Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door shaktipuck
#2392331
Hallo, ik heb mijn pup van bijna 5 maanden op KVV omgezet. Hij eet heel slecht en ik wil hem graag kippennekken en kipkarkas bijgeven.
Kan dat al op die leeftijd? Omdat hij zo slecht eet, wissel ik vaak met voeding (wat trouwens ook niet veel helpt). Hij krijgt afwisselend Natudog, Duck, Kivo, Alaska en Darf Eco.
Door Kim en Casper
#2392393
De afwisseling is heel goed. Verschillende merken verschillende smaken etcis heel goed. Een kippen elke kun je prima naast de KVV geven. Een karkas is vaak kaal bot. Als je dit wil geven moet je er wat spiervlees en orgaan bij geven.

Denk ja dat als hij slecht eet wel nekken en karkassen gaat eten? Waarom wil je dit erbij geven eigenlijk?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2392927
Je kan prima kippennekjes geven om te beginnen.  Als hij er wat moeite mee heeft, kan je ze even meppen met een hamer zodat hij kan wennen aan het knagen.
Kipkarkasje kan ook, mits inderdaad goed bevleesd.  Kippenruggen zijn meestal wel mooi bevleesd. Als het te kaal is zou ik het nog niet geven aan een beginnende barfer. Ik geef zowiezo geen kale karkassen.

Konijnkarkasjes kunnen ook en dan kan je er later nog eendennekken en karkasjes en parelhoenkarkasjes bij voegen. Als je wil en daar aan kan komen natuurlijk. ;)
Door shaktipuck
#2392971
Dank jullie wel voor jullie raad! Mijn andere hond (hij is drie jaar ouder) dan mijn pup nu, was ook een ontzettend slechte eter! Ten einde raad heb ik hem toen met runderpensstukjes en kippennekken en kipkarkas aan het eten gekregen! Daarom wil ik het nu ook weer proberen!
Ik denk wel dat hij mij aan het uittesten is, want appels, yoghurt, sinasappel en trainingssnoepjes gaan erin als koek!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2400126
[quote="shaktipuck"]

Ik denk wel dat hij mij aan het uittesten is, want appels, yoghurt, sinasappel en trainingssnoepjes gaan erin als koek!!!
[/quote]

Ik zou er dan voor kiezen om deze dingen voorlopig niet te geven en eerst te zorgen dat je pup zijn normale voer eet. En niet teveel aandacht op de eet momenten geven want aandacht is belonen voor gedrag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door