Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Veerle en Billy
#3334417
Hallo

 

Wij hebben een 13 weken oude Border Collie, een reutje, Billy. Bij de fokker kreeg hij Duck Dynamiek Compleet als voer en wij geven hem dit nu nog steeds. Hij weegt nu ongeveer 8 kilo (is denk ik aan de magere kant of net goed?). Hij krijgt nu 500 gram Duck verspreid over 4 maaltijden. Sommige dagen krijgt hij 2 of 3 maaltijden kvv en de andere maaltijd(en) persbrok van Naturis. Dit omdat mijn man niet zo overtuigd is/was (?) van kvv en hij zeker wou zijn dat Billy ook korrels zou eten voor als we hem meenemen op vakantie of we eens geen kvv in huis hebben, vergeten uit te ontdooien, … ook de oppas die we af en toe inschakelen geeft niet graag kvv. Zowel zijn kvv als zijn korrels eet hij trouwens met veel smaak op. Verder krijgt hij ook iedere dag wel iets om te kauwen: een gepofte varkensneus, een bullepees, of een staafje van gepofte runderhuid. Als hij persbrok eet doe ik er sinds deze week een beetje zalmolie bij.

Ik heb nu echter geen flauw idee of mijn hond hiermee de nodige voedingstoffen binnenkrijgt?

Is het ook goed als ik vanaf nu hem 1 keer per week een eitje geef bij zijn kvv? En is het nodig om hem wat extra groenten bij te geven zo nu en dan?

Is het OK om steeds Duck te geven (ik heb al afgewisseld tussen dynamic, excellent en rund compleet) of geef ik af en toe ook beter eens een ander merk? Raw4dogs is ook beschikbaar in de winkel waar ik het nu koop, en ik denk ook Alaska? Want in boekje van Duck stond dat het beter is niet af te wisselen, maar dat is misschien vanuit hun oogpunt en niet dat van de hond ;-)

Is de brok die hij krijgt OK of schaf ik me beter een andere zak aan als hij op is?

 

Alvast bedankt voor de info!
Door Mijati
#3334423
Verschillende merken kvv kun je gewoon afwisselen. Duck is alleen niet de beste. Van de genoemde merken is, in mijn ogen, Rawdogs en Alaska. Er zijn ook veel webshops die goede merken kvv verzenden/bezorgen.

Let wel op dat je tussen brokjes en kvv zeker 8 uur laat zitten. Dit is beter voor de vertering.
Door Lizzy
#3334540
Veerle en Billy schreef:Hallo

 

Wij hebben een 13 weken oude Border Collie, een reutje, Billy. Bij de fokker kreeg hij Duck Dynamiek Compleet als voer en wij geven hem dit nu nog steeds. Hij weegt nu ongeveer 8 kilo (is denk ik aan de magere kant of net goed?). Hij krijgt nu 500 gram Duck verspreid over 4 maaltijden. Sommige dagen krijgt hij 2 of 3 maaltijden kvv en de andere maaltijd(en) persbrok van Naturis. Dit omdat mijn man niet zo overtuigd is/was (?) van kvv en hij zeker wou zijn dat Billy ook korrels zou eten voor als we hem meenemen op vakantie of we eens geen kvv in huis hebben, vergeten uit te ontdooien, … ook de oppas die we af en toe inschakelen geeft niet graag kvv. Zowel zijn kvv als zijn korrels eet hij trouwens met veel smaak op. Verder krijgt hij ook iedere dag wel iets om te kauwen: een gepofte varkensneus, een bullepees, of een staafje van gepofte runderhuid. Als hij persbrok eet doe ik er sinds deze week een beetje zalmolie bij.

Ik heb nu echter geen flauw idee of mijn hond hiermee de nodige voedingstoffen binnenkrijgt?

Is het ook goed als ik vanaf nu hem 1 keer per week een eitje geef bij zijn kvv? En is het nodig om hem wat extra groenten bij te geven zo nu en dan?

Is het OK om steeds Duck te geven (ik heb al afgewisseld tussen dynamic, excellent en rund compleet) of geef ik af en toe ook beter eens een ander merk? Raw4dogs is ook beschikbaar in de winkel waar ik het nu koop, en ik denk ook Alaska? Want in boekje van Duck stond dat het beter is niet af te wisselen, maar dat is misschien vanuit hun oogpunt en niet dat van de hond ;-)

Is de brok die hij krijgt OK of schaf ik me beter een andere zak aan als hij op is?

