Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nienk
#2403634
[quote="ollybeausteffy"]
jep
rood verkleuring van voetjes en mondhoeken
[/quote]

door de bietjes? lijkt me persoonlijk heel stug... mondhoeken kan ik nog indenken, door dat de bietjes daar tegen aan komt. maar de voetjes??
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2403642
[quote="nienk"]
door de bietjes? lijkt me persoonlijk heel stug... mondhoeken kan ik nog indenken, door dat de bietjes daar tegen aan komt. maar de voetjes??
[/quote]

Nou dat is inderdaad ook stug, beide dames eten bieten, nou ze zijn nog steeds wit en niet rood  ;)
#2403853
Ik vertel ook alleen wat mij verteld is.... Don't shoot the messenger :(
Dat zou dan voornamelijk door het likken aan de pootjes komen is mij verteld....
En je zou het in de ontlasting ook terug kunnen vinden (is immers bij jezelf ook als je rooiebieten hebt gegeten...)
Door nienk
#2403859
[quote="ollybeausteffy"]
Ik vertel ook alleen wat mij verteld is.... Don't shoot the messenger :(
Dat zou dan voornamelijk door het likken aan de pootjes komen is mij verteld....
En je zou het in de ontlasting ook terug kunnen vinden (is immers bij jezelf ook als je rooiebieten hebt gegeten...)
[/quote]

ja door likken aan de pootje kunnen bij een witte hond sowieso rood/oranje/bruin achtige verkleuringen komen, maar dat is puur door het likken. en daar moet een hond behoorlijk veel voor likken, wat meestal alleen gebeurd als er iets aan de hand is. bijvoorbeeld irritatie, een allergie, of stress. daar kunnen ingrediënten van voer dus wel invloed op hebben, maar het gebeurd niet direct door het rood van de bietjes. (denk ik)
Door ulla
#2404122
[quote="Fido"]
Omdat men dat wil (persoonlijk dus maar niet biochemisch geredeneerd) en omdat men volgt wat de meerderheid zegt. Als je afwisselt in "al het andere van dieren" en het alleen om Ca gaat maakt het niet uit dat Ca van één natuurlijke bron komt.
Als zelfsamensteller is het kopen van verschillende diersoorten qua hoeveelheden goed te doen. Een KVV producent koopt met duizenden kilo's in en zoals ieder commercieel product moeten er concessies gemaakt worden. Uit welk land koopt men in? Welk deel van een dier? Bio industrie, vrije uitloop of biologisch? Veilig voor Chihuahua pup tot Deense dog! En de marktprijs.
Dat er onderling verschillen zitten in Kvv's mogen duidelijk zijn maar dat de calciumbron uit verschillende dieren moet bestaan, is niet niet zo.
Ik zou me meer "zorgen" maken wat als bot van een dier in een KVV verwerkt wordt  ;)
[/quote]

De kippen en eendenbotten die carnivoer in zijn product doet, is dat volledig kaal?
M.i. lever je wel afwisseling in met alleen kip/eend als bot omdat die soort dan vaak wordt gegeven.
#2404136
[quote="Fido"]
Bovenstaande is dus wat ik bedoel. Kip of kip met het bijbehorende prijs verschil, paardenbotten wat voor bot? bewogen of stilstand? Er zit veel meer achter dan op het eerste gezicht. Men kan dus wel samenstellingen en percentages naast elkaar neerleggen van diverse geproduceerde rauwe voedingen maar dan ben je er nog niet  ;) Eigenlijk net als de brok  :D maar daar hebben we het niet over.

Sec gezien laat ik mijn honden als calciumbron liever een bejaarde kip opeten dan een biologisch eco dynamische zachter botwerk van een paard, rund enz.
En daarnaast veel beweging want je kan wel spastisch Ca willen "duwen" in een lichaam maar het moet ook op de goede plek terecht komen  :)
[/quote]Leerzaam en leuk om mee te lezen! Overigens bestaan er geen Biologische (EKO) Paarden, dit volgens de maker van DARF.....maar dit geheel terzijde.  :) ;) :P
Door Nathalie
#2404448
Het stuk van het bot wordt me al duidelijker
[quote="Fido"]
Bovenstaande is dus wat ik bedoel. Kip of kip met het bijbehorende prijs verschil, paardenbotten wat voor bot? bewogen of stilstand? Er zit veel meer achter dan op het eerste gezicht. Men kan dus wel samenstellingen en percentages naast elkaar neerleggen van diverse geproduceerde rauwe voedingen maar dan ben je er nog niet  ;) Eigenlijk net als de brok  :D maar daar hebben we het niet over.

Sec gezien laat ik mijn honden als calciumbron liever een bejaarde kip opeten dan een biologisch eco dynamische zachter botwerk van een paard, rund enz.
En daarnaast veel beweging want je kan wel spastisch Ca willen "duwen" in een lichaam maar het moet ook op de goede plek terecht komen  :)
[/quote]
Heb even gespiekt bij Darf:
eko kipkarkassen, eko lamsribben
Met kipkarkas lijkt mij de hele kip, qua bot
Sowieso komt er hier alleen maar biologisch voer in. Is er geen bio versie van. Dan niet
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2404504
[quote="Nathalie"]
Het stuk van het bot wordt me al duidelijkerHeb even gespiekt bij Darf:
eko kipkarkassen, eko lamsribben
Met kipkarkas lijkt mij de hele kip, qua bot
Sowieso komt er hier alleen maar biologisch voer in. Is er geen bio versie van. Dan niet
[/quote]

Karkas is het borstbeen van de kip, dat is niet hetzelfde als hele kip. Er zitten geen poten en vleugels meer aan.
Door ulla
#2404589
[quote="*Dorothea*"]
Karkas is het borstbeen van de kip, dat is niet hetzelfde als hele kip. Er zitten geen poten en vleugels meer aan.
[/quote]

Foutje  ;) karkas is het dode lichaam en dat kunnen ook poten of vleugels zijn.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2404670
[quote="ulla"]
Foutje  ;) karkas is het dode lichaam en dat kunnen ook poten of vleugels zijn.
[/quote]

Misschien in de letterlijke betekenis van het woord. Maar als ik kip-, eend- of parelhoenkarkas bestel dan zitten daar geen poten en vleugels aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door