Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2336111
Hoi  :)

Ik ben Leonie, ik ben nieuw hier. Op het moment sta ik op de wachtlijst voor mijn eerste hondje. Ik ben me dus al lange tijd aan het voorbereiden en heb me ook een beetje in voer verdiept. Daarom lees ik hier ook al even mee.

Ik twijfel vooral tussen de verschillende merken vers voer.

Rodi: handige schrijven (100gram per dag zal voldoende zijn) / geen bot en wel graan
Smuldier: geen graan en goedkoop / geen bot en minder handige verpakking
Lotgering: wel bot en goedkoop / gedoe met bezorgen (en ik heb geen grote vriezer)
Energique: wel bot en handige schijfjes / wat duurder

Etc, etc, etc. Ben het perfecte voer dus nog niet tegengekomen. Het meeste is hier in de buurt overigens wel goed verkrijgbaar, dus dat is in elk geval een voordeel!
Door zazzkia
#2336130
Jelle is sinds afgelopen weekend aan de Darf Eko. Wij hebben daarvoor gekozen omdat het een compleet voer zonder granen is. Voor mij persoonlijk was het van belang dat het diervriendelijk geproduceerd vlees is en dat er dus geen troep bij ingespoten is.
Darf kost 17,00 per 5 kilo.
So far so good here  :D!
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2337298
Oja dat ziet er ook wel goed uit! Wel weer iets prijziger en mijn hondje zou dan waarschijnlijk met 1 zo'n stukje 2 dagen doen. Kan dat? Of is het dan te lang ontdooid?
Door M@rina
#2337815
Darf is inderdaad wat duurder maar ook veel beter van kwaliteit dan de merken die jij noemde en dat laat zich zien in de prijs. Darf is biologish vlees, bevat onderdelen van 4 diersoorten dus zonder synthtische toevoegingen en met een natuurlijke calciumbron, geen granen 10% groente.

Kwaliteit voor een redelijke prijs zou ik zeggen en mijn honden vinden het ook erg lekker, net als Tammenga en het huismerk van Versvoer
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2338548
Tja dat is wel waar, maar ik denk dat ik dat geld liever over hou voor bijvoorbeeld ziektekostenverzekering of iets dergelijks. Of misschien ga ik verschillende merken afwisselen (dat kan toch prima?).
Door M@rina
#2338792
Ik wil je nog even op je hart drukken dat er in een paar van de merken die jij noemt, geen natuurlijke calciumbron zit. Ik vind dat voor een pup toch wel heel erg belangrijk. Je pup zal die calcium nodig hebben.
Als je minder geld wilt uitgeven dan darf eko kijk dan een naar Tammenga.

En nog antwoord op je andere vraag, ja hoor je kan een kvv prima 2 dagen bewaten in de koelkast.
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2339508
Ja dat klopt, ik las al dat dat voor de pup belangrijk is. Daarom staat geen bot er ook als nadeel bij. Maar misschien zijn de merken wel geschikt als de hond wat ouder is. Tammenga ken ik nog niet echt, ga ik bekijken!
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2339525
Je moet er helaas wel voor 100 euro van bestellen. Verkooppunten zitten allemaal niet in de buurt. En de verpakkingen van 500gr lijken me ook lastig in gebruik. Wel jammer want verder ziet het er goed uit.
Door M@rina
#2339532
Misschien is er iemand op het forum die met je mee wil bestellen, gebeurt regelmatig. Je kan een oproepje doen in vraag en aanbod (bij de barf categorieën)
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2340795
Ik zit ook de denken aan Tinlo Barfmenu Compleet. Maar zijn die worsten dan echt 1000 of 500 gram en hoe doe je dat als je hondje maar 100 gram per dag eet?
Door Cupcake
#2340813
Je kan ze redelijk goed in (10) plakken snijden als je ze een klein beetje laat ontdooien. Dat lukt met de darfplakken trouwens nog makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2340822
Laat je ze dan een beetje ontdooien om ze daarna te snijden en weer (gedeeltelijk) in de diepvries te stoppen?

De darfplakken zijn ook kleiner he (ik geloof 250 gram?) dus dat zal sowieso minder werk zijn.
Door M@rina
#2340853
Darf zou ik niet eens gaan snijden de brokken zijn tussen de 200 en 250 gram dat houd je wel goed in de koelkast en tinlo is goedkoper per kilo en dan zou ik de rollen nadat ze uurtje uit de vriezer zijn in 5 plakken snijden. 1 portie verder laten ontdooien en de andere 4 porties in boterhamzakjes terug de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2341934
Ah ok, ik las ergens dat je het niet langer dan een dag in de koelkast kon bewaren ("het is namelijk rauw vlees!"), dat vond ik al vreemd.

Volgens mijn berekening leek Tinlo juist duurder dan Darf, maar ik ga even opnieuw rekenen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door