Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Andrea
#2335964
Hallo allemaal,

Eerst maar even voorstellen, ik ben Andrea en lees met veel interesse over Kvv en Barf.
Sinds 2 weken hebben wij een scheet van een pup, het is een Barbet, franse waterhond en nu 11 weken oud.
Hij heet Billy en zijn roots liggen in Zweden en Nederland. Pa woont hier en Ma is een Zweedse schone :)
Wat ik weet van zijn voeding is dat hij op Royal Canin zat/zit en eerst nog de brok gastro intestinal ivm diarree
wat hij heeft gehad op leeftijd van 8 weken, 4 dagen heeft dit geduurd. Nu heeft hij dus de puppybrok van Royal
canin maar na intensief lezen en speuren is me duidelijk dat dit meer vulling dan voeding is. Bij de dierenarts raadde
ze me toch een puppybrok aan. Ik zat zelf te denken aan kvv van haaksbarf of shaweca maar de dierenarts zei dat het niet
goed zou zijn voor zijn tanden om nu al kvv te gaan geven. Ik ben een leek wat betreft kvv  maar ik heb al veel gelezen
en Billy vorige week ook al eens een kippenvleugel gegeven en wat rundergehakt. Dat ging erin als zoete koek dit in tegenstelling tot
de brokken. Die moet ik nat maken wil hij er überhaupt van eten...


Nu heb ik 2 kleine zakjes Orijen brok bestelt, na veel lezen en zoeken komt deze brok toch het best naar voren in mijn ogen.
Eerst maar even kijken hoe Billy ze eet en hoe zijn ontlasting zal zijn voordat ik een grootverpakking ga bestellen.
Graag zou ik toch ook af en toe een kippennekje of vleugeltje willen voeren en bijv. 2 dagen in de week kvv.
Maar daarover lees ik dan weer dat brok absoluut niet samengaat met vers ivm verteren..
Jullie begrijpen, veel vragen en door de bomen geen bos meer! Zou ik kunnen combineren of kan het met deze brok ook niet.
Ik wil natuurlijk niet dat Billy weer diarree krijgt. Wat ik wel zeker weet is dat ik hem zo snel mogelijk van Royal canin af wil hebben!
Alvast bedankt voor de eventuele adviezen, visie in deze.