Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Gebruikersavatar
Door Monique77
#2521797
Vivianneb schreef: Nou je moet geen slager maar een slachter hebben en eigenlijk met een aantal mensen een paard voor de slacht kopen (die zijn tussen de 50 en 100 euro heb ik ze al voorbij horen komen - slachtkosten erbij en dan zijn we het voordeligst uit. Als je er een slager tussen hebt zitten dan betaal je ook zijn loon erbij.... en dat maakt het meteen duur..
Uitbenen ed dat kan ik desnoods ook nog wel zelf doen.. als ie in grove stukken is dan zijn we al een heel eind (had dit 6 jaar geleden aan me gevraagd en ik had je voor gek verklaard, maar ik sta hier vanalles te plukken en te ontleden tegenwoordig hahahaha).

Of is dit een idioot idee? ::)
Ik vind het geen idioot idee !! Nogmaals, ik wil ook best helpen met aanschaf en/of uitbenen enzo, maar misschien een stomme vraag maar kan je elk paard zomaar gebruiken ?
Door *Marieke*
#2521800
Monique77 schreef: Ik vind het geen idioot idee !! Nogmaals, ik wil ook best helpen met aanschaf en/of uitbenen enzo, maar misschien een stomme vraag maar kan je elk paard zomaar gebruiken ?
I'm in too!! Als zoiets doorgaat, en ook bereid te helpen delen/portioneren/uitbenen...
Door Vivianneb
#2521803
Elk paard kan volgens mij, ik ga mijn schoonzusje eens aan haar mouw trekken.. trieste nu is eigenlijk dat er een hoop gezonde paarden gewoon op de hoop belanden - vlees is te duur voor mensen - paard is te duur om te houden.. dus ze weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten..
Principieel ben ik tegen het slachten van gezonde paarden voor luxe vlees als er ook alternatieven zijn, maar zo op de grote hoop is helemaal zonde van het paard.

Als je me wil helpen tegen die tijd Monique, lijkt me gezellig!
Door Breeze
#2521805
Vivianneb schreef: Elk paard kan volgens mij, ik ga mijn schoonzusje eens aan haar mouw trekken.. trieste nu is eigenlijk dat er een hoop gezonde paarden gewoon op de hoop belanden - vlees is te duur voor mensen - paard is te duur om te houden.. dus ze weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten..
Principieel ben ik tegen het slachten van gezonde paarden voor luxe vlees als er ook alternatieven zijn, maar zo op de grote hoop is helemaal zonde van het paard.

Als je me wil helpen tegen die tijd Monique, lijkt me gezellig!
Ben ik blij dat ik niet de enige ben die dat gevoel heeft. Begon al te twijfelen of ik iets vegetarisch in me heb zitten. Ook bij andere hele dieren die aangeboden woren heb ik gewoon moeite omdat ik het zielig vind

Breeze
Gebruikersavatar
Door Manon
#2521807
Berna schreef: Ben wel benieuwd waar dat dan is.......heb igg wel interesse over een tijdje :D
Ik hoorde het een tijdje terug, maar dat was wel verouderde info denk ik als jij er niks van weet (aangezien jij er woont..).
Mij werd het door een man verteld, maar die zei zelf ook dat hij er een jaar of 2 terug voor het laatst geweest was.
Ik ben nu zelf ook benieuwd geworden; als ik hem weer zie vraag ik het!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2521810
Vivianneb schreef: Elk paard kan volgens mij, ik ga mijn schoonzusje eens aan haar mouw trekken.. trieste nu is eigenlijk dat er een hoop gezonde paarden gewoon op de hoop belanden - vlees is te duur voor mensen - paard is te duur om te houden.. dus ze weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten..
Principieel ben ik tegen het slachten van gezonde paarden voor luxe vlees als er ook alternatieven zijn, maar zo op de grote hoop is helemaal zonde van het paard.

Als je me wil helpen tegen die tijd Monique, lijkt me gezellig!
Dat is ook heel erg triest ... Maar denk dat er beter een aantal honden van gevoerd kunnen worden dan dat ze gewoon op de stapel komen en voor niets sterven en idd op de grote hoop belanden :'(

Edit, na het zien van al die paarden op de advertentie heb ik al geen trek meer in cake ... Wat verschrikkelijk dat al die paarden weg moeten eigenlijk he :'(
Laatst gewijzigd door Monique77 op za 24 nov 2012, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Vivianneb
#2521817
Je kan een showpaard jong nog kopen voor 500 .. ze fokken er nog mee zoals in de goede jaren, maar er is geen markt meer.. en met zoiets als met paarden houdt het dan heel snel op..
Door Vivianneb
#2521934
job schreef: Pony's voor 20 euro's, komen nog slachtkosten bij maar dat moet rendabel zijn lijkt me?
Lijkt mij ook wel... even rondneuzen her en der.. steek ik mijn neus tenminste nog eens in andere zaken..
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door