Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door westie
#282721
Hallo, Ik heb mijn hond Isis (9 maanden, 6kg, westie) sinds zondag in een keer volledig op Bibi gezet (kreeg daarvoor alleen RC sensitive). Ze is nu nog aan de diaree (beetje maar hoor). Hoe lang kan dit nog duren? ??? Verkoper Bibi zegt max. 3dagen en dan witte ontlasting. Die zijn nu voorbij. Ik dacht dat in een keer overschakelen misschien te veel was en wilde (ja, ik heb gelezen 8 uur tussen kvv en brokken) dan maar tijdelijk ook brokken geven. Deze weigerde ze. Ze was al niet zo gek op brokken, maar wat doe ik nu met die diaree? ??? Hebben jullie adviezen?
Rebecca
Laatst gewijzigd door westie op wo 16 mar 2005, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#282738
je zou okugest van vsm kunnen geven , is eigenlijk voor mensen maar helpt ook super bij de honden!! ;)
Door Lizzy
#282739
Hoe erg is niet zo erg?

Overigens is het niet abnormaal dat honden diarree hebben bij de overschakeling. En daarnaast is de natuurmix nog vrij vet, dus dat moet allemaal even wennen.

Terugschakelen naar brokken zou ik niet doen.

Ik zou zelf (als ik in jouw schoenen stond) even wat Okugest van VSM geven en probiotica bij reformwinkel of drogist ala De Tuinen gaan halen. Dit noemen de fabrikanten vaak acidophilus. Bijv. van het merk Akropharma. Of Solgar. Dit zou ik aan Isis geven. De Okugest zou ik een paar dagen geven en de Probiotica een paar weken.

Het voer moet echt goed op kamertemperatuur zijn want als het te koud is, dan kan dat ook diarree veroorzaken.

Als Isis nou over een paar dagen nog dunne ontlasting heeft, dan zou ik zelf overstappen naar eerst een andere smaak en als dat niet werkt een ander merk.
Door westie
#282771
Bedankt voor de info. Ga meteen uitproberen.
Misschien heb ik het inderdaad wel te koud gegeven (ontdooien in koelkast), direct uit koelkast. Ga ik eerst even uitproberen.
Groetjes Rebecca
Door Peet
#282774
Zolang het nog geen hoog-zomer is, ontdooi ik de Bibi en Cb altijd op de ijskast, niet er in.
Dan is het met etenstijd lekker op kamertemperatuur.

Beau zou ook acuut aan de dunne gaan van zo'n kouwe hap, denk ik ;)
Door westie
#284001
[quote="Peet"]
Zolang het nog geen hoog-zomer is, ontdooi ik de Bibi en Cb altijd op de ijskast, niet er in.
Dan is het met etenstijd lekker op kamertemperatuur.

Beau zou ook acuut aan de dunne gaan van zo'n kouwe hap, denk ik ;)
[/quote]

Het is nu ook over,
Bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door