Mag weg

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Floris24
2-sterren

Re: November: Diverse hert orgaan + vlees/ gewei toegevoegd zie pagina 2; wild, Konijn, Gevogelte, diverse KVV, Eend, Vi

Berichtdoor Floris24 » Di 13 Nov 2018, 16:18

Nikass schreef:Ik zit te wachten op de hazenborst :) maar nu lees ik in de krant dat er hazenpest voorkomt in Nederland. In hoeverre is de haas die jij verkoopt hierop getest?

Hoi Nikass,

Ik heb deze vraag voorgelegd bij de leverancier. Er zijn op dit moment slechts bepaalde gebieden waar de hazenpest is gesignaleerd. Hazen uit de jacht worden niet getest op hazenpest. Invriezen dood het niet, enkel bij verhitting van 60+ graden. Op de hazenborst van dit jaar kan de leverancier geen garantie geven. Daarom zal dit niet in de bestellijst komen te staan.

De hazenschouders zijn een ander verhaal. Deze zijn van vorig wildseizoen en in dat jaar was er geen hazenpest voorgekomen. De leverancier heeft mij dit gegarandeerd.

Meer info hierover is te vinden via onderstaande link:

https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resultaten/Onderzoeksinstituten/Bioveterinary-Research/Dierziekten/Bacteriele-ziekten/Tularemie-hazenpest-1.htm

Groetjes
Laatst gewijzigd door Floris24 op Di 13 Nov 2018, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
frodo quin
5-sterren

Re: November: Diverse hert orgaan + vlees/ gewei toegevoegd zie pagina 2; wild, Konijn, Gevogelte, diverse KVV, Eend, Vi

Berichtdoor frodo quin » Di 13 Nov 2018, 17:57

Floris24 schreef:Hoi Nikass,

Ik heb deze vraag voorgelegd bij de leverancier. Er zijn op dit moment slechts bepaalde gebieden waar de hazenpest is gesignaleerd. Hazen uit de jacht worden niet getest op hazenpest. Invriezen dood het niet, enkel bij verhitting van 60+ graden. Op de hazenborst van dit jaar kan de leverancier geen garantie geven. Daarom zal dit niet in de bestellijst komen te staan.

De hazenschouders zijn een ander verhaal. Deze zijn van vorig wildseizoen en in dat jaar was er geen hazenpest voorgekomen. De leverancier heeft mij dit gegarandeerd.

Groetjes

Dus hazenribben zullen niet te bestellen zijn?
Floris24
2-sterren

Berichtdoor Floris24 » Di 13 Nov 2018, 20:30

frodo quin schreef:Dus hazenribben zullen niet te bestellen zijn?

Nee, helaas.
ry1963
1-ster

Berichtdoor ry1963 » Do 15 Nov 2018, 16:54

heb je al een foto van die hertensnijlingen
Ligaa
5-sterren

Berichtdoor Ligaa » Do 15 Nov 2018, 17:46

Ook weer besteld. Kun je ook aan kuikens in kleine verpakking komen?
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Vr 16 Nov 2018, 09:21

Heb je al een idee wanneer je in december in Zuid Holland komt ?

Als dat te ver weg is bestel ik nog mee voor 24 november, maar eigenlijk zitten alle vriezers vol :-[
Floris24
2-sterren

Berichtdoor Floris24 » Vr 16 Nov 2018, 10:22

ry1963 schreef:heb je al een foto van die hertensnijlingen

De foto staat op pagina 3 van dit topic.

Monique77 schreef:Heb je al een idee wanneer je in december in Zuid Holland komt ?

Als dat te ver weg is bestel ik nog mee voor 24 november, maar eigenlijk zitten alle vriezers vol :-[

In december zal ik op de 7e en nog een keer op de 29e het ritje van Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland rijden :)

Ligaa schreef:Ook weer besteld. Kun je ook aan kuikens in kleine verpakking komen?

Kuikens zijn helaas niet te bestellen op het moment.

Groetjes
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Vr 16 Nov 2018, 11:54

Floris24 schreef:In december zal ik op de 7e en nog een keer op de 29e het ritje van Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland rijden :)
Groetjes

Oh top, dan bestel ik in het rondje van 7 december mee voor Zuid Holland
Dank je wel weer voor je mega snelle reactie :biggrin2:
ywa100
3-sterren

Berichtdoor ywa100 » Za 17 Nov 2018, 00:15

Van de week pas het hertenvlees van de aanbieding geportioneerd.....prachtig vlees en ze vonden het heerlijk!

