Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna
#3342486
Hallo,

Ik heb me laatst laten overtuigen om eens een huismerk KVV te proberen. Ik kreeg ook een foldertje mee, maar daaruit valt niet af te leiden waar het gemaakt wordt.

Dit zijn de soorten (zoals beschreven in het foldertje):
- Vis compleet (15% verse zalm, 20% verse paling en 65% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Rund compleet (100% vers rundvlees): 60% spiervlees, 20% orgaanvlees en 20% kraakbeen.
- Eend compleet (100% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Paard compleet (80% vers paardenvlees en 20% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Pens mix (90% verse runderpens en 10% vers kippenvlees).
- Geit compleet (50% vers geitenvlees en 50% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Lam compleet (100% vers lamsvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Konijn compleet (100% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Kip compleet (100% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.

Deze soorten bestaan in 1kg- en halve kg-verpakkingen. Voor 1kg kip, vis en rund betaalde ik resp. €2,90, €3,10 en €3,25.

Weet iemand meer over dit voer? Over de herkomst ervan en de kwaliteit van de bestanddelen? Wat zijn de ervaringen hiermee?

Alvast bedankt,

Anna.
Door Lizzy
#3342501
Anna schreef:Hallo,

Ik heb me laatst laten overtuigen om eens een huismerk KVV te proberen. Ik kreeg ook een foldertje mee, maar daaruit valt niet af te leiden waar het gemaakt wordt.

Dit zijn de soorten (zoals beschreven in het foldertje):
- Vis compleet (15% verse zalm, 20% verse paling en 65% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Rund compleet (100% vers rundvlees): 60% spiervlees, 20% orgaanvlees en 20% kraakbeen.
- Eend compleet (100% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Paard compleet (80% vers paardenvlees en 20% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Pens mix (90% verse runderpens en 10% vers kippenvlees).
- Geit compleet (50% vers geitenvlees en 50% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Lam compleet (100% vers lamsvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Konijn compleet (100% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Kip compleet (100% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.

Deze soorten bestaan in 1kg- en halve kg-verpakkingen. Voor 1kg kip, vis en rund betaalde ik resp. €2,90, €3,10 en €3,25.

Weet iemand meer over dit voer? Over de herkomst ervan en de kwaliteit van de bestanddelen? Wat zijn de ervaringen hiermee?

Alvast bedankt,

Anna.
Da's toch best gek? Huismerken zijn toch altijd merken van een huis? Albert Heijn huismerk, Jumbo huismerk.
Of Joop Huismerk zit Kivo ontzettend na te apen of dit is het huismerk van Kivo. Neem nou de Vis Compleet van Kivo:

Verhouding
Deze complete maaltijd bestaat voor 15% uit verse zalm, 20% uit verse paling en voor 65% uit vers kippenvlees.
Deze combinatie wordt samengesteld uit:
- 65% spiervlees
- 20% orgaanvlees
- 15% bot.

====

Ik zou Kivo bellen en navragen hoe dit zit.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3342504
Lizzy schreef:Da's toch best gek? Huismerken zijn toch altijd merken van een huis? Albert Heijn huismerk, Jumbo huismerk.
Is helemaal niet raar hoor. AH heeft bijvoorbeeld zelf echt geen fabriek. Dat wordt gewoon door een ander fabrikant gemaakt.
Winkelketens plegen de fabrikant van hun huismerken zo veel mogelijk geheim te houden.
Zie ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Huismerk_(product)

Dus dat Kivo achter een "huismerk" zit lijkt mij helemaal niet zo raar. Overigens denk ik niet dat Kivo zelf hier uitspraken over zal doen i.v.m. de geheimhoudingsafspraken met de winkelier hierover.
Door Lizzy
#3342535
Rik01 schreef:Is helemaal niet raar hoor. AH heeft bijvoorbeeld zelf echt geen fabriek. Dat wordt gewoon door een ander fabrikant gemaakt.


Zie ook https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Huismerk_(product)

Dus dat Kivo achter een "huismerk" zit lijkt mij helemaal niet zo raar. Overigens denk ik niet dat Kivo zelf hier uitspraken over zal doen i.v.m. de geheimhoudingsafspraken met de winkelier hierover.
Ik denk dat ik me niet helemaal goed heb uitgedrukt. Dit is gewoon een huismerk en niemand schijnt te weten van wie het een huismerk is. En da's dus precies wat ik bedoel. Albert Heijn heeft een huismerk en dat heet AH huismerk. Jumbo heeft een huismerk en dat heet Jumbo huismerk. Dit is een huismerk. En mijn vraag is dus "huismerk van wie dan??".
Gebruikersavatar
Door pluk
#3342541
Rik01 schreef:Geen idee hoor, maar vergelijk de ingredienten eens met Kivo.

https://www.kivopetfoodnoord.nl/versvoer

Die lijken verdacht veel op elkaar en goede kans dat er achter een "huismerk" gewoon een bekende fabrikant zit.

https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/kivo/

(Voor ervaringen met een huismerk is het natuurlijk wel handig de naam van dat huismerk te noemen ;) )
Inderdaad Kivo. Smaken en verhoudingen zijn gelijk.
Kivo draait dit waarschijnlijk gewoon voor ze, verpakking van het "huismerk" er om en klaar.

Zo is de Oervoer kvv gelijk aan Alroda (want dan eigenlijk weer van Darf is).
Door Lizzy
#3342544
pluk schreef:Inderdaad Kivo. Smaken en verhoudingen zijn gelijk.
Kivo draait dit waarschijnlijk gewoon voor ze, verpakking van het "huismerk" er om en klaar.

Zo is de Oervoer kvv gelijk aan Alroda (want dan eigenlijk weer van Darf is).
Maar de vraag is dus "wie is ZE?". Tenminste, de mijne :biggrin2:
Door Anna
#3342780
Hee ja, dat lijkt verdacht veel op Kivo. ;-) Bedankt voor jullie snelle reacties! Hopelijk mag ik ervan uitgaan dat het inderdaad gewoon Kivo is en niet een tweederangsvoer gemaakt door de fabrikant van Kivo.

Ik probeer bij gelegenheid (de volgende keer in de winkel) te weten te komen voor wie dit voer precies wordt gemaakt. Ik vond het in een dierenspeciaalzaak in België, ik neem aan dat het niet enkel voor die ene winkel wordt gemaakt. In de folder en op de verpakking staat niet van wie dit huismerk is, zelfs niet dat het een huismerk is.

Ik overweeg dit huismerk (voorlopig valt het in de smaak) af te wisselen met Carnibest wat ik meestal geef (maar heel duur geworden) en Duck wat ik af en toe geef, tenzij het huismerk van veel mindere kwaliteit is.

Groetjes,

Anna.
Door Lizzy
#3342794
Ik zou dan toch eerst even op onderzoek uit gaan en dan pas besluiten of je dit gaat geven. Je kunt Kivo bellen en vragen of zij een huismerk maken? (omdat er een huismerk bestaat met exact dezelfde ingredienten als Kivo zelf).
Door hannabelgje
#3342796
Anna schreef:Hee ja, dat lijkt verdacht veel op Kivo. ;-) Bedankt voor jullie snelle reacties! Hopelijk mag ik ervan uitgaan dat het inderdaad gewoon Kivo is en niet een tweederangsvoer gemaakt door de fabrikant van Kivo.

Ik probeer bij gelegenheid (de volgende keer in de winkel) te weten te komen voor wie dit voer precies wordt gemaakt. Ik vond het in een dierenspeciaalzaak in België, ik neem aan dat het niet enkel voor die ene winkel wordt gemaakt. In de folder en op de verpakking staat niet van wie dit huismerk is, zelfs niet dat het een huismerk is.

Ik overweeg dit huismerk (voorlopig valt het in de smaak) af te wisselen met Carnibest wat ik meestal geef (maar heel duur geworden) en Duck wat ik af en toe geef, tenzij het huismerk van veel mindere kwaliteit is.

Groetjes,

Anna.
Er zal toch wel iets van een naam op staan en gegevens waar het gemaakt wordt? Een telefoonnummer voor klachten en/of vragen enz?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3342946
Anna schreef:Hallo,

Ik heb me laatst laten overtuigen om eens een huismerk KVV te proberen. Ik kreeg ook een foldertje mee, maar daaruit valt niet af te leiden waar het gemaakt wordt.

Dit zijn de soorten (zoals beschreven in het foldertje):
- Vis compleet (15% verse zalm, 20% verse paling en 65% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Rund compleet (100% vers rundvlees): 60% spiervlees, 20% orgaanvlees en 20% kraakbeen.
- Eend compleet (100% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Paard compleet (80% vers paardenvlees en 20% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Pens mix (90% verse runderpens en 10% vers kippenvlees).
- Geit compleet (50% vers geitenvlees en 50% vers eendenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Lam compleet (100% vers lamsvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Konijn compleet (100% vers konijnenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.
- Kip compleet (100% vers kippenvlees): 65% spiervlees, 20% orgaanvlees en 15% bot.

Deze soorten bestaan in 1kg- en halve kg-verpakkingen. Voor 1kg kip, vis en rund betaalde ik resp. €2,90, €3,10 en €3,25.

Weet iemand meer over dit voer? Over de herkomst ervan en de kwaliteit van de bestanddelen? Wat zijn de ervaringen hiermee?

Alvast bedankt,

Anna.
Als je niet weet waar de kvv vandaan komt denk ik niet dat iemand iets over de kwaliteit kan zeggen of er ervaringen mee heeft en die kan delen. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel huismerken.

Een enkelvoudige kvv kan nooit compleet zijn. ( Tenzij er een compleet dier in die rol zit en dat is dus niet het geval).
Daarnaast zijn een aantal van de kvv's niet enkelvoudig al doet de naam anders vermoeden.

Het botpercentage geeft geen info over het calciumgehalte. Je weet niet welk soort bot (rug, nek, rib, poten) gebruikt is. Of dat het bot kaal is of bevleesd. Er zit overal maar 15% in dus heb je de neiging te denken dat het om kaal bot gaat. Maar dat weet je dus niet zeker. Zonder calciumgehalte kan je daar niet veel mee.

Ik vind dus dat er op kvv behalve de herkomst en de verhoudingen ook informatie behoort te staan over de voedingswaarde: vetgehalte, eiwitgehalte, calciumgehalte, dat soort zaken. Zonder die info koop ik geen kvv.
Door Anna
#3343599
Ik kreeg dit antwoord van Kivo:

Wij zijn Kivo en we produceren ons eigen merk “Kivo”
We produceren ook privatelabel producten voor andere bedrijven.
De kwaliteit is altijd goed, een privatelabel kan een andere samenstelling hanteren dan wij doen of dezelfde aanhouden.
Door Lizzy
#3343723
Maar de grote vraag is toch of dit huismerk eronder valt? En daar heb je dan helaas geen antwoord op gekregen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door