Waar koop ik geitenvlees?

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Waar koop ik geitenvlees?

Berichtdoor Barfplaats

chery
5-sterren

Berichtdoor chery » Zo 15 Jul 2018, 11:51

Ik kan je me gedachte voorstellen. Als je alles geprobeerd hebt.....
Weet je, ik zal altijd kvv blijven geven zolang het goed gaat, maar moet ik om wat voor reden anders gaan voeren, dan zij het zo.
En de brokkenindustrie staat ook niet stil. Er zijn een aantal merken die echt wel goed zijn.
Vers blijft nr 1, maar soms is het niet anders en moet je een keus maken.
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Zo 15 Jul 2018, 13:40

Bedankt voor de lieve reacties. :-*

Ik ga met Tannetje overleggen en benoem dan de twee merken van Nelson. ;)
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 17 Jul 2018, 16:53

Ik twijfel ook al tijden bij Luis. En die zijn klachten vallen compleet in het niet bij de klachten die Bandit heeft.
Maar dat er klachten zijn, gerelateerd aan het rauw voer, kan ik niet ontkennen.

Hij heeft een gevoelige maag en ik moet wel wat maatregelen nemen om te zorgen dat hij niet de ene maagontsteking na de andere doet. Mét die maatregelen is het echter al jaren vrij stabiel in die zin dat hij bijna geen ontstekingen meer krijgt. Hij slaat nog 1 of 2 keer per jaar een maaltijd over wegens maagpijn of misselijk. Dat hij medicatie moest krijgen is jaren geleden. Dat is dus nog wel te overzien en geen grote klachten.
Het enige punt is dat hij mij niet kan vertellen of hij pijn heeft of niet. En dat ik het niet merk tot het te laat is. Wie weet heeft hij chronische buikpijn, zonder dat ik het weet. :-\
Dat is de reden dat ik aan brok voeren denk. Toen hij vroeger brok kreeg, had hij nergens last van.

Maar ik weet het dus niet, kan ook zijn dat hij, los van die paar keer per jaar, nergens last van heeft. En dan is het de moeite niet natuurlijk.
Bovendien vind hij op lange termijn rauw veel lekkerder en weet ik zeker dat als beide katers iets anders krijgen, ze jaloers worden op elkaar. Want wat je niet dagelijks krijgt is altijd lekkerder.
En die argumenten zorgen er dus voor dat Luis nog steeds rauw krijgt.

Als ik in jouw schoenen stond en ik merkte aan mijn dier duidelijk nadeel van het rauw eten, nl. dat hij zich niet helemaal lekker voelt na het eten. En ik wist dat hij dat op brok niet had.
Dan zou ik ook een brok zoeken waar hij tegen kan.
Allergie speelt ook mee, maar voor mij in mindere mate, want ook op brok zal het een zoektocht worden. Want ondanks dat brok altijd brok is, vind ik wel dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil op zit en zijn echte hypoallergene brokken, toen ik voor het laatst keek das wel 6 jaar geleden, steeds erg ongezond. En natuurlijk pokkeduur...
En ik zou dus zoeken of er geen graanvrije brok is waar hij ook goed op reageert, omdat dat toch de voorkeur heeft op een graan gebaseerde die zo bewerkt is dat er geen reactie plaatsvind. Alleen al het idee krijg ik ook buikpijn van. Maar eerlijk, als Bandit zich dan beter voelt, is dat toch nog steeds het beste. Want daar gaat het allemaal om, dat hij zich goed voelt en van het leven kan genieten.
Border Bandit
5-sterren

Berichtdoor Border Bandit » Di 17 Jul 2018, 20:06

Dank je wel pearlsofpassion. :)

Wat vervelend dat je zo met je kat tobt. Ik begrijp dat het heel lastig is om de katten verschillend voer te geven.
Best een dingetje voor je zeg. Maar zo te lezen heb je het aardig onder controle. Fijn hoor!

Langzaamaan ben ik mij aan het oriënteren. Nu even op renske. Dat klinkt best goed als je de ingrediënten bekijkt. Ze hebben graanvrije producten. Ik zou daar de lam of zalm-variant van kunnen proberen (ooit, nu nog niet). Dat zijn geen hypo-allergene varianten, dat lijkt me gezonder, minder gekunsteld zeg maar. En dan het liefst die vleesbakjes, brokken kan altijd nog (:()

Bandit krijgt al zo lang alleen lam, geit en paard, dat ik soms ook bang ben dat hij voor een van die 3 allergisch gaat worden. Vandaar dat áls ik overstap op bv renske, dat ik dan wellicht de zalm-variant kan nemen, een diersoort die hij nog niet zo vaak gehad heeft.

Eigenlijk moet er een forum zijn voor houdbaar vlees. :P
Ik kan hier niet naar ervaringen met merken vragen. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”