Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rian
#2402723
Hallo allemaal.

Zojuist heb ik mijn bestelling geplaatst op Lotgering. Ik ben bekend met het hoge vetpercenage in de mixes.
Omdat het de begin fase is, en ik wil proberen te ontdekken waar ze het wel en niet goed op doen. Begin ik met één merk. Om evt. later af te wisselen met een ander (duurder) merk/merken.
Ik wil uitdeinlijk zoveel mogelijk gaan afwisselen met merken.
En voor nu wil ik proberen iedere dag een andere mix te geven.
Ik heb gekozen voor :
Totaalvoer wild                    Fazant,Hert,Lama,Wild Konijn,Haas,lam
                                              15% orgaan,18% botten,67% spiervlees
Totaalvoer met vis                40% Rund,30% Lam,30% Vis,15% extra lamspens
                                              15% orgaan,25% botten,60% spiervlees
Totaalvoer pens mix                65% Runderpens,20% Lams-/Schapenvet,15% Runder-/Kippenbotten
                                              65% orgaan,15% botten,20% lamsvet
Totaalvoer met extra kip      25% Rund,25% Lam,50% Kip
                                              15% orgaan,19% botten,66% spiervlees
Totaalvoer met paard (light)  30% Paard,50% Rund, 20% Lam
                                              20% orgaan,15% botten,65% spiervlees
Totaalvoer eend/lam            50% Eend,50% Lam
                                              15% orgaan,15% botten,70% spiervlees
Totaalvoer                      45% Rund,30% Lam,25% Kip
                                        15% orgaan,15% botten,70% spiervlees

7 verschillende mixen. Met veel verschillende dieren.
Daarnaast heb ik eendennekken besteld, lamsribben en zalmkoppen besteld voor het beginnende knaagwerk.
Lamshartjes en Penslappen.

Wat vinden jullie van de mixen, zou ik hiermee voldoende variatie brengen?
Zit er niet te veel kip in, of te veel van een andere diersoort?
Wat vinden jullie van de knaagproducten, en bij welke mix kan ik deze aanvullen?
Kan ik het knaagwerk, met de hartjes ook een mix vervangen. (mis ik dan geen spiervlees, evt tips..?)

Verder nog 1 dag in de week, yogurt met groenten (welke moet ik nog uitvogelen).
1 dag in de week een rauw ei (mijn hondjes zijn 5,5 tot 8 kg).

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt!

EDIT: Valt mij nu op dat in de pens mix, geen spier zit. Waarmee kan ik deze mix evt aanvullen?
EDIT: Ik ben er achter dat ik de knaagproducten als vleesbot kan zien (50/50?), dit kan ik dus aanvullen met evt. extra spiervlees en orgaan (gelet op de verhoudingen). En hiermee dus een Totaal voer kan vervangen?

Ik hoop dat ik een beetje op de goede weg zit..
Laatst gewijzigd door Rian op do 19 jul 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2403340
Pens is voor een maaltijd voldoende dat kun je niet vergelijken met bijvoorbeeld alleen een maaltijd hart bijvoorbeeld. Het ziet er goed gevarieerd uit dus je bent goed bezig  :D
Door Rian
#2403708
[quote="sylvia"]
Pens is voor een maaltijd voldoende dat kun je niet vergelijken met bijvoorbeeld alleen een maaltijd hart bijvoorbeeld. Het ziet er goed gevarieerd uit dus je bent goed bezig  :D
[/quote]

Oké , goed om te weten van de pens!
Door mysmoothcollies
#2404128
Ik zou uitkijken met de lamsribben. Deze horen aan elkaar te zitten met een paar bij elkaar om verstikking en verslikken te voorkomen (en schrokken). Ik krijg ooit een zak met allemaal losse ribben, gevaarlijk. Sommige hier zullen het wel voeren maar ik durf het niet. Ook ander knaagwerk zou ik in het begin misschien even inknippen. Suc6. Zolang je lekker afwisseld met andere merken zie ik niet zo'n probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door