Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#284932
[quote="Lupa"]
nee, maar het zet je aan het denken en dan ga je verder zoeken, tenminste zo is het bij me gegaan.
je denkt "ach dat zal toch niet waar zijn?" :o dus ga je verder in je zoek tocht en trekje je eigen conclusie.
maar je hebt gelijk er zijn genoeg redenen om geen brokken te voeren
[/quote]

Ik vind het artikel een slecht argument, er staan dingen in die ronduit onwaar zijn, en ik vind dat artikel meer ondermijnend werken dan een positief iets hebben voor vers. Het is namelijk in de nederlandse situatie niet zo als dat er in het artikel staat . En er zijn heel veel argumenten voor vers die gewoon keihard waar zijn.
Ik denk dat de keiharde waarheid meer mensen weet te overtuigen dan een artikel wat niet klopt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284933
[quote="pippie"]
Ik begrijp jullie standpunt wel degelijk hoor maar kan voor mijn eigen honden wel het beste kiezen en dat doe ik dus nu ook en ja op die manier houd ik het wel mede in stand maar dan zie ik ze toch liever aan de brokken dan sterven, dat heb ik genoeg meegemaakt in spanje ::)
[/quote]
Als je kunt kiezen tussen doodgaan van de honger of brokken dan is de keuze heel makkelijk, dan zou ik zelf ook die brokken eten
Door Lizzy
#284937
[quote="sylvia"]
Ik vind het artikel een slecht argument, er staan dingen in die ronduit onwaar zijn, en ik vind dat artikel meer ondermijnend werken dan een positief iets hebben voor vers. Het is namelijk in de nederlandse situatie niet zo als dat er in het artikel staat . En er zijn heel veel argumenten voor vers die gewoon keihard waar zijn.
Ik denk dat de keiharde waarheid meer mensen weet te overtuigen dan een artikel wat niet klopt.

[/quote]

Dit vind ik nou ook. Goed gezegd Syl. Kort en krachtig.
Door Lizzy
#284938
[quote="sylvia"]
Als je kunt kiezen tussen doodgaan van de honger of brokken dan is de keuze heel makkelijk, dan zou ik zelf ook die brokken eten
[/quote]

Ik ook. Hoewel ik wel voor de vegetarische hondenbrok-variant zal kiezen.
Door Rosita
#284939
Ben zelf al meerdere versies en vertalingen van het artikel van de API tegengekomen http://www.api4animals.org/79.htm en natuurlijk gelden een aantal dingen niet voor Nederland, maar het geen ze schrijven over graan, conserveringsmiddelen en het hele productieproces geld denk ik toch echt niet alleen voor Amerika.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284941
[quote="Lizzy"]
Ik ook. Hoewel ik wel voor de vegetarische hondenbrok-variant zal kiezen.
[/quote]

BOINK!!!!!!!!! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#284942
[quote="Rosita"]
Ben zelf al meerdere versies en vertalingen van het artikel van de API tegengekomen http://www.api4animals.org/79.htm en natuurlijk gelden een aantal dingen niet voor Nederland, maar het geen ze schrijven over graan, conserveringsmiddelen en het hele productieproces geld denk ik toch echt niet alleen voor Amerika.

Groetjes Rosita

[/quote]

Ja maar weet je als je waarheid met onwaarheid in één artikel propt dan wordt het stukje waarheid ook niet meer geloofd. De integriteit is dan verdwenen, als er 1 leugen instaat waarom zou dan de rest waar zijn.
Door Jacqueline74
#284961
[quote="nuttah"]
Bedankt voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag ;D

Ingrid
[/quote]

Wij hebben een heel goed stuk van Lizzy gekregen en op onze site geplaatst. Wel zelf nog wat dingen aangevuld en geen namen van brokkenmafia genoemd. Wij hebben nog niks gehoord en zijn ook zeker niet van plan om dit stuk tekst van onze website te gaan halen. Wij zijn overtuigd van vers voer en dat mag iedereen weten. Misschien kun je er ook iets mee. Meer goede informatie is te vinden in de bieb en na overleg met Lizzy zal je het best mogen kopieren mits je er even een copyright bij zeg.

Jacqueline
Door nuttah
#285054
Ik heb haar idd al gevraagd of ik wat mag plaatsen uit de biep. Ik zou ook graag dat stuk krijgen wat jullie hebben, kan dat Lizzy??

Ingrid
Door Lizzy
#285061
[quote="nuttah"]
Ik heb haar idd al gevraagd of ik wat mag plaatsen uit de biep. Ik zou ook graag dat stuk krijgen wat jullie hebben, kan dat Lizzy??

Ingrid
[/quote]

Welke bedoel je? Alles wat op de site van Cujo staat, staat ook in de bieb trouwens.
Door Rosita
#285185
[quote="sylvia"]
Ja maar weet je als je waarheid met onwaarheid in één artikel propt dan wordt het stukje waarheid ook niet meer geloofd. De integriteit is dan verdwenen, als er 1 leugen instaat waarom zou dan de rest waar zijn.
[/quote]

Ja, dat is ook zo Syl. Beter is het inderdaad om ook argumenten voor vers te noemen i.p.v alleen maar tegen brokken. Zelf heb ik ook een variant v/d API op m'n site :-X, maar ben wel van plan om ook iets positief over vers te gaan schrijven ;). Zal dan denk ik een aantal anti-brok dingen uit het artikel van de API weg laten die in nederland niet van toepassing zijn en dit aanvullen met een hoop pro-vers.

Groetjes Rosita
Gebruikersavatar
Door Hitam
#285217
Oh, o, ik ben begonnen met het schrijven van een boekje over vers. Daar zullen ze ook niet blij mee zijn dan.
Duurt nog wel even voor het af is maar er komt ook een deel over de nadelen van brokken. Zonder overigens personen of bedrijven zwart te maken. Ik denk dat ze meestal inderdaad te goeder trouw zijn. Ze zitten alleen op het verkeerde spoor.
Door isebekhoekstra
#285678
Goeie discussie!!

Wanneer ik mensen probeer te overtuigen doe ik dat het meeste door alle positieve argumenten op te noemen. Er zijn er toch genoeg ;D ;D ;D

Bovendien kom je dan minder snel in een welles/nietes situatie terecht.

Laat je niet intimideren door bedrijven of instanties, iedereen heeft het recht om zelf keuzes t maken.
Door Kefraya
#285847
Kunnen jullie me vertellen hoe ik te weten kan komen wat er in Nederland wel toegestaan is in diervoeding? Niet dat ik overtuiging nodig heb om aan vers te blijven, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik ben nl. momenteel een boek aan het lezen van een journaliste van The Guardian die undercover heeft gewerkt in o.a. kippenslachterijen in Engeland en waar voor menselijke consumptie afgekeurde kip naar de diervoederindustrie ging (dwz zou moeten gaan, maar het werd omgepakt en alsnog in de supermarkt in de aanbieding gegooid, maar dat is een heel ander verhaal :-X).
Zijn de verschillen in normen binnen Europa zo groot dan? Ik kan me bv. niet voorstellen dat multinationals per land een ander produktieproces zouden hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door