Nog een leuke anecdote:
Mijn man kookt meestal. Zaterdags eten wij soep met hapjes en brood. Ik kwam thuis en het rook heerlijk. Op mijn vraag welke bouillon hij gemaakt had zei hij: uhm, ik was vergeten om kippenbouten te halen.....dus heb maar van die karkassen gebruikt. Welke karkassen? De biologische polderhoenkarkassen !!! ;D ;D
Ik vond het een beetje raar, maar de soep was echt zalig!

Groetjes,
Yvonne
Floris24
2-sterren

Berichtdoor Floris24 » Za 17 Nov 2018, 08:44

ywa100 schreef:Van de week pas het hertenvlees van de aanbieding geportioneerd.....prachtig vlees en ze vonden het heerlijk!

Nog een leuke anecdote:
Mijn man kookt meestal. Zaterdags eten wij soep met hapjes en brood. Ik kwam thuis en het rook heerlijk. Op mijn vraag welke bouillon hij gemaakt had zei hij: uhm, ik was vergeten om kippenbouten te halen.....dus heb maar van die karkassen gebruikt. Welke karkassen? De biologische polderhoenkarkassen !!! ;D ;D
Ik vond het een beetje raar, maar de soep was echt zalig!

Groetjes,
Yvonne

;D Haha wat leuk om te horen!! En fijn dat het hertenvlees (en de polderhoenkarkassen) goed in de smaak vallen!

Groetjes
Nikass
3-sterren

Berichtdoor Nikass » Za 17 Nov 2018, 11:56

Floris24 schreef:Hoi Nikass,

Meer info hierover is te vinden via onderstaande link:

https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resultaten/Onderzoeksinstituten/Bioveterinary-Research/Dierziekten/Bacteriele-ziekten/Tularemie-hazenpest-1.htm

Groetjes

Dank je wel, en fijn dat je er zo duidelijk mee omgaat, beter geen risico's nemen als het niet gegarandeerd kan worden!
Ik ga kijken wat ik als alternatief kan bestellen ;)
Anthraciet
5-sterren

Berichtdoor Anthraciet » Zo 18 Nov 2018, 20:44

Floris24 schreef:Hoi Anthraciet,

De lama is helaas niet per kilo te bestellen maar het paardenvlees kan wel vervangen worden door bijv. hert.

Groetjes

Hi Remco,

Ik wilde daarnet de bestelling plaatsen voor Gelderland, maar zie de aanbieding niet meer staan bij 'aanbiedingen'. Is het nog wel leverbaar?

En als ik er overheen kijk, hoe moet ik dan aangeven dat het paard vervangen moet worden door hertenvlees?
BlissSpirit
5-sterren

Berichtdoor BlissSpirit » Zo 18 Nov 2018, 21:00

Had ook het hertenvlees al in mijn winkelmand zitten en is er nu uit gehaald
Komt dit nog terug of helemaal nieteer verkrijgbaar?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Brigitte
3-sterren

Berichtdoor Brigitte » Ma 19 Nov 2018, 11:01

Bij mij zat ook het hert in m'n mandje, en is ook verwijder, komt het nog?
Weet je al wanneer je Herwijnen aandoet?
Floris24
2-sterren

Berichtdoor Floris24 » Ma 19 Nov 2018, 12:05

Brigitte schreef:Bij mij zat ook het hert in m'n mandje, en is ook verwijder, komt het nog?
Weet je al wanneer je Herwijnen aandoet?

BlissSpirit schreef:Had ook het hertenvlees al in mijn winkelmand zitten en is er nu uit gehaald
Komt dit nog terug of helemaal nieteer verkrijgbaar?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Op de hertenvlees snippers per 1 kilo heb ik tijdelijk even een Bestelstopje gezet. Het komt weer terug maar wanneer precies krijg ik nog te horen. De aanbieding van het hertenvlees per 10 kilo heb ik terug gezet in de lijst. Wel is dit redelijk beperkt nog te bestellen.

Herwijnen valt onder het ritje Gelderland. Eventueel zou het ook denk ik wel passen op de route van a.s. vrijdag.

Anthraciet, ik stuur even een PB’tje.

Groetjes

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”