Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2386762
In verband met de komende vakantie heb ik een vraag over de samenstelling van Ziwipeak. Is er iemand die iets meer weet behalve het prachtige verhaal op hun eigen website?
Normaal voer ik thuis KVV in verband met de allergieën en atopie van mijn hond. Ik wissel af met geit, konijn, hert, kalkoen, struisvogel en eend.
Ik ben getipt over K9 natural maar daar blijkt kippe-ei in te zitten en dat gaat niet wegens allergie.
Verdere allergenen qua voer zijn rijst en granen.

zou ziwipeak iets zijn? weet iemand anders nog een ander merk?

bij voorbaat dank voor de reacties.
#2387063
Er is ook Dry Barf :



Voordelen van Dry Barf

·        Geen vriesruimte nodig en toch alle voordelen van vers vlees!

·        Pure meat only!  Geen rijst, groentpulp of andere bijproducten.

·        Voorzien van vitamine en mineralen (dus compleet).

·        Extreem zuinig in gebruik.

·        Makkelijk te “bereiden”, beetje lauwwarm water en klaar is kees…..

·        Weinig opslagruimte nodig (dus ideaal voor op vakantie)



Dry-Barf

Het vlees is luchtgedroogd en vermalen, zodat het makkelijk te doseren is.



Samenstelling: Kalkoenvlees en bot, Rundervlees, runderpens, runderlong en runderlever



Analyse: eiwit 86%, Vet 8,4 %, water 4%, as 0,8%, vitamine/mineralen 0,9%

Calcium/Fosfor verhouding  1,17 : 1



Uw hond heeft 4 – 5 gr. per kg. lichaamsgewicht per dag nodig.
En in verpakkingen van 250 gr,500 gr en 1000 gram
Laatst gewijzigd door boskat op wo 04 jul 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#2387557
Ziwi peak is er in Lam / Hert-Vis en Hert, 3 smaken.

Hier 1 hond met allergie qua voedsel voor: alle gevogelte, ei, granen, rijst

Eet sinds 5-6 weken Ziwi Peak Lam en Hert-Vis gaat uitstekend! Wordt met smaak gegeten en ontlasting ook stevig.

Op de website van de distributeur vind je verkooppunten en ook meer informatie over de ingrediënten.

Website: http://www.championpetfoods.nl/mobile/i ... ne-venison
#2388112
[quote="nienk"]
in de hert zit toch geen kippen-ei?
[/quote]

SAMENSTELLING: Hertenvlees, Hertenlever, Hertenlong, Hertenpens, Hertenhart en nier(min. 85%), Groenlip mossel uit Nieuw Zeeland, Inuline(cichorei), Visolie, gedroogde Kelp, Peterselie, Vitaminen & Mineralen.

staat geen ei bij...

hoezo dacht je dat?
#2388129
[quote="Bien"]
SAMENSTELLING: Hertenvlees, Hertenlever, Hertenlong, Hertenpens, Hertenhart en nier(min. 85%), Groenlip mossel uit Nieuw Zeeland, Inuline(cichorei), Visolie, gedroogde Kelp, Peterselie, Vitaminen & Mineralen.

staat geen ei bij...

hoezo dacht je dat?
[/quote]

oh excuses, ik had het start bericht verkeerd gelezen, dacht dat TS zei dat er ei in Ziwipeak zat, terwijl er K9Natural staat.

dat er geen ei in Ziwipeak zit is precies de reden dat ik dat voor Reus heb. hij doet het er goed op, maar wel wat dunne poep.
#2388132
[quote="nienk"]
oh excuses, ik had het start bericht verkeerd gelezen, dacht dat TS zei dat er ei in Ziwipeak zat, terwijl er K9Natural staat.

dat er geen ei in Ziwipeak zit is precies de reden dat ik dat voor Reus heb. hij doet het er goed op, maar wel wat dunne poep.
[/quote]

dunne poep?
van alle smaken?
#2388139
[quote="Bien"]
dunne poep?
van alle smaken?
[/quote]

hij heeft tot nu toe alleen de hert gegeten. ik wil de lam en hert/vis ook wel proberen, maar verwacht min of meer dat hij daar net zo dun of nog dunner van gaat poepen, aangezien ie van rauwe vis ook dunner gaat poepen.

nou is Reus zijn normale bot percentage ook best aan de hoge kant hoor, dus het zou goed kunnen dat de gemiddelde andere hond prima drollen draait van Ziwipeak.
#2388146
[quote="nienk"]
hij heeft tot nu toe alleen de hert gegeten. ik wil de lam en hert/vis ook wel proberen, maar verwacht min of meer dat hij daar net zo dun of nog dunner van gaat poepen, aangezien ie van rauwe vis ook dunner gaat poepen.

nou is Reus zijn normale bot percentage ook best aan de hoge kant hoor, dus het zou goed kunnen dat de gemiddelde andere hond prima drollen draait van Ziwipeak.
[/quote]

gezien mijn ervaring hier, zou ik zeggen pak de lam versie!
ben benieuwd naar je ervaring dan!
#2388148
[quote="Bien"]
gezien mijn ervaring hier, zou ik zeggen pak de lam versie!
ben benieuwd naar je ervaring dan!
[/quote]

aha, nou dan ga ik dat proberen, dank voor de tip! de zak is nu ook net leeg, dus als ze het hebben bij de dierenwinkel pak ik nu dan de lam.
#2388260
[quote="nienk"]
aha, nou dan ga ik dat proberen, dank voor de tip! de zak is nu ook net leeg, dus als ze het hebben bij de dierenwinkel pak ik nu dan de lam.
[/quote]
Elkr hond is natuurlijk anders, ik ben benieuwd.
#2388919
[quote="nienk"]
aha, nou dan ga ik dat proberen, dank voor de tip! de zak is nu ook net leeg, dus als ze het hebben bij de dierenwinkel pak ik nu dan de lam.
[/quote]

Als je NGD op de rijnstraat bedoeld...ja, die hebben de lamversie want recentelijk ook gekocht daar voor de flapdrollen (ik had zo´n klein "probeerzakje")
#2446689
Bien is zo lief geweest om mij probeerzakjes van de Ziwipeak toe te sturen. Dank je wel!
Ik ben er heel voorzichtig mee begonnen maar uiteindelijk is het me uitstekend bevallen!
Beide doggies vinden het heerlijk, ik heb geen negatieve reacties gezien.

Erica
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door