast handiger, als kan ik me wel voorstellen dat je dan in tijdnood komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door