Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fransbulletje
#2310295
De bullen krijgen hier de biologische carnibest maar om het af te wisselen nu een paar rollen Alaska meegenomen eend/fazant/konijn.
Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Wie voert het ook en wat vind je ervan?
#2310302
Ik vind het vrij duur, 19% BTW omdat de wortelen erdoor zitten en daarnaast dus maar 800 gram. Verder is Het exact Tinlo Barfmenu, bot% even hoog volgens mij dus gegarandeerd harde ontlasting hier. Ziet er prima uit verder, niets mis mee. Normaliter is fazant veel goedkoper dus ik vind het zonde om voor die prijs Alaska te kopen.
Door M@rina
#2310348
Naast dat ik het ook goed aan de prijs vond voor 800 gram vond ik het ook erg fijn gemalen... dat blieft Teun liever niet... hij houdt van stukjes in zijn eten.
Qua ontlasting geen problemen gehad, op tinlo ook niet.
Door fransbulletje
#2310441
Het is gewoon voor afwisseling, meestal krijgen ze drie dagen de CB bio en dan een dagje andere diersoort. Haaksbarf en Shaweca hebben ze ook wel eens gehad heeft hetzelfde botpercentage en geen problemen met de ontlasting.
Darf is eigenlijk het enige waar ze moeilijk van poepen, dat kan ik alleen geven half/half met de CB anders gaat het fout.
En duur...de CB bio kost 4,55 per kg of ik moet meer dan 30 kg CB bestellen dan wordt het voordeliger.
Alaska fazant is 3,50 per 800 gram en de eend en konijn 4.25 ......ach er zijn nog duurdere merken, als ze het er maar goed op doen vind ik het prima.
Door fransbulletje
#2311783
Vanmorgen hebben de heren de Alaska fazant gehad.
Ze vonden het heerlijk aten hun bak er bijna bij op  :biggrin2:
Vind het vlees er mooi uitzien en ruikt heel fris.
Als het er nu ook weer goed uitkomt is dit een lekkere afwisseling naast de Carnibest bio.
Door crutz
#2312809
toevallig vorige week bij de Kiezebrink een assortiments doos meegenomen om te proberen voor de pup. Vd week de eerste rol zalm geprobeerd, vond het wat fijn gemalen idd & de wroteltjes kwamen er de volgende dag (zoals verwacht) onverteerd uit bij de ontlasting, maar werk wel erg goed gegeven en de ontlasting was verder prima.
Door fransbulletje
#2312892
De fazant is prima gegaan, ze vinden het helemaal geweldig en vandaag kwam het er keurig uit. ( geen onverteerde wortelstukjes gezien ;) )
Maandag ga ik de konijn proberen en heb ook nog een rol eend.
Als afwisseling met de CB bio lijkt het me prima, even wat andere diersoorten rund/kip wordt ook eenzijdig.
#2313170
Bij ons kwam de groente er eerst ook onverteert uit maar nu niet meer. weet niet of dat misschien ook geleerd moet worden om te verteren. bij de fazant vond ik het enige nadeel dat je kon merken aan steentjes en graankorrels die ik tegenkwam dat de krop dus blijkbaar ook meegemalen wordt.

Jenny
#2314181
Erg tevreden over Alaska. Ontlasting prima, glanzende vacht, zelfs Buddy met doffe vacht en enorme haaruitval en nauwelijks nog een staart (na jaren verwaarlozing), ziet er weer stralend uit. Of dat enkel aan de voeding ligt, is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen.
Nadeel: de prijs. Boedha krijgt maar 600 g per dag, maar Buddy 1,2 kilo en dat betekent ruim 140 euro per maand. Daarom krijgt hij Alaska afgewisseld met Smuldier (60 euro per maand) en regelmatig een barfhap (vlees, kippenpoot, zalmkop). Daar doet hij het prima op.
#2315162
Naast wortel zit er ook biet in (vandaar vaak de rode kleur wat goed te zien is bij de fazant).

Het is inderdaad niet het goedkoopste, maar wel hele goede kwaliteit. Ze hebben nu ook naast de 800 gram ook 400 gram rollen (per 1 april hebben ze dit). En een nieuwe smaak: Skin & Coat. Ik kan daar verder nog niets over vertellen (staat ook niets op de site over). Maar ik ben er benieuwd naar haha!
Door chiva
#2315511
De skin & coat van Alaska bevat ,40% sardines, eendenvlees, eendenkarkas, schapenvet en groentenmix.
Heb hem nu sinds een kleine  2 maanden liggen en valt hier in de smaak.
Ziet er overigens net zo goed uit als de rest van de smaken van  Alaska.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door