Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#342790
[quote="pollekind"]
Ik vind dat je nu overdrijft.Ik heb hier een Husky lopen van ruim 1o jaar oud,die heeft haar hele leven brokken gegegeten.Zij ziet er nog hartstikke goed uit en heeft een gebit om U tegen te zeggen,zo mooi wit zonder tansteen of plak.Ook haar vacht heeft nooit gejeukt,ze heeft ook nimmer een oorontsteking gehad of andere allergische klachten.Dit is een hond die altijd uren heeft gelopen(en nog)en het op Clubmatches ook altijd erg goed deed in de ring.Dus....Ik geef hoofdzakelijk KVV aan mijn Cavaliertjes omdat die mutsen zo slecht eten en het enigste wat ze wel willen eten is blikvoer en dat vind ik 10x niks.Ik ben toen op aanraden van andere KVV gaan geven en dat eten ze graag.Het is nog steeds niet zo dat ze aanvallen als hongerige wolven maar ze ten het tenminste op.Mijn Husky heb ik omdat het me te duur werd sinds gisteren weer op Royal Canin Selection 7 gezet,dat si geen brok maar diner en in jullie ogen waarschijnlijk even fout.Ze eet nu 2 maal daags diner met een plak KVV erbij.En ze at alles met smaak op.Ik ga hier niet op een site voor vers vlees brokken promten want dan zou ik hier niet moeten komen,maar het is ook geen vergif wat ik me hond voer.
[/quote]

We hebben het nu niet specifiek over jouw honden. We hebben het over al die honden die de wachtkamers van de dierenarts bevolken. DAAR hebben we het over.

En verder: je kunt helemaal niet zeggen dat jouw Husky het zo geweldig doet als je het niet eens kunt vergelijken. Je hebt hem niet 5 jaar op BARF of versvlees gehad dus je kunt onmogelijk het verschil met brokken aanduiden. En dus kan hij het misschien in jouw ogen wel aardig doen, je weet dus niet hoe het beter had gekund. En geloof mij maar: zet 10 Husky's naast elkaar en voer er 2 vers en de rest brokkenmeuk: ik pik die 2 die met vers gevoerd worden er onmiddellijk uit.
Door Lizzy
#342791
[quote="Ster"]
Negeren is een heel goede methode voor veel zaken in het leven. Maar op dit gebied ben ik het niet met je eens. Wanneer ik als consument verkeerde informatie krijg van fabricanten, die zo sterk staan dat ze eigenlijk de algehele huisdierenbranche van fokkers tot DA's in hun broekzak hebben, dan wil ik dat weten. Niet alleen in de dierenvoedselfabricage gebeurt een hoop dat riekt naar pure oplichting, ook in onze eigen producten. Er zijn tal van docs te zien geweest de afgelopen jaren waarin dierenleed, het handig omzeilen van de wetgeving en misleiding van de consument uit de doeken werd gedaan. Zoals het kippetje in de zon op een grassige weide op ons doosje in de winkel eigenlijk staat voor honderden ongezonde kippen in een schuur met een zogenaamde modderige uitloop van enkele meters die ieder tien vierkante cm tot hun beschikking hebben waardoor ze eerder elkander opvreten dan het spul waar ze zo excessief van groeien dat ze vlak voor hun dieronvriendelijke dood niet eens meer op hun poten kunnen staan. Ik wil niet dat dat genegeerd wordt. Ik wil weten dat die dingen gebeuren. Ook als dat in America zou zijn. Met de globalisering krijg ik steeds meer te maken met 'het buitenland' en dus wil ik ook daar weten wat er gebeurt. En als fabricanten zich bedreigd voelen door een nieuwe beweging en dit uiten, dan wil ik dat ook weten!
Psychologisch gezien is negeren een fantastische methode om gedrag te laten uitsterven. Maar niet om de mens bewust te maken. Ik heb mijn leven lang huisdieren gehad. Altijd gedacht dat ik ze gezond voedde, met de niet-goedkope brok. Er gaat hier een wereld voor me open, en daar ben ik reuze blij mee!
[/quote]

Esther for president!
Door pollekind
#342806
[quote="Lizzy"]
We hebben het nu niet specifiek over jouw honden. We hebben het over al die honden die de wachtkamers van de dierenarts bevolken. DAAR hebben we het over.

En verder: je kunt helemaal niet zeggen dat jouw Husky het zo geweldig doet als je het niet eens kunt vergelijken. Je hebt hem niet 5 jaar op BARF of versvlees gehad dus je kunt onmogelijk het verschil met brokken aanduiden. En dus kan hij het misschien in jouw ogen wel aardig doen, je weet dus niet hoe het beter had gekund. En geloof mij maar: zet 10 Husky's naast elkaar en voer er 2 vers en de rest brokkenmeuk: ik pik die 2 die met vers gevoerd worden er onmiddellijk uit.


