Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Netty
#19281
hallo ik ben Netty en al een poosje an het lezen op deze site, ik zal me binnenkort voorstellen op de desbetreffende pagina,ik heb nu nog weinig tijd (logees)
Ik wilde even vragen of ik het goed doe :-\
Ik heb 2 teckels, een ervan is erg slank, ik weet wel dat ik daar blij mee moet zijn, maar ik zou wat meer vlees op haar lijfje willen zien zo voor de winter.
Voor de duidelijkheid....het is een kleine dwergteckel, vandaar het gewicht ;)vergeleken met de meeste honden van jullie!!!
Ze is ong. 4 kilo en krijgt ong. 80 tot 100 gram Carnibest. Nu geef ik haar ook een klein satinballetje erbij. Het recept heb ik van deze site, doe ik daar goed aan? Mijn teckels staan sind 1 oktober op versvoer, eerst op Duck, maar nu sinds een week of 3 op Carnibest.
Ik vind wel dat ze soms erg uit hun bek stinken, het lijkt wel of er een groter kadaver dan zijzelf ligt te rotten ;).
Ik heb er geen last van, zolang het goed voor ze is neem ik de geur op de koop toe, en ik denk dat het na verloop van tijd wel over zal gaan.
groetjs Netty
Door Angelique
#19284
[quote="Netty"]
hallo ik ben Netty en al een poosje an het lezen op deze site, ik zal me binnenkort voorstellen op de desbetreffende pagina,ik heb nu nog weinig tijd (logees)
Ik wilde even vragen of ik het goed doe :-\
Ik heb 2 teckels, een ervan is erg slank, ik weet wel dat ik daar blij mee moet zijn, maar ik zou wat meer vlees op haar lijfje willen zien zo voor de winter.
Voor de duidelijkheid....het is een kleine dwergteckel, vandaar het gewicht ;)vergeleken met de meeste honden van jullie!!!
Ze is ong. 4 kilo en krijgt ong. 80 tot 100 gram Carnibest. Nu geef ik haar ook een klein satinballetje erbij. Het recept heb ik van deze site, doe ik daar goed aan? Mijn teckels staan sind 1 oktober op versvoer, eerst op Duck, maar nu sinds een week of 3 op Carnibest.
Ik vind wel dat ze soms erg uit hun bek stinken, het lijkt wel of er een groter kadaver dan zijzelf ligt te rotten ;).
Ik heb er geen last van, zolang het goed voor ze is neem ik de geur op de koop toe, en ik denk dat het na verloop van tijd wel over zal gaan.
groetjs Netty
[/quote]

Hoi Netty,
Welkom.

Indien je hond naar jou mening ietwat te schraal is kun je haar beter iets meer normaal voer geven dan die Satin balls.
Die satin balls zijn eigenlijk bedacht om heel snel even wat extra gewicht op een hond te zetten, maar ze zijn zeker niet bedoelt om structureel te geven. Gezien de samenstelling van die ballen lijken me die in combinatie met het vlees de veroorzaker van de rotte kadaverlucht.
Iets meer Carnibest geven, eerder 100 tot 120 gram en met dat gewicht komt het allemaal wel goed.
Door Netty
#19299
Hoi Angelique

Dank je wel voor het snelle reageren, maar die Satin balls geef ik nu 2 dagen, om, net wat je schrijft, wat meer vlees op het beest te krijgen.
Die rottende lucht komt bij alle twee mijn teckels uit de bek!!!!
De ene, de slanke tante, is pas schoongemaakt, het kan dus niet meer van de "brokken"tanden komen.
Ik zal wel de hoeveelheid Carnibest van haar verhogen, maar het kan geen kwaad om 1 week die Satin balls erbij te geven?
Ze heeft het namelijk altijd koud!!!!!! en met wat meer vet op haar lijf leek het me "warmer" :-\
Door Gaby
#19313
Misschien kun je die Teckel op Carnibest actief zetten, daar zit wat meer vet in.

Hoe oud is hij?
Is zijn gebit nog schoon?
Ontstoken tandvlees kan ook erg stinken.

gr. Gaby
Door Netty
#19534
Hoi Gaby

de hij is een zij, vandaar de slanke tante,
haar tanden en kiezen zijn begin juli schoon gemaakt door de dierenarts.
mijn andere teckel is een hij, die heb ik sinds begin juli, en die stinkt ook uit zijn bek.
het is begonnen met toen ik ze Duck ging geven.
ik had gehoopt dat het met Carnibest over zou zijn.
ze zijn alle twee 7 jaar.
verder zien ze er alle twee erg goed uit, en zijn gek op het voer.
zou het te maken kunnen hebben met het ontgiften waar ik op het forum over gelezen heb.
het is vreselijk als ze liggen te boeren :-[
in ieder geval groetjes Netty
Door Angelique
#19585
[quote="Netty"]
Hoi Gaby

de hij is een zij, vandaar de slanke tante,
haar tanden en kiezen zijn begin juli schoon gemaakt door de dierenarts.
mijn andere teckel is een hij, die heb ik sinds begin juli, en die stinkt ook uit zijn bek.
het is begonnen met toen ik ze Duck ging geven.
ik had gehoopt dat het met Carnibest over zou zijn.
ze zijn alle twee 7 jaar.
verder zien ze er alle twee erg goed uit, en zijn gek op het voer.
zou het te maken kunnen hebben met het ontgiften waar ik op het forum over gelezen heb.
het is vreselijk als ze liggen te boeren :-[
in ieder geval groetjes Netty
[/quote]

Je moet het waarschijnlijk iets meer tijd geven, daar geen enkel voer binnen 3 weken alle klachten veroorzaakt door ander voer kan wegwerken.
Door Nelly
#19690
[quote="Netty"]
Hoi Gaby

de hij is een zij, vandaar de slanke tante,
haar tanden en kiezen zijn begin juli schoon gemaakt door de dierenarts.
mijn andere teckel is een hij, die heb ik sinds begin juli, en die stinkt ook uit zijn bek.
het is begonnen met toen ik ze Duck ging geven.
ik had gehoopt dat het met Carnibest over zou zijn.
ze zijn alle twee 7 jaar.
verder zien ze er alle twee erg goed uit, en zijn gek op het voer.
zou het te maken kunnen hebben met het ontgiften waar ik op het forum over gelezen heb.
het is vreselijk als ze liggen te boeren :-[
in ieder geval groetjes Netty
[/quote]
Ja, als die van mij een boertje laten na het eten is dat ook ff van pffffff, vooral als ze fytomix erbij hebben gehad ;D. Maar dat is toch maar even? :-\ Zelf vind ik dat niet zo'n probleem hoor ;)
Door diana en dobers
#19931
sinds mijn teefje alleen nog maar vlees eet kan ik haar gewicht veel beter op pijl houden.
kwam er niet meer op met mijn oude naam.
ben nu mijn foto,s kwijt whahaa. :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door