Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door Thea
#2522053
Hier ook intresse in paard.
En idd ik vind het wel een dubbel gevoel geven.
Om een gezond dier wat mss altijd iemands maatje is geweest te slachten voor onze honden :-\
Maar idd om ze te slachten en dan eigenlijk niet te gebruiken is natuurlijk nog veel erger
Door bellabeest
#2522479
ik heb denk ik ook wel interesse in paard
al staat het idee me op dit moment nog ff tegen
heb zelf ook een paard en moet er niet aan denken hem weg te moeten doen en te weten dat hij hondenvoer wordt.
dus dat moet ik nog ff van me afzetten.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2522534
Hier ook interesse in paard, maar wat een verhalen erachter... Daar word ik dan ook weer verdrietig van. Maar toch vind ik het dan beter dat de slacht dan nog een functie heeft dan alleen maar van een paard afkomen en vernietigen. The circle of life. Maar oei, het is wel hard voor die eigenaren die dat moeten beslissen.
Door Chunga
#2522536
Schildwolde is een aardig stukje rijden (ca 2,5u vanaf Alphen a/d Rijn).
Heb het vorig weekend gereden namelijk. (voor familiebezoek in Grunn  ;))

De runderproducten zijn superkwaliteit.  :D
Door Jantina
#2522837
Ik heb hier absoluut geen interesse in en mag me er ook niet mee bemoeien, maar ik hoop wel dat jullie heel eerlijk gaan zijn naar die eigenaren toe. Een pony die voor 20 Euro op MP staat, staat daar meestal om voor dit lage bedrag nog ergens een goed leven te krijgen, en niet als slachtvee... :-\
Door Jasmin
#2522899
Hier ook een paardenliefhebber. Triest inderdaad, maar heel gewoon in Nederland. De meeste paarden worden niet oud. Er zijn er maar een paar die hun oude dag mogen beleven. Gewoon omdat ze te duur zijn in onderhoud en omdat ze, als ze nog redelijk jong zijn nog wat opbrengen bij de vilder. Oud paardenvlees is taai. Er zijn zelfs veel handelaren die oudere veulens opkopen voor de slacht. Dat vind ik pas echt zielig, die hebben nog geen leven gehad.

Maar ik ben ook een realist, en vind paardenvlees heel geschikt voor mijn honden. Mensen eten het toch bijna niet (niet lekker), dus is het zonde van dat mooie vlees.

Dus, Viv, ik hou me aanbevolen en ik wil je ook komen helpen, mocht dat nodig zijn, hoor. Ik draai mijn hand ook nergens meer voor om tegenwoordig. (Hoewel ik wel hoop dat het in stukken is en niet meer zo herkenbaar).  :-\
Door nikèdog2000
#2522952
ik heb even gebeld met de paardenslager
ik krijg morgen een paket van 10 kilo
dan kijk ik of het mooi mager paardenvlees is
en dan laat ik het hier weten
hij had het over 3,25 per kilo
als julie dat te duur vinden dan gaat het over
Door TessaThomas
#2522969
Vivianneb schreef: Nou je moet geen slager maar een slachter hebben en eigenlijk met een aantal mensen een paard voor de slacht kopen (die zijn tussen de 50 en 100 euro heb ik ze al voorbij horen komen - slachtkosten erbij en dan zijn we het voordeligst uit. Als je er een slager tussen hebt zitten dan betaal je ook zijn loon erbij.... en dat maakt het meteen duur..
Uitbenen ed dat kan ik desnoods ook nog wel zelf doen.. als ie in grove stukken is dan zijn we al een heel eind (had dit 6 jaar geleden aan me gevraagd en ik had je voor gek verklaard, maar ik sta hier vanalles te plukken en te ontleden tegenwoordig hahahaha).

Of is dit een idioot idee? ::)
Veel paarden gaan naar het buitenland als ze voor de slacht verkocht worden. Je moet goed opletten wat er in het paspoort staat, want met sommige medicatie mogen ze niet opgegeten worden ;) Soms zelfs niet eens geslacht

De paarden zijn nu zo goedkoop, doordat er heel veel aanbod en weinig vraag is. Daarom is ook de slachtprijs laag.(wat het dus oplevert) Er zijn veel mensen de fout in gegaan doordat de prijzen laag waren, alleen de stallingskosten en alles eromheen wordt steeds duurder.

Mijn eigen paarden zijn altijd ingeslapen en niet geslacht, ik voer ook geen paard, maar het is wel een idee voor jullie.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door