Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inni
#2291143
Berre heeft tegenwoordig altijd honger, hij krijgt nu 4 maaltijden per dag, 4 -4.30h, 10.30-11h, 16.30-17h, 22.30-23h (3x25gr en 't laatste nog 10-15gr) Nu loopt hij vooral 's avonds rond 20h te zeuren en te keffen om eten, grotere porties geven is geen oplossing want blijkbaar kan z'n maag (of pancreas??) dat niet aan. Nog meer maaltijden??........ik zit nu al gebonden aan die voertijden.

Nu zou ik gemalen eendenekken en eendenborst (eendennekken eerst goed platkloppen met een zware hamer) in balletjes of blokjes willen drogen zodat ik hem die tussendoor kan geven??  hoe gaat 't dan met 't bot?? (Berre verteerd zo goed als geen bot) is gedroogd bot niet nog veel moeilijker verteerbaar???

alvast bedankt voor de info.
Door nienk
#2291367
Verdraagt Berre groentes? dat vult ook lekker. je kan een  groentemix maken en bij zijn maaltijden geven, of 's avonds op zo'n hongermomentje een rauwe wortel geven ofzo.


eet Berre alleen eend? eend droogt namelijk niet zo heel vlot doordat het behoorlijk vet is.
Door inni
#2291962
[quote="nienk"]
Verdraagt Berre groentes? dat vult ook lekker. je kan een  groentemix maken en bij zijn maaltijden geven, of 's avonds op zo'n hongermomentje een rauwe wortel geven ofzo.


eet Berre alleen eend? eend droogt namelijk niet zo heel vlot doordat het behoorlijk vet is.
[/quote]

Hij verdraagt niks plantaardig en voorlopig is er ook nog niks waarop hij kan kauwen. Ik zou hem graag iets geven waar hij zo af en toe wat kan van nemen (wat ook met 't oog op de warmere dagen kan blijven staan) en waaraan hij wat meer werk heeft. Nu krijgt hij tussendoor wel enkele grammen gegaard lamshart maar daarvan kan ik ook niet veel geven.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2292041
[quote="inni"]
Berre heeft tegenwoordig altijd honger, hij krijgt nu 4 maaltijden per dag, 4 -4.30h, 10.30-11h, 16.30-17h, 22.30-23h (3x25gr en 't laatste nog 10-15gr) Nu loopt hij vooral 's avonds rond 20h te zeuren en te keffen om eten, grotere porties geven is geen oplossing want blijkbaar kan z'n maag (of pancreas??) dat niet aan. Nog meer maaltijden??........ik zit nu al gebonden aan die voertijden.

Nu zou ik gemalen eendenekken en eendenborst (eendennekken eerst goed platkloppen met een zware hamer) in balletjes of blokjes willen drogen zodat ik hem die tussendoor kan geven??  hoe gaat 't dan met 't bot?? (Berre verteerd zo goed als geen bot) is gedroogd bot niet nog veel moeilijker verteerbaar???

alvast bedankt voor de info.
[/quote]

Ik weet ff niet wat voor hond Berre is en hoe oud. Vind het hele kleine beetjes, maar ik ben natuurlijk grote honden gewent.
Maar ik zou toch proberen om de eerste maaltijd wat later te geven en de laatste maaltijd juist wat meer.
En evt die 25 gram langzaam opbouwen naar 30 gram en dan misschien naar 35 dan kan je misschien naar 3 maaltijden per dag.
Tenzij je natuurlijk s'morgens om 4 u er echt uit moet.  :-\
En probeer zijn eten eens in een kong te doen is ie er ook al langer mee bezig.
Door inni
#2292089
[quote="Thea"]
Ik weet ff niet wat voor hond Berre is en hoe oud. Vind het hele kleine beetjes, maar ik ben natuurlijk grote honden gewent.
Maar ik zou toch proberen om de eerste maaltijd wat later te geven en de laatste maaltijd juist wat meer.
En evt die 25 gram langzaam opbouwen naar 30 gram en dan misschien naar 35 dan kan je misschien naar 3 maaltijden per dag.
Tenzij je natuurlijk s'morgens om 4 u er echt uit moet.  :-\
En probeer zijn eten eens in een kong te doen is ie er ook al langer mee bezig.
[/quote]

't Is een Maltezer van 3kg-3,100kg bijna 6j, als z'n maag langer dan 6u leeg is krijgt hij problemen, is heel gevoelig: verdraagt absoluut geen kip en niks van graan, verteerd geen plantaardige zaken (die komen er in een dikke, geel-groenige slijmlaag verpakt terug uit met daarachter diarree).......'t is eigenlijk teveel om op te noemen. Hij had enkele weken geleden een hele slechte periode waarbij z'n pancreas niet goed werkte maar nu hij op magerdere eend-kvv staat gaat 't redelijk goed (wel moeten z'n kalium en calcium waardes dringend omhoog).  Hij eet voor 't eerst in z'n leven al 4 weken echt goed en graag maar omdat 't voeren van hem al jaren zo'n gedoe is en ik wil vermijden dat ik hem binnenkort op 5maaltijden heb staan dacht ik om een soort  brokjes te maken die ik hem dan af en toe (ook als beloning) zou kunnen toestoppen.
Door nienk
#2292092
je kan ook proberen  om de kvv te drogen. in plakken uitsmeren op bakpapier, dat dan drogen totdat je het er makkelijker af kan halen. die plakken in repen snijden en dan nog weer verder drogen.

waarom krijgt hij eigenlijk eend? als hij het beter doet op een magere variant, dan zou dat betekenen dat ie moeite heeft met vettigheid. kan je dan niet beter een magere diersoort gaan voeren?

het eten in een Kong stoppen is ook een goed idee! hij is er dan langer mee bezig, dikke kans dat hij dan meer/langer tevreden is en omdat hij langzamer eet zijn buik het ook beter kan verteren.

succes met Berre!
Door inni
#2292187
[quote="nienk"]
je kan ook proberen  om de kvv te drogen. in plakken uitsmeren op bakpapier, dat dan drogen totdat je het er makkelijker af kan halen. die plakken in repen snijden en dan nog weer verder drogen.

waarom krijgt hij eigenlijk eend? als hij het beter doet op een magere variant, dan zou dat betekenen dat ie moeite heeft met vettigheid. kan je dan niet beter een magere diersoort gaan voeren?

het eten in een Kong stoppen is ook een goed idee! hij is er dan langer mee bezig, dikke kans dat hij dan meer/langer tevreden is en omdat hij langzamer eet zijn buik het ook beter kan verteren.

succes met Berre!
[/quote]

Eend is hetgene waar hij 't goed op doet, we probeerden al zoveel.
Met een kong weet hij zich geen raad, hij zit erbij te kijken, snuffelt 's en gaat weg en de kong ligt uren later nog steeds onaangeroerd. ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2292409
Eerst aan de buitenkant wat smeren en heel los wat in het gaatje stoppen. heeft ie dat door wat meer en zo steeds ook wat strakker.
Hoewel ik denk met 25 gram kan het er niet strak in ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door