Enkelvoudig paardenvlees Kvv Nunspeet

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Do 26 Jul 2018, 20:26

Ik ben op zoek naar Kvv paard. Nu weet ik dat er best een aantal merken zin die dat hebben maarrr,, de dierenarts zij dat ik erg moest oppassen dat er niet een soort van kruisbestuiving heeft plaatsgevonden. Dat bijvoorbeeld op dezelfde snijtafel eers een ander diersoort is verwerkt en er dus toch wat in zit bij het paard.
Dit omdat we een eliminatiedieet willen gaan doen en echt zeker willen weten of deze eiwitbron oke is.

Wat zijn jullie ervaring en waar kan ik een goede maaltijd paard vandaan halen ? , mocht ook geit zijn en is voor een labradoodle van tien maanden , drieëntwintig kg schoon aan de haak .
Laatst gewijzigd door nicolioo op Vr 27 Jul 2018, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
monique.overgaauw
1-ster

Re: Enkel oudst paardenvlees Kvv

Berichtdoor monique.overgaauw » Do 26 Jul 2018, 22:52

Blijft lastig met die rollen want die gaan idd allemaal door de zelfde molen/machines.
Ik maak kant en klaar vlees voor een allergie hond ( geit ) en als ik daar mee aan de slag ga doe ik de geit eerst, want voor de rest van de mixen maakt het niet uit als er sporen geit in zitten maar andersom wel.
Als je echt op safe wil gaan dan zelf malen en samenstellen of niet malen maar barfen, met geit goed te doen, paard wat minder, bot is te hard.
Maar je zou paarden vlees kunnen kopen en orgaan, hart van paard en dan jonge geitenbokjes voor het vlees bot gehalte en geiten pens dan maak je zo een 2 dier super deluxe ;)
Geen idee waar je woont maar ik heb af en toe wel een geitje over ;) stuur maar een pb.
Charlie Angel
Moderator

Re: Enkelvoudig paardenvlees Kvv

Berichtdoor Charlie Angel » Do 26 Jul 2018, 23:29

Vermeld even je locatie in de titel, dat houd het overzichtelijk en kunnen mensen makkelijker tips geven.
nicolioo
3-sterren

Re: Enkelvoudig paardenvlees Kvv Nunspeet

Berichtdoor nicolioo » Vr 27 Jul 2018, 22:10

Ik heb inmiddels een paardenslachterij in Nijkerk gevonden die spiervlees voor 3,50 per kilo verkoopt en ook wel botten heeft maar niet maalt . Hij ging kijken of hij wat kraakbeen voor me kon regelen , welke delen van een paard kan een hond eten ? Of waar zou ik eventueel ribben kunnen laten malen?
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Vr 27 Jul 2018, 22:48

Het enige eetbare voor honden van paard zijn de organen en spieren. Al het bot is veel te hard. Kraakbeen is volgens mij geen vleesbot. Als je geen andere diersoort erbij wilt zou je aan supplementen kunnen denken.
nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Za 28 Jul 2018, 00:12

Oke thx, waar haal ik dit soort supplementen ? Want dat zal,dan ook in enkelvoudige Kvv paard zitten ?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”