[/quote]Pffff......misschien wel aardig doen?Nou ja meid ieder doet lekker wat ie wil.Ik hou mijn Husky lekker op de brok in combi met KVV.
Door Lizzy
#342815
[quote="pollekind"]
Pffff......misschien wel aardig doen?Nou ja meid ieder doet lekker wat ie wil.Ik hou mijn Husky lekker op de brok in combi met KVV.
[/quote]

Je moet zeker lekker doen wat je wilt. Het maakt mij echt niet uit wat jij je hond voert hoor.

Maar opmerkingen als 'mijn hond doet het geweldig op brokken' hebben gewoon geen toegevoegde waarde in discussies. Vooral niet op een vers-forum.

En als jij schrijft "maar het is ook geen vergif wat ik me hond voer", dan ben ik het daar dus volstrekt mee oneens (alleen heb ik geen zin om die discussie iedere keer aan te moeten gaan aangezien ik een vers forum heb opgericht om dit soort discussies niet meer te hoeven hebben). Het is WEL gif wat je je hond voert (en dat je het voert: nogmaals: moet je zelf weten). Want het is ongeschikt carnivoren-voer. Het bevat gif (de conserveringsmiddelen en antioxidanten en gekookte eiwitten) en het is gif voor de hond omdat hij met voedingsmiddelen gevoerd wordt die niet geschikt zijn voor een carnivoor, waarmee je zijn lichaam dus onnodig/veel te veel belast.

En de hond, die overleeft wel. Die overleeft op alles. De arme ziel. Die vreet alles wat je hem voorschoteld. En ach, dan wordt hij 11 ipv 13... wat maakt het uit....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 30 jun 2005, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K9Jordan
#343359
[quote="Lizzy"]
En de hond, die overleeft wel. Die overleeft op alles. De arme ziel. Die vreet alles wat je hem voorschoteld. En ach, dan wordt hij 11 ipv 13... wat maakt het uit....
[/quote]


Precies overleven doen ze het wel, maar ik wil mijn hond met de kennis die ik nu heb meer geven in het leven dan overleven en daarom dus lekker vers zo als het van oorsprong de bedoeling is!!!!

Ennuh Mc Donalds is ook lekker elke dag, maar dat doen we toch ook niet met zijn allen? Dus waarom zou ik mijn hond dat aan doen?
Omdat de brokkenfabrikanten zeggen dat het allemaal zo goed en gebalanceerd is??? Ammehoela!
Door the dude
#415642
Misschien word er geen vlees wat niet geschikt is voor menselijke consumptie verwerkt in de in nederland geproduceerde brokjes, dit gebeurt wel degelijk in het buitenland !

Deze rotzooi word keurig geimporteerd, en ligt gewoon in de nederlandse supermarkt. Ga maar eens kijken in de super op alle etiketten, dan zie je het ingredient er gewoon bij staan !

Daarom vind ik dat het WEL moet blijven staan, wellicht met als toevoeging dat het in nederland inmiddels niet meer op die wijze geproduceert wordt, het is immers gewoon verkrijgbaar in de supermarkt.

De brokkenmafia vertegenwoordigt niet alles wat er in nederland aan geperst fabrieksafval in de schappen ligt en spreekt hiermee voor haar beurt.
Door bowie
#415714
[quote="pollekind"]
Ik heb zojuist de brief zitten lezen en eerlijk gezegd kwam het op mij wel eerlijk over ???Of ben ik nu zo naief?Ik ging juist denken:"Oh zie je wel,zo slecht zijn brokken dus niet echt? :-".Ik voer zelf wel KVV(Duck en Energique)maar ben er niet echt helemaal van overtuigd dat er ook echt alles in zit wat mijn honden nodig hebben ::).Als ik het etiket van goed brokken merk vergelijk met de inhoud van Kvv,lijkt het dat er in KVV bijna niks zit,of anders veel te weining?Het is als leek echt heel erg moeilijk om uit al die tabelllen wijs te worden :-[.Ik zat er eigenlijk aan te denken om tekorten te voorkkomen op langer termijn,weer 50% brokken erbij te gaan geven ???.Alleen weet ik niet of mijn hondjes daar in trappen als ik met die droge brokjes kom aanzetten ;D.Deze brief heeft mij juist aan het twijfen gezet.
[/quote]

Ze zijn zo slim daar spelen ze nou juist op dat je er in trapt :-X
Door bowie
#415737
[quote="pollekind"]
Pffff......misschien wel aardig doen?Nou ja meid ieder doet lekker wat ie wil.Ik hou mijn Husky lekker op de brok in combi met KVV.
[/quote]

Sorry is niet lullig bedoeld maar je houding komt een beetje vreemd over :-\
Lees eerst is goed wat er op een verpakking staat van een zak met brokken .
En zeg dan nog een keer dat het geen vergif is :-X

Ook ik heb een hond van 10 jaar oud over gezet op kvv en barf hij is nu bijna 14 jaar maar is een hele anderen hond geworden .
Hij zag er ook goed uit goed gebit goede vacht nooit ziek maar toch ziet iedereen het verschil met nu .
Door bowie
#415769
[quote="202Spots"]
pollekind is inmiddels geen lid meer....
[/quote]

vraag me af waarom ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door