Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ALB
#2415649
Ik heb nog even een vraag voor wat betreft de carnibest pancreas...

Ik heb dit nu in huis en zo in principe over kunnen.... alleen de dierenarts raadde aan om (om te wennen) de brokken en de carnibest te mengen en ik heb al meerdere malen gelezen op internet dat dat niet kan ivm kans op maagkanteling...
Wat zouden jullie dus doen; in een keer overstappen of toch mengen..

En mag ik de carnibest wel combineren met snoepjes/ kauwstafen die ze krijgt of kan dat ook niet?

weer heel erg bedankt!
Door ALB
#2415655
effe voor "charmed" ik heb natuurlijk jouw antwoord wel gelezen dat ik gewoon cold turkey over kan stappen... maar ik vind het dan zo raar dat de dierenarts echt zei om het te combineren (terwijl dat dus best wel heel erge gevolgen kan hebben).

en de tussendoortjes vraag ik omdat er natuurlijk tussen de carnibest en brokken normaal 8uur moet zitten, daarom vraag ik me af hoe dat zit met snoepjes (ik wil eind augustus weer met haar gaan trainen) e.d
Door Simonne
#2415661
Dierenartsen hebben niet per definitie verstand van voer. ;)
Wat je andere vraag betreft: ik geef alijd in kleine stukjes gesneden gedroogd vlees, of iets dergelijks, dus geen brokjes of andere granentroep.
Door ALB
#2415694
blijkbaar niet... maar als ik hun advies gevolgd had, had ik dus gewoon  mn hond eten gegeven, naar mn werk gegaan en bij thuiskomst een dode hond kunnen aantreffen agv een maagkanteling  ??? :-X

en gedroogd vlees... hoe kom ik daaraan? koop ik dat ergens? (ik kom echt net kijken hoor  :biggrin2:)
Door charmed
#2415731
Als ik toendertijd naar die dierenarts waar ik was had geluisterd was het ook niet goed gekomen. Een van mijn dames stond voor een operatie, en ik mocht van die dierenarts absoluut geen vlees geven, want mijn dames hadden toen diarree van een virus. Een hardnekkig virus, ze hadden al een week amper gegeten en hevige diarree. Ik heb toen die dag toch vlees gegeven (dag voor de operatie) en heb het wel overgoten met kokend water (niet doen bij de pancreas, maar in een zakje met kraan warm water hangen) Binnen 12 uur had ik de eerste weer aan het eten en binnnen 24 uur de laatste ook van de diarree af.

Gedroogd vlees, je kan zelf drogen met een droger, er zijn diverse merken te koop, even googlen. En gedroogd vlees, kan je ook in de dierenwinkel kopen, denk aan bullepees, pensstaafjes, gedroogde long, kippennekken, gedroogd kippenvlees, penssnoepjes etc. Altijd wel even op de verpakking kijken dat ze er Anti-oxidanten door doen. Maar puur gedroogd vlees is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door