 
Alvast bedankt voor de info!
Van brokken hebben wij hier geen verstand. Daar zijn andere fora voor. Beter voer je helemaal geen brok (en als je op vakantie gaat en je perse brok wilt voeren: voer je toch in de vakantie brok? Ik eet in de vakantie veel patat en pizza. Dat eet ik ook niet standaard 3 keer per week omdat ik dat in de vakantie veel eet). Ik zou dus zoveel mogelijk KVV voeren en liefst zelfs nog verschillende merken. Brok heeft je hond niet nodig en zonder brok ziet je menu er prima uit. Twee keer per week een rauw eitje met schil is hartstikke prima en restjes groenten is ook prima.
Door Veerle en Billy
#3335552
Bedankt voor de info!
Ondertussen staat Billy zo goed als volledig op kvv. Krijgt hij 1 rauw eitje per week (nog geen 10 kilo) en geregeld groenten.
Ik heb Duck eens afgewisseld met raw4dogs kip en nu heb ik degomeat (BE). Daarvan heb ik nu puppy, lam, eend, konijn, en kalkoen/makreel. Ik wissel af, maar de kalkoen/makreel krijgt hij maar 1 keer per week 1 portie.
Persoonlijk bevalt de degomeat me beter dan Duck maar ik weet niet of het voor de hond beter is?
Ik zal sowieso nog wel wat afwisselen met duck en raw4dogs.
Door sonia
#3335715
Denk dat je beter Duck uitmuntend geeft, is meer geschikt voor pups, dit staat op hun site
Geschikt voor alle honden, ongeacht hun leeftijd, ras of grootte. Duck Uitmuntend Compleet wordt bijzonder aanbevolen voor werkende honden en pups.

De Dynamic word dikwijls gebuikt om honden te laten afvallen, vetgehalte is heel laag, ik zou deze dus nooit geven aan een opgroeiende pup
Gebruikersavatar
Door pluk
#3335728
Veerle en Billy schreef:Bedankt voor de info!
Ondertussen staat Billy zo goed als volledig op kvv. Krijgt hij 1 rauw eitje per week (nog geen 10 kilo) en geregeld groenten.
Ik heb Duck eens afgewisseld met raw4dogs kip en nu heb ik degomeat (BE). Daarvan heb ik nu puppy, lam, eend, konijn, en kalkoen/makreel. Ik wissel af, maar de kalkoen/makreel krijgt hij maar 1 keer per week 1 portie.
Persoonlijk bevalt de degomeat me beter dan Duck maar ik weet niet of het voor de hond beter is?
Ik zal sowieso nog wel wat afwisselen met duck en raw4dogs.
Gewoon lekker afwisselen! Verschillende merken en verschillende smaken.
Duck heeft vooral varianten met rund, maar ook met lam of kip. Dus varieer daar ook zeker in. Op zich kun je gewoon alle smaken geven.
Raw4dogs heeft dan weer wild (game), die zou ik ook zeker opnemen in het menu.
En verder de verschillende smaken van Degomeat.
En als Duck je echt niet bevalt dan zou je daar een ander merk voor in de plaats kunnen zoeken.
Door Veerle en Billy
#3335749
Voldoende afwisselen dus, ik zal het onthouden.

Ik heb de indruk dat zijn ontlasting soms wat te hard is, hij moet er alleszins soms veel moeite voor doen. Iemand een tip hoe ik dat kan verhelpen?
Bedankt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3335750
Veerle en Billy schreef:Voldoende afwisselen dus, ik zal het onthouden.

Ik heb de indruk dat zijn ontlasting soms wat te hard is, hij moet er alleszins soms veel moeite voor doen. Iemand een tip hoe ik dat kan verhelpen?
Bedankt!
Wat moeite is op zich niet erg. Maar t moet niet ongemakkelijk of pijnlijk worden natuurlijk.
Heb je zelf ook gevoeld of t echt hard is?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335754
Veerle en Billy schreef:Voldoende afwisselen dus, ik zal het onthouden.

Ik heb de indruk dat zijn ontlasting soms wat te hard is, hij moet er alleszins soms veel moeite voor doen. Iemand een tip hoe ik dat kan verhelpen?
Bedankt!
Kan je eens bijhouden welke kvv je de dag ervoor gegeven hebt?
Wss is dat steeds dezelfde en dan zou je daar iets bij kunnen geven om het te verhelpen. Meestal geef je best wat spiervlees bij omdat er doorgaans al meer dan genoeg orgaan in kvv zit. Maar je zou ook die dag deels die kvv vervangen door een kvv waar hij net erg gemakkelijk van kan gaan. Of een visje bijvoeren als je dat nog niet te vaak in je kvv voert.
Op voorwaarde dat het echt te hard is natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door