Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dotti
#2373810
hoiii!!!

Ik Barf al een hele tijd, nu moeten we binnenkort verhuizen en moet ik afstand doen van 1 van mijn diepvriezers:(
Dus ik overweeg om deels KVV te gaan geven(omdat dit makkelijker even bij te halen is).. Nu was ik bij de Jumbo en daar zag ik smuldier, heb dr vaker van gehoord maar nog nooit geprobeerd...
Ik heb het gekocht, en lekker dat t wass!!!! T kleine moppertje heeft altijd al moeite met botjes gehad.. dus dit lijkt me perfect..
Maar nu las ik wat er in zat.. en nu las ik nergens botjes? Maar wel allerlei toevoegingen.. ? Kwam er niet helemaal wijs uit..
Graag even advies.. of smuldier uberhaupt wel aanbevolen word door jullie:p

Thankss!!
Gebruikersavatar
Door nova
#2373843
Persoonlijk vind ik smuldier net als Kivo kwalitatief  een van de minste  KVV  soorten.
Er is een glutenvrije uitgave van Smuldier. In de andere complete versies zit graan, en alle heeft een calcium supplement.

Komt voor mij alleen als noodgevallen oplossing in aanmerking. ;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2373895
Het is ook niet mijn favoriet. Maar sowieso geen voorstander van KVV uit supermarkt. En dat even snel bijhalen is daar toch wel het handigste.
Door Suzanne
#2374145
Ik heb de honden grotendeels op Smuldier staan, al krijgt Guinnie sinds kort (weer) carnibest. Carnibest lijkt haar beter te bekomen; haar ontlasting is geregelder en beter daarop.

Direct wil ik aannemen dat Smuldier een van de mindere soorten kvv is; er zit bijv. geen bot in maar een calciumsuppement.

Omdat ze echter ook barf-hapjes krijgen vind ik dat ik het al met al nog zo slecht niet doe ;-) al weet ik heus dat er betere soorten zijn dan Smuldier.

Maar, en dat is de andere kant, dan moeten je honden het wel eten en Bruin trekt "allen honden op Carnibest" ff niet ;-(

Suzanne
Door Kemi
#2374155
Ik heb voor nood ook weleens smuldier gekocht, de enkelvoudige kip en de enkelvoudige vlees. Kip (gele verpakking) bestaat uit gemalen karkassen. En dat vlees (blauwe verpakking) was dacht ik kopvlees en stonk ;-)
Kemi vind het heerlijk en ik vind het ideaal voor nood, maar zou het niet heel vaak geven.
Door keetje
#2374587
Ik heb in het verleden ook wel smul gegeven, af en toe als afwisseling op de Carnibest, het ging er prima in en kwam er ook niet razend snel weer uit. :D
Ook lees ik regelmatig verhalen over honden die helemaal op smul zitten, welke variant dan ook, en het prima doen.
Smul is niet de beste KVV maar alles beter dan brok. (als je hond tenminste niet allergisch is voor 1 van de bestanddelen)
En aangevuld met een paar keer per week een rauw eitje, wat sardientjes of haring, al dan niet uit blik op olijfolie, en groente van de maaltijd erbij, ik denk dat je het dan toch best wel compleet kan maken.
Door Barf
#2374593
[quote="Suzanne"]
Ik heb de honden grotendeels op Smuldier staan, al krijgt Guinnie sinds kort (weer) carnibest. Carnibest lijkt haar beter te bekomen; haar ontlasting is geregelder en beter daarop.

Direct wil ik aannemen dat Smuldier een van de mindere soorten kvv is; er zit bijv. geen bot in maar een calciumsuppement.

Omdat ze echter ook barf-hapjes krijgen vind ik dat ik het al met al nog zo slecht niet doe ;-) al weet ik heus dat er betere soorten zijn dan Smuldier.

Maar, en dat is de andere kant, dan moeten je honden het wel eten en Bruin trekt "allen honden op Carnibest" ff niet ;-(

Suzanne
[/quote]
Alles kan beter maar als je oudje het lekker vind prima toch  ;)
Door Cupcake
#2374839
Ik persoonlijk zou het niet standaard voeren. Onze uk staat grotendeels op KVV, maar ik voer alleen merken die graanvrij zijn en welke bot, dus geen toevoegingen oid, bevatten. Die zijn er zat, al zijn ze minder voor je portomonnee. Ik koop geen grote hoeveelheden, maar voor een paar rolletjes heb ik altijd wel ruimte.
Door Martine-Tom
#2374858
Tom eet het wel maar krijgt er de dunne van, echter toen we een paar dagen weg waren was het wel even een uitkomst. Doki at het ook gewoon, zelfs de vlees met pens variant dus handig om te weten, voor die paar dagen...zelf eten we ook wel eens niet zo gezond  ;)
Maar voor standaard in het menu...nee daar vind ik het niet goed genoeg voor  :)
Door M@rina
#2374946
[quote="Dotti"]
Dankje voor jullie reacties...
Maar wat is dan wel Echt een goeie kvv?
[/quote]

goede kvv's zijn die waar gemalen bot in zit en voldoende diersoorten per verpakking i zitten (darf eko, versvoer, Tammenga)  of waarvan je 5 diersoorten in 3 weken moet voeren (Haaksbarf, Tinlo Barfmenu, Alaska, All Animal, Shaweca, Carnivoer etc.etc.

smuldier ligt hier ook voor nood in de vriezer, maar daarnaast wordt dus bijna alle bovenstaande kvv's gevoerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door