Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#2469467
Gelukkig heb ik vandaag de vriezer weer kunnen vullen met een bestelling.
Ik dacht namelijk laat ik nu maar veel bestellen. Denk namelijk dat meeste leveranciers best gaan verhogen met onder het mom de btw en transpoort kosten ect ;)
Door Lida. S
#2469468
Op hun site staat alleen een prijsstijging per 1 sept. De mixen zijn  2,25/kg. Ik vind het een goede mix voor een goede prijs. 3,15 is wel een forse verhoging, maar vergeleken anderen nog steeds goedkoop. Maar zijn het dezelfde mixen die ze voor die prijs aanbieden? Ik merk ook dat alles duurder wordt, maar 90 cent erbij is wel heel veel.
Laatst gewijzigd door Lida. S op do 27 sep 2012, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nike
#2469566
Inderdaad de prijzen gaan met 0,85 omhoog bij tammenga per 1 oktober
Door nike
#2469607
Wat ik vergeet is dat de bezorgkosten per kilo dan ook omhoog gaan. Zo betaalde je eerst 2,25 per kilo en moest je min voor 100 euro bestellen. Dit betekende dat je dan 44,44 zeg 45 kilo had. De bezorgkosten zijn 12,50. Deel je dit op elkaar dan kom je uit op 0,277 cent per kilo. Nu wordt de prijs 3,15 of 3,10 een dan de 2. Maar je moet nog steeds voor 100 euro bestellen. Dit houdt in dat je nu voor 100 euro geen 45 kilo hebt maar 32. De transport kosten zijn nog steeds 12,50. Met de prijsverhoging gaan de kosten voor bezorgen per kilo ook omhoog. Vanaf 1 oktober heb je dus voor die zelfde 100 euro, 32 kilo dit betekent dat de bezorgkosten omhoog gaan van 0,277 cent naar 0,39 per kilo. Dus naast de gewone verhoging van 0,85 of 0,90 weet niet precies wat het is, komt er ook nog 0,11 extra bij per kilo om te laten bezorgen.
Door Lida. S
#2469651
Ik ben bang dat dit nog maar het begin is. Tammenga is één van de eersten die met een prijsstijging komt, maar de anderen komen ook. De kosten stijgen bij iedereen, en de vraag is groot waardoor de slachthuizen en leveranciers hun prijs verhogen. 2 jaar geleden kon ik de runderpens gratis meenemen bij het slachthuis (hoe meer hoe liever) nu betaal ik al 6 euro per pens en moet ze bestellen want anders zijn ze op.
Door fem.
#2469803
[quote="Thea"]
Gelukkig heb ik vandaag de vriezer weer kunnen vullen met een bestelling.
Ik dacht namelijk laat ik nu maar veel bestellen. Denk namelijk dat meeste leveranciers best gaan verhogen met onder het mom de btw en transpoort kosten ect ;)
[/quote]

Hoe lang kan men het vlees bewaren zonder dat de kwaliteit ervan minder wordt. Zoals vriesbrand vermindert de smaak en structuur van het vlees. Kan men bijv voor een jaar opslaan??
Inderdaad de kosten zijn behoorlijk hoger per 1 oktober.
Door Larkin
#2469830
Dit is de eerste verhoging die doorgevoerd wordt ook bij de slachters de volgende prijsverhoging verwachten ze al eind okt.
Wat ik heb begrepen is dat de melk prijzen enorm hoog zijn hierdoor laten de boeren hun koeien langer lopen hierdoor is de aanvoer richting slachthuizen flink terug gelopen een de koeien die aangeboden worden zijn van dusdanige kwaliteit dat niet alles meer bruikbaar is bijv door te lang door laten lopen met rug problemen.

LidaS mocht je pens willen ik kan er elke week wel voor je aankomen helaas wel wat duurder dan €6
Gebruikersavatar
Door Thea
#2469837
[quote="Faith"]
Hoe lang kan men het vlees bewaren zonder dat de kwaliteit ervan minder wordt. Zoals vriesbrand vermindert de smaak en structuur van het vlees. Kan men bijv voor een jaar opslaan??
Inderdaad de kosten zijn behoorlijk hoger per 1 oktober.
[/quote]

Ik heb geen hele grote vriezers staan, dus heb nu voor ongeveer 3 maanden. En ja dan zien we wel weer verder.
Zal denk eind december weer bestellen. Mss gaan ze in januari weer omhoog ???
Door Lida. S
#2469921
Larkin, bedankt voor je aanbod, als ik tekort kom zal ik van je aanbod gebruik maken.

Faith, als je het vlees vacumeert en bewaart bij -20 kan je het wel een jaar bewaren. In een gewone vriezer zou ik uit gaan van 3 maanden. Daarna is het heus nog wel goed voor de honden, maar de kwaliteit gaat achteruit.
Door fem.
#2471078
Beste mensen,

Wat ik niet begrijp is waarom de prijzen voor vleesmix wel stijgen maar niet voor de NRV  :-\? Te meer, een stijging van 19%-->21% zijn slecht enkele centjes. Hoe kan het nou dat er tig-centjes stijgen ????
Het is verdrietig dat er in tijden van crisis de prijzen stijgen tesamen met de btw. Kijk bijv naar benzine, DA kosten etc. gisteren naar de DA geweest binnen 8min 74euro lichter, en dat met 19% btw..  :-[
Maar goed, Tammenga blijft voordelig en goed vergeleken met andere merken.
Inslaan!
Door Kim en Casper
#2477036
[quote="fem."]
Beste mensen,

Wat ik niet begrijp is waarom de prijzen voor vleesmix wel stijgen maar niet voor de NRV  :-\? Te meer, een stijging van 19%-->21% zijn slecht enkele centjes. Hoe kan het nou dat er tig-centjes stijgen ????
Het is verdrietig dat er in tijden van crisis de prijzen stijgen tesamen met de btw. Kijk bijv naar benzine, DA kosten etc. gisteren naar de DA geweest binnen 8min 74euro lichter, en dat met 19% btw..  :-[
Maar goed, Tammenga blijft voordelig en goed vergeleken met andere merken.
Inslaan!
[/quote]

TMmenga is niet meer goedkoop! Ze gebruiken kip of rund in alle mixen. En dan nog een stijging van 85 cent... Nee ze gaan goedkopere producten gebruiken maar wel flink in hun prijs omhoog. Vergeet niet dat ze begonnen met 1,50 per kilo!
Door M@rina
#2477124
[quote="Kim en Casper"]
TMmenga is niet meer goedkoop! Ze gebruiken kip of rund in alle mixen. En dan nog een stijging van 85 cent... Nee ze gaan goedkopere producten gebruiken maar wel flink in hun prijs omhoog. Vergeet niet dat ze begonnen met 1,50 per kilo!
[/quote]

De prijsstijging is absurd hoog.... maar dat ze nu overal kip en rund in doen dat staat niet op de website. Ze hebben een complete versie met rund, kip, paard, lam en geit, daarnaast enkelvoudige versies van rund, kip en paard en ook nog een  geit, paard kip- en een lam, rund, kip mix
Gebruikersavatar
Door Thea
#2477140
Ja maar eerst hadden ze ook enkelvoudig geit en lam en die mixen ze nu dus :-\
Door M@rina
#2477231
Klopt Thea, maar Kim en Casper schreef dat ze overal rund en kip in doen en dat klopt niet.
Door Kim en Casper
#2477417
[quote="M@rina"]
Klopt Thea, maar Kim en Casper schreef dat ze overal rund en kip in doen en dat klopt niet.
[/quote]

Ze hadden voorheen geitmix lamsmix en paardenmix enkelvoudig zonder kip of rund. Nu zit op de paard na in alle mixen kip of rund. Gemalen pens erbuiten gelaten.

Juist geit, lam en paard enkelvoudig zonder premix of groente was erg goed aan tammenga. Nu gaan ze de geit en lamsmix mengen met kip of rund. Alleen paard blijft over van deze drie... Voor de rest dus niks meer. Niet slim zeker niet voor degene die tammenga gebruikte om te elimineren....

Je hebt nu alleen nog lamspens en paardenmix de rest is met rund of kip... Dus goedkope diersoorten maar wel een hoge prijs